Intervju Samo Trpin: Novi GS pride še letos!

You are currently viewing Intervju Samo Trpin: Novi GS pride še letos!

BMW Motorrad danes velja za vodilnega proizvajalca motociklov, od nekdaj pa hodijo po nekoliko svoji drugačni poti. Ta se je izkazala kot zelo uspešna. Njihov največji in najbolj prodajan model R 1250 GS je svetovni fenomen, ki bo v letošnjem letu doživel pomembno prenovo!

O tem in seveda še o vsem ostalim, kar je povezanega z motocikli BMW, smo se pogovarjali s prvim človekom za BMW Motorrad v Sloveniji. Samo Trpin je BMW Motorrad manager za Slovenijo in področni manager za Hrvaško, Ciper in Malto. To delo opravlja od leta 2010, sicer pa njegova zgodba z bavarskim proizvajalcem motociklov sega do leta 2004, ko je kot tehnični delegat delal za tedanjega uvoznika Avto Aktiv. V sproščenem pogovoru nam je razkril (skoraj) vse, tudi to, kdaj pride novi GS!

V sebi nosite neko strast do tehnike. Kaj vas poleg motociklov še navdušuje?

Ja, res je, tehnični hobiji so moja strast, za katere pa žal nimam dovolj časa. Zelo sem zaljubljen v dva nekompatibilna športa oziroma dejavnosti. Eden je morje, drugi smučanje. Gorenjci imamo sneg blizu, zelo radi pa gremo tudi na morje.

V resnici imam veliko srečo, da je moj hobi moja služba! Vem, morda se sliši klišejsko, ampak ko sem še kot otrok prvič ”pomočil” prst v bencin, sem vedel, da je to to. Vedno me je vleklo k motorjem, bencin mi je enostavno zadišal.

Samo Trpin, BMW Motorrad Slovenija

Drugi tehnični hobi, v katerega me je vpeljal oče, pa je svet modelarstva. Začel sem z osnovami in to skozi leta nadgrajeval, tako da ja lahko rečem, da neke osnove tehnike inženirstva in skratka vsega tega, kako delujejo stroji, poznam.
Imam tudi veliko srečo, da imamo pri BMW Motorrad organizirana razna izobraževanja, ki niso samo produktno naravnana, ampak se tudi bolj poglobimo v samo tehniko. Ker me to zanima in ker imam okoli sebe strokovnjake na svojem področju, je to odlična priložnost, da spoznam do potankosti, kako delujejo motocikli BMW.

Kaj vas je v teh 19. letih, odkar ste pri BMW Motorrad, najbolj navdušilo v smislu inovacije oziroma tehnike?

Uf, zanimivo vprašanje, ker je tega res veliko, ampak če moram izpostaviti le eno stvar je to sposobnost, da smo od kolegov avtomobilistov prevzeli sistem CAN bus, ki se je prvič pojavil na GS-u leta 2004. Do tedaj smo bili vajeni, da je vsa električna inštalacija povezana prek žičke do varovalke in od tam naprej kamorkoli že naprej za vsak gumb, za vsako stvar na motociklu. Pri tem sistemu pa je ena žica, če lahko tako rečem, po kateri potujejo signali in gredo do različnih komponent in vse skupaj se je takrat zdelo kot čarovnija, nepojemljivo! Danes je to nekaj povsem normalnega, vmes pa je vse skupaj tako ali tako še napredovalo.

Ker to je temelj za vse, kar najdemo na motociklih, ki so opremljeni z velikim številom senzorjev, z računalniki, modulu…?

Ja, seveda, poglejmo samo ABS, ki ne sme imeti varovalke! To je varnostna zahteva, saj varovalka ne sme odpovedati.

Ko sva že pri ABS sistemu, kjer je bil BMW prvi in so se mnogi temu posmehovali, danes pa je na srečo prav ta varnostni element na motociklu obvezen del opreme. Kako daleč je prišel razvoj?

Ah, to skoraj ni primerljivo! Od prvih začetkov na modelu K100…mislim, da je bilo leta 1984, ko so uporabili kar avtomobilske komponente, pa do danes, ko je vse skupaj minimalistično, a bistveno bolj učinkovito, je ogromno dela in razvoja. Včasih je ABS enota tehtala 10 kilogramov, potem so vse skupaj zmanjšali na 5 kilogramov, danes pa tehta pod enim kilogramom. Na začetku je ABS deloval po principu dveh senzorjev, enega na sprednjem in enega na zadnjem kolesu, in je meril razliko med njima ter poskrbel, da je ročica med zaviranjem popuščala, če je prišlo do anomalij. Sedaj naš ABS Pro (ali popularno cornering ABS) beleži neprimerno več podatkov, med drugim tudi to, koliko si z motociklom nagnjen v ovinku, in se prilagaja tem podatkom. Vožnja je zaradi tega bistveno varnejša, a vseeno na koncu je voznik še vedno tisti, ki o vsem skupaj odloča. Moram poudariti, da je elektronika naredila neverjeten napredek, ampak na koncu fizike vseeno ne more premagati.

Ampak motociklov, ki danes zmorejo brutalnih 200 ”konjev” brez elektronike, ne bi mogli varno krotiti?

Ravno to je čar tehnologije in napredka. Spomnim se novinarske predstavitve v Portimau pred leti, ko ste novinarji lahko prvič preizkusili BMW S 1000 RR s sistemom proti zdrsu zadnjega kolesa in za nadzor dvigovanja sprednjega kolesa. Nekateri, ki ste se pustili prepričati, da lahko iz nagiba na polno odpreš plin in se ne bo zgodilo nič nevarnega, ste občutili neko povsem novo dimenzijo vožnje. Danes imamo na naših športnih modelih ”drift” program, ki beleži tudi za kakšen, kot se je premaknilo krmilo in dopušča vožnjo počez skozi ovinek brez strahu, da bo zadnje kolo izgubilo oprijem in te bo prehitelo.

To je nekaj najbolj groznega. Ko zagledaš zadnje kolo, ki te prehiteva, in veš, da boš padel. Edino to ne veš, kako hudo bo, ali bo ”hajsajder” ali pa ”lowsajder”, veš pa, da bo bolelo!


Točno tako in sedaj smo pri BMW Motorrad pripeljali elektroniko do te mere daleč, da lahko tudi jaz ali nekdo, ki ni profesionalni voznik ali pa nima časa, da bi ure in ure treniral, vsaj za nekaj trenutkov varno občuti, kaj pomeni nadzorovano drseti skozi ovinek v slogu MotoGP dirkačev!

BMW Motorrad s pridom izkorišča dostop do novih tehnologij in inovacij tudi zaradi povezovanja z avtomobilskim delom.


Pa pustimo sedaj superšportnike in se ozrimo še malo na to čudovito sliko v pisarni (BMW R 1250 GS na terenu – op. avtorja) kako to, da se ta motocikel toliko let prodaja v rekordnih številkah, nenazadnje pa gre tudi za daleč najbolj prodajani motocikel BMW? Zakaj?

GS je ”multipraktik” povsod je zelo dober!

Jaz temu motociklu rečem kar ”multipraktik”. Z njim greš lahko v trgovino do prvega lokala na pijačo s prijatelji ali pa v Dolomite uživat s polnimi kovčki prtljage in sopotnico, vedno bo odlično opravil svoje poslanstvo. Brez težav lahko rečem, da ni nikjer najboljši. Ni najlažji, nima največ moči…pustimo dizajn, saj imajo vsake oči svojega ”malarja”, ampak v povprečju je povsod zgoraj v vrhu! Če bi zdajle GS-u dali motor s 170 ”konji”, se koncept motocikla podre. Vprašanje, kako bi bil sploh vozen? Verjamem, da ni nobena težava to narediti, ampak vse to bi vplivalo na vzmetenje, na okvir, in to ni več ta motocikel. To ni več ta zgodba, ki jo prinaša GS. Vsak, ki prej ni poznal tega motocikla in je šel na testno vožnjo, je bil presenečen, kako lahkotno in enostavno se pelje. Jaz mislimi, da je to eden od ključnih razlogov za njegov uspeh.
Zagotovo pa je del tega uspeha tudi sposobnost, da se lahko zelo lepo pelje po ne preveč zahtevnem terenu točno tako, kot prikazuje ta slika.

Letos pri BMW Motorrad praznujete 100 let, ali bo prišel novi GS?

Bo, novi GS pride konec leta!

Ste ga že videli, vam je všeč?

Je zelo! Všeč mi je zaradi več razlogov. Imeli smo ”jajca” in naredili konkretno drugačen motocikel. Poslušali smo uporabnike in naredili zelo pomemben izboljšave, ki bodo tudi zelo jasno prikazane. S tehniko in tehnologijo, ki jo imamo in ob tem, da sledi še izvedba Adventure (tako kot vedno) bo res noro. Produktno paleto, ki jo bomo videli v naslednjih dveh letih, imamo zares dobro. Sredi leta bomo pokazali en nov model, ki je prava stvar in o kateri javnost še ne ve ničesar. Povem pa lahko le toliko, da je to motocikel, ki nam je v zadnjih letih močno manjkal v našem programu ponudbe.


O novem BMW GS smo že pisali – več najdete na tej povezavi: Novi veliki BMW GS prihaja leta 2023 – ne eden ampak kar tri izvedbe hkrati!

Zadnja, omejena serija aktualnega BMW R 1250 GS.

Uh, zanimivo! Na to vprašanje lahko odgovorite ali ne…Ali bo to motocikel za po cesti, za po terenu ali je kombinacija obojega?

Lahko se samo nasmehnem. Vse bo jasno, ko bo za to pravi čas.

Dotakniva se še urbane mobilnosti. Kako gleda BMW na e-mobilnost? Se bomo od leta 2035 res vozili le še na elektriko?

Pred kratkim sem govoril s produktnim vodjem, ki skrbi za študije konceptov, še predno gredo produkti v razvoj in sem dobil nekaj zanimivih odgovorov. Zadeva je zelo preprosta ali pa zelo kompleksna. Kakor vzameš. Kam gremo? Jaz upam, da bomo imeli pogum in pokazali koncepte v določenih segmentih tako kot smo to že naredili. Zelo kmalu pride ven en nov koncept, ki je zanimiv. Morda konec leta ali pa v začetku naslednjega. Sam sem prepričan, da popolna prepoved motociklov z motorjem na notranje zgorevanje do leta 2035 ne bo izvedljiva saj je infrastruktura neurejena, vprašanje kaj se bo zgodilo s cenami. Mislim, da bo prava rešitev sobivanje različnih konceptov mobilnosti in goriv, oziroma pogonov.

Urbana mobilnost je le en del širokega sveta BMW Motorrad.


Slovenci smo sicer v nekaterih pogledih malce ”zaplankani”, ne zavedamo se, kaj pomeni živeti v nekem velemestu v Evropi, ko pride do zastojev na večpasovnih mestnih vpadnicah. Kdor je videl vsaj malo sveta, pa ve, o čem govorim. Električna mobilnost je tam realnost in na to gledajo drugače kot mi. To so kolesa, skuterji, celo skiroji. Morda bo aktualen najem ali souporaba. V Parizu sem na primer poklical taksi, pred leti pa me je prišel iskat taksist na Hondi Gold Wing. Vse to ni slabo, samo drugače je, in s tem ni nič narobe. Motociklizem, kot ga poznamo mi, bo ostal, motoristi navežemo poseben stik s svojim strojem in to je, recimo, že spet neka druga zgodba kot izključno odgovor na vprašanje dnevne mobilnosti v službo in domov.

Se pravi, lahko vseeno zremo z optimizmom v prihodnost motociklizma?

Vsekakor. Prepričan sem, da se bodo našle rešitve za vse. Zavedati se moramo, da mladina danes drugače gleda na mobilnost, mi pa smo predstavniki starejše generacije, ki imamo spet nek svoj pogled in izkušnjo. BMW kakor tudi ostali veliki proizvajalci pa vlagajo ogromno v razvoj in tudi v nove koncepte mobilnosti. In kakor pravi naš slogan ”make life a ride” (če grobo prevedem: naj bo življenje kot vožnja), je v resnici to tisto, kar šteje. Veselje do vožnje, do sveta, ki ga na motorju doživiš drugače, nam ne more vzeti nihče.

Peter Kavčič
Foto: Peter Kavčič, BMW Motorrad

#BMW #BMWMotorrad #bmwmotorradslovenija #intervju