5 pravil ob nakupu 125 kubičnega motocikla ali skuterja

You are currently viewing 5 pravil ob nakupu 125 kubičnega motocikla ali skuterja

Razmišljate o nakupu skuterja ali motocikla s 125 kubičnim motorjem, ki ga lahko vozite z izpitom, ki ga naredite v vsega šestih urah? Potem le preberite nekaj nasvetov in si oglejte video kjer smo testirali kar štiri skuterje in dva motocikla.

Sodobna urbana mobilnost ni več vezana samo na avtomobile, ampak tudi na skuterje in motorje do 125 kubičnih centimetrov. Koda 125, ki na dokaj poenostavljen način omogoča pridobitev izpita v minimalno šestih urah je od 1. junija 2022 v Sloveniji doživela izjemen razmah.

Ponudba in poprodaja:

Glede na to, da je ponudba pestra je prvo pravilo, da ob nakupu pomislite tudi na to kje boste svoj motocikel ali skuter tudi servisirali ali prišli do rezervnih delov, če se kaj pokvari ali če kaj odpove. Urejena servisna mreža in dobava rezervnih delov lahko odloča o tem ali se boste vozili celo sezono ali morda morali čakati na dobovo rezervnega dela. Kar pa vsekakor ni ne prijetno niti učinkovito saj je sezona omejena na toplejše mesece in vsaj v večjem delu naše države traja od marca do konca oktobra.

Tako pridete do izpita za 125 kubični motor ali skuter:

Lahko se odločite za poenostavljeno in hitrejšo pot tako, da uspešno odpeljete najmanj 6 ur v šoli vožnje, nakar vam na upravni enoti vpišejo kodo 125 v izpit, ki velja v Sloveniji.

Za tujino je postopek malo bolj zahteven. Potrebno je uspešno opraviti teoretični del v izpitnem centru in odpeljati sedem uro vožnje ter znanje dokazati tudi na izpitni vožnji.

ABS je pomemben:

Prijateljski nasvet, če kupujte skuter ali motor z ABS zavornim sistemom naj bo to ena od pomembnejših stvari na seznamu. Za varnost boste namreč naredili veliko, če si omislite skuter ali motocikel, ki ima vgrajen zavorni sistem ABS. Če boste kupili novega, sploh ne bo težav saj je v EU zavorni sistem ABS (ali CBS za 125 kubični razred) obvezen od leta 2016. V tej kategoriji nekateri proizvajalci opremljajo motocikle in skuterje tudi s CBS sistemom kar ni enako kot ABS a vseeno gre za pomoč pri varnem zaviranju na spolzkem asfaltu, saj s stiskom sprednje zavore zavira tudi zadnja.

Maksimalna hitrost  – ne imejte (pre)visokih pričakovanj

Običajno je 120 – 130 km/h zgornja meja tega, kar zmorejo. A to še ne pomeni, da jih lahko podcenjujemo, ko se z njimi vozimo v prometu oziroma po cesti. Zato se je tudi za 125 kubične skuterje in motocikle potrebno ustrezno opremiti, sploh če se odpeljete ven iz mesta kjer so hitrosti večje. Predvsem pa je potrebno upoštevati to, da največja dovoljena moč 15KM ne more delati čudežev ko govorimo o pospeških.

Oprema

Čelada je seveda obvezna in je v resnici edini zakonsko predpisan del opreme. Za mesto bo povsem OK, jet čelada, za vožnjo po regionalnih cestah kjer so hitrosti višje pa bo dvojo nalogo bistveno bolje opravljala integralna čelada z vizirjem, ki zaščiti celoten obraz. Med zelo pomembne a prevečkrat spregledane kose opreme sodijo tudi rokavice. Te so lahko kratke, mestne, predvsem pa vas bodo zaščitile tudi pred mrazom, mrčesom in seveda v primeru padca. Zagotovo je priporočljivo, da oblečete tudi motoristično jakno s ščitniki. Smiselno je poiskati takšno, ki ima zračnike ali perforacije (mrežasto tkanino) ki vam bo v toplem vremenu nudila zaščito in udobje. Za vožnjo v službo ali po opravkih bodo seveda dolge hlače nekaj kar je smiselno uporabljati. Medtem, ko je za kakšne daljše poti smiselno nabaviti moto jeans hlače z zaščito kolen. Zelo priporočljiva je tudi uporaba ščitnika za hrbet ali celo jopiča z zračno blazino kar pa je seveda bistveno dražja opcija. In pa ne pozabite na primerno moto obutev. Danes lahko dobimo čevlje, ki izgledajo modno in ne potrebujemo posegati po robustnih motorističnih škornjih.

Pri prehitevanju avtomobilov je potrebno upoštevati, da pospeški vseeno niso tako dobri kot pri močnejših motociklih in je potrebno za prehitevanje več časa.

Vsak motorist z novim vozniškim dovoljenjem bo moral tudi sam pri sebi razčistiti, da je na dvokolesniku bolj ranljiv kot v avtomobilu, in bo moral prilagoditi vožnjo razmeram na cesti. Prav tako bo pomembna uporaba dobro pripete in ustrezne zaščitne čelade.

Ponudbe skuterjev in motociklov v tem segmentu je veliko, prodajne številke pa rekordne. Zato smo pri www.motoavantura.si pripravili pregled 125 kubičnih strojev z največjo močjo do 15 KM v skupini Piaggio in testirali kar šest modelov, ki sodijo v višji kakovostni in cenovni rang. Vsi modeli so opremljeni s kakovostnim ABS sistemom in celo s sistemom za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa.

Testirali smo kar šest različnih 125 kubičnih motociklov, oziroma skuterjev. Tu so na kratko opisani najbolj osnovni tehnični podatki in cene.

Skuterji:

Aprilia SR GT ABS 125: Cena: 4.390 eur, Teža: 115 kg, Višina sedeža od tal: 799 mm, Motor: 1 – valjni, 4 taktni 125 ccm, 11 kW (15 KM)

Piaggio Medley 125: Cena: 3.890 eur, Teža: 136 kg, Višina sedeža od tal: 799 mm, Motor: 1 – valjni, 4 taktni 125 ccm, 11 kW (15 KM)

Vespa Sprint ABS 125: Cena: 4.999 eur, Teža: n.p., Višina sedeža od tal: 790 mm, Motor: 1 – valjni, 4 taktni 125 ccm, 8 kW (11 KM)

Vespa GTS ABS 125: Cena: 5.999 eur, Teža: 160 kg, Višina sedeža od tal: 790 mm, Motor: 1 – valjni, 4 taktni 125 ccm, 10,2kW (14KM)

Motocikla:

Aprilia RX 125: Cena: 4.099 eur, Teža:134 kg, Višina sedeža od tal: 905 mm, Motor: 1 – valjni, 4 taktni 125 ccm, 11 kW (15 KM)

Aprilia Tuono 125: Cena: 5.490 eur, Teža: 144 kg, Višina sedeža od tal: 810 mm, Motor: 1 – valjni, 4 taktni 125 ccm, 11 kW (15 KM)

Foto: Peter Kavčič, Maša Gregorčič

#motoavantura #urbanmobility #koda125 #apriliarx125 #apriliatuono125 #apriliasr125gt #apriliasr #piaggiomedley #piaggio #vespa #vespagts #vespasprint125