Tuareg, kaj pravzaprav to ime pomeni? Gre za starodavno nomadsko ljudstvo, ki živi v največji puščavi na svetu – v Sahari in spadajo v etnično skupino Berberov. Aprilia s tem imenom svojega novega potovalnega enduro motocikla ni presenetila saj so v devetdesetih letih izdelovali enega najlepših motociklov namenjenem vožnji po terenu in cesti.

Takrat je motocikel s prepričljivo dvojno lučjo poganjal enovaljni zračno hlajeni motor s 600 kubičnimi centimetri, danes pa je pogled na sprednji del Tuarega 660 futurističen, če se milo izrazim. Škoda, da niso ohranili dvojno luč.

Po drugi strani imam občutek, da so slutili, kaj prinaša sezona 2022 s pravo poplavo velikih potovalnih enduro motociklov z dvojno lučjo. Torej v nečem se moraš razlikovati od konkurence kajne? Všeč mi je, kako so ohranili originalno barvno shemo in ob pogledu na motocikel s strani je čudovita kopija tega legendarnega izvirnika, ki je tako kot današnji Tuareg tudi v svojem času nagovarjal vse, ki so iskali motocikel srednjega prostorninskega razreda.

Motor z zmagovalnim pedigrejem V4
S 660 kubičnim motorjem, ki je v osnovi enak kot pri športnem modelu Aprilia RS 660 in naked modelu Aprilia Tuono 660, so naredili najbolj logično potezo. Gre za polovico motorja iz superšportnika Aprilia RSV 1000 V4 s katerim je Max Biaggi osvojil WorldSBK prvenstvo. A za potrebe terenske vožnje in vsakodnevne urbane podvige so ga vseeno prilagodili, da je bolj uporaben v spodnjem območju vrtljajev. Tako zmore 80 KM pri 9.250 vrtljajih in postreže z največjim navorom 70 Nm pri vsega 6500 vrtljajih. Če še malo bolj plastično ponazorim: kar 75% navora doseže pri vsega 3000 vrtljajih in 85% navora pri 4500 vrtljajih na minuto. To je točno tisto kar potrebujeta terenski motocikel in motocikel za vsak dan.

Na terenu ne bo šale

Da mislijo zelo resno s terenskimi zmogljivostmi, dokazuje tudi vzmetenje. Spredaj imajo teleskopske vilice premera 43 mm (to je dimenzija, ki je pogosta na hard enduro motociklih), zadaj pa progresivni blažilnik, ki zagotavljata 240 mm hoda vzmetenja. To bi moralo biti dovolj tudi za kak malo bolj resen podvig izven urejenih cest. Motor je tudi dobro zaščiten z aluminijsto zaščito in od tal oddaljen za 240 mm. Višina sedeža je zato 860 mm od tal a to je cena, ki jo plača motocikel z resno terensko zasnovo. Temu prilagojen je tudi okvir, ki je zvarjen iz jeklenih cevnih profilov ter privijačen z motorjem na šestih mestih.

Pogoj za dobre občutke med vožnjo je tudi nizko težišče in čim nižja teža. Aprilia se je tega lotila s centralizacijo mase in shujševalno dieto, ki na tehtnici pokaže zelo konkurenčnih 187 kilogramov (brez tekočin). Ob 18 litrih bencina v tanku bi moral ta Tuareg potovati precej daleč brez postanka.

Elektronika kot na superšportnih modelih
Ni skrivnost, da Aprilia s tem modelom direktno napada Yamaho Tenere, ki zelo uspešni potovalni enduro z resnimi zmogljivostmi tako na terenu kot na cesti. V marsičem sta si zelo blizu a po moči, teži in elektronskih asistenčnih sistemih je Aprilia v prednosti. Voznik si bo lahko olajšal delo s štirimi programi delovanja motorja, od tega sta dva povsem individualno nastavljiva ali z drugimi besedami, kdor bo hotel maksimalne užitke na terenu, bo le izbral prednastavljen program in užival v vožnji brez vsakršnih omejitev varnostne elektronike. ABS je po želji povsem izklopljiv, kakor tudi sistem APCR, ki nadzira zadnje kolo. Vse te parametre si lahko voznik nastavlja hitro in enostavno prek gumbov in velikega barvnega TFT zaslona.
Peter Kavčič
Foto in video: Aprilia
Pingback: Aprilia Tuareg 660 avantura z Miranom Stanovnikom - www.motoavantura.si