To je vprašanje na katerega si bomo skušali odgovoriti v letu 2022. Seveda pri tej odločitvi igra pomembno vlogo izgled motocikla. Ali je nekomu všeč ali ne pa je stvar osebne odločitve. Meni osebno je to najlepši potovalni enduro motocikel ta trenutek!
Nekomu drugemu pa bo srce zaigralo, ko bo zagledal morda celo najboljši veliki potovalni enduro Ducati Multistrada V4S. V resnici je vse v percepciji kaj je za posameznika dobro in najvišje na lestvici prioritet. A nekaj so dejstva! Ducati je pred dvema letoma na salonu EICMA 2019 pokazal prototip Ducati Scrambler DesertX, ki je navdušil mnoge obiskovalce. Zato ne preseneča, da je Ducati ta projekt izpeljal do konca.
Pravi naslednik legendarnega dakarskega stroja Cagiva Elefant?
Naj nekaj razjasnimo takoj na začetku. Cagiva je motoristom, ki so v devetdesetih letih spremljali dirke tako na asfaltu kot na terenu to ime zelo znano. Leta 1990 in 1994 je na reliju Pariz – Dakar slavil Italijan Edi Orioli na Cagivi Elefant, še nekoliko prej (1985 in 1986) so slavili v kategoriji MX 125 kar je enako kot danes MX2. Od tu tudi uspeh in status legende pri modelu Cagiva Elefant. Če danes najdete izvedbo za dakarski reli (imenuje se Marathon), ki je bila takratna rally replica, boste morali odšteti lep kup denarja. Skratka, v tistih letih je Cagiva uporabljala dvovaljne motorje Ducati in od tu tudi zamisel, da naredijo motocikel, ki je poklon temu sodelovanju. Cagiva je sicer v lasti MV Aguste in je prav tako za naslednje leto pripravila prototip Lucky Explorer o katerem sem že pisal. Komu bodo motoristi bolj zaupali bo pokazal čas. Mene osebno pa navdušuje dejstvo, da smo priča ponovnemu rojstvu teh legendarnih motociklov.
Ne ni zračno hlajen motor, pa je to narobe?
Najbolj zagrizeni ljubitelji bodo trdili, da bi moral Ducati uporabiti motor iz modela Scrabler Desert Sled 1100, ki je zračno – oljno hlajen. A so ostali pragmatični in v DesertX vgradili novejši in močnejši 937 kubični testastretta motor, ki izpolnjuje standarde Euro5. Ta dvovaljnik zmore 110 KM (kar je 4 KM manj kot Hypermotard, ki ima enak motor). Krivulja moči in navora (92 Nm) je prilagojena uporabi v mestu in za uživanje pri pospeševanjih iz ovinka, saj motor razvije veliko moči in navora že pri nižjih vrtljajih. Zakaj. Menim, da je 110 KM dovolj ta za motocikel saj so ga naredili tudi za čisto pravo uporabo na terenu. Ne verjamete?
Okvir in vzmetenje tudi za teren
Vzmetenje Kayaba s hodom 230 mm spredaj in 220 mm zadaj je podatek, ki ob dejstvu, da je to tudi povsem nastavljivo, lahko prenese napore vožnje po brezpotjih.
Ducati DesertX so obuli v terenske pnevmatike Pirelli Scorpion in jih nataknili na močna platišča (tubeless) dimenzij 21 in 18 palcev, kar je ob 250 mm razdalje motorja od tal podatek, ki bo razveselil vse, ki želijo s motociklom raziskovati makadamske ceste in kolovoze. Da se zelo lepo pelje tudi po puščavskih brezpotjih pa lahko vidimo tudi iz prvih fotografij in video posnetkov. Suha masa znaša 202 kilograma (s polnim tankom pripravljen za vožnjo pa 223 kg) , sedež je od tal dvignjen 874 mm, na voljo pa je tudi v nižjih izvedbah.
Posebnost je tudi velik tank prostornine 21 litrov, kot dodatna oprema pa je na voljo tudi manjši dodatni 7 litrski tank pod sedežem, popolnoma enako kot na dirkalnikih za dakarski reli. Bravo Ducati! Obljubljajo porabo 5,6 litrov za 100 kilometrov kar bi moralo zadostovati za dobrih 300 kilometrov z enim točenjem goriva v standardni izvedbi.
Najsodobnejša elektronika
Ima praktično vse kar sodobni motocikel potrebuje za varnost in nadzor. Cornering ABS je serijski, prav tako več različnih stopenj nadzora zdrsa zadnjega kolesa. Ima kar 6 različnih programov delovanja motorja, ki so prilagodljivi različnim vrstam uporabe. Števci so v celoti digitalni in povezljivi s telefonom.
Na voljo je tudi kup dodatne opreme, od oblačil za voznika, do opreme za potovanja.
Servis je planiran na 15.000 kilometrov, nastavitev ventilov pa na vsakih 30.000 kilometrov.
Cena pri Ducati Slovenija: 16.990 EUR
Standardna oprema na Ducati DesertX:
o 937 cc motor Testastretta 11°, 110 KM pri 9.250 vrt./min in 92 Nm pri 6.500 vrt/min *
o Izpuh z enojnim dušilcem zvoka
o Cevni jekleni okvir z dvostransko nihajno ročico iz litega aluminija
o 21-litrski rezervoar za gorivo
o Platišča brez zračnic s pnevmatikami Pirelli Scorpion Rally STR v velikostih 90/90-21 spredaj in 150/70 R18
o KYB 46 mm popolnoma nastavljive sprednje vilice z 230 mm hodom
o KYB popolnoma nastavljiv blažilnik z 220 mm hodom
o 6 prilagodljivih načinov vožnje (sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)
o 4. načini moči z 3. stopnjami moči
o Bosch cornering ABS s 3. stopnjami delovanja
o DTC – 8 stopenj
o Ducati Wheelie Control
o 5” barvni TFT instrumenti
o Ducati Quick Shift gor in dol (DQS)
o Ducatijev tempomat
o Popoln sistem LED osvetlitve
#DesertX#adventure#ADV#dakarbikes#motoavantura
Peter Kavčič
Foto: Ducati