Vse poti vodijo v Rim……in v njegovo okolico bi lahko dejali za test najnovejše izvedbe ikoničnega mestnega skuterja. Na novinarski predstavitvi smo v Večnem mestu okušali novo Vespo GTS in njene vozne lastnosti in tehtali ali je po skoraj osemdesetih letih dostojna naslednica tiste prve, porojene leta 1946. Vespa namreč v vseh teh letih ni samo dvokolesno prevozno sredstvo, je brezčasna kultna ikona določenega življenjskega sloga, ki je zaznamovala generacije povojne Evrope.







Po koncu 2. svetoven vojne, leta 1946, je osiromašena Italija krvavo potrebovala prevozno sredstvo, ki bi širokim ljudskim množicam omogočil mobilnost. Avto je bil nedosegljivo predrag, kolesa premalo, Italijo je takrat rešila Vespa. Edinstvene oblike, s tehničnimi rešitvami je bila nezahtevna in poceni za vzdrževanje. Terna! Obnorela je najprej Italijo, Evropo in kasneje ves svet. Kmalu se je je prijel status kultnega dvokolesnika, ki je presegel njeno osnovno funkcijo – premik voznika iz točke A na točko B. Postala je ikona, celo kulturni fenomen, na njo in na njej so se v preteklih desetletjih lepili, pozirali in prevažali filmski igralci, glasbene zvezde in popularni športniki in s tem utrjevali svojo popularnost.

Različica GTS, najmočnejša Vespa, ki so jo Italijani poimenovali Vespone, ugleda luč sveta 2003, takrat pod imenom GT 200. Dve leti kasneje jo nasledi model GTS 250, leta 2008 jo je gnal agregat s 300-kubičnimi centimetri. Temu primerno se je širil nabor opreme od ABS-a, TSR-ja do TFT armaturne plošče. V Pontederi, kjer je Vespa doma, so bili menja, da je letos čas za spremembe.

Je nova Vespa res nova?
Če na hitro pogledate novo Vespo GTS 300 (in njeno šibkejšo sestrsko različico GTS 125) kakšnih velikih sprememb ni opaziti. A bistvo je očem skriti in prav na to so stavili pri Piaggiu, ko so načrtovali: drugačen je blatnik in sprednja »kravata, nova je armaturna plošča z novimi stikali, drugačna so vzvratna ogledala, prenovljen n je sedež – ta je spredaj sedaj nekoliko ožji, nov je nosilec registrske tablica, novi so petkraki kolesni obroči, zavorni komplet, vzmetenje in svetila. Nova Vespa nastopa v štirih različicah, ki se razlikujejo v detajlih in sledijo željam kupcev, na voljo pa so v (celo) štirinajstih barvnih kombinacijah: GTS, GTS Super, GTS Super Sport in GTS Super Tech. Ne kaže pozabiti, da imajo vse različice v duhu časa brezkontakni ključ.
V prometnem kaosu Rima

Kako se vse naštete novosti obnesejo v praksi, smo pišoča motoristična novinarska srenja okusili najprej na ulicah Rima, kasneje pa še na podeželskih cestah, vse tja do jezera Bracciano, ki je priljubljena turistična točka Rimljanov.
V rimski prometni kaos smo se podali s cmokom v grlu. Tam velja pravilo močnejšega, hitrejšega, spretnejšega. Sprava smo bili zadržani, nato smo se prepustili toku. Skrb za pešce in starejše? Prosim vas! Vozniki ob nenehnem hupanju spoštujejo le rdečo luč, ostalo je prepuščeno njim samim. Hah, gladiatorske igre 21. stoletja. Vozimo na milimetra mimo vzvratnih ogledal avtomobilov, na nasprotnem pasu, prehitevamo stoječe kolone v mestni gneči in vijugamo med – to je rutina, ki se jo začuda, kmalu navadimo. In gre. Več, postane celo nekakšna igra, mi pa njen del. In Vespa je pri tem idealno orodje za premikanje po mestu, z gostim prometom, ki ima skoraj 3 milijone prebivalcev. Pri tem hvalim pospeševanje 300-kubičnega agregata s 24-imi »konji« in učinkovite zavore, ki v tem prometnem Babilonu učinkovito opravljajo svoje delo.
Pot nas vodi po Vatikanu, starem delu mesta, mimo arheoloških izkopanim starega Rima, vse do Koloseja in nato na mestno obrobje ter podeželske cest na poti do jezera Bracciano. V strnjeni skupini hitro in tekoče brzimo skozi po ravninah in zavojih slabo vzdrževanih cest in Vespa se ponovno izkaže tudi v tem elementu, dasiravno ni namenjena kakšnim daljšim potovanjem. Presenečen sem, saj je v zavojih stabilna, v vhode vanje zavore vlivajo zaupanje, na izhodu iz njih uživam v pospešenju.
Nova Vespa je z osveženo in sodobno tehniko, prenovljenimi zavorami, in vzmetenjem ter oblikovalskimi detajli dostojen naslednik predhodnih modelov. Več, z njo je vožnja tako v mestnih ulicah kot na podeželskih cestah pravi užitek. Njena karizma pa je vsekakor večna.



Tehnični podatki
Motor: 278 cm³, enovaljni, štiritaktni, 4 ventili, elektronski vbrizg goriva
Moč: 17,5kW (23,8 KM) pri 8.250 vrt/min
Navor: 26 Nm pri 5.250 vrt/min
Okvir: jekleni
Zavore: spredaj kolut 220 mm, zadaj kolut 220 mm
Gume: spredaj 120/70-12, zadaj 130/70-12
Medosna razdalja: 1380 mm
Višina sedeža: 790 mm
Posoda za gorivo: 8 litrov
Cena: Od 5.899 eur naprej
Primož Jurman Foto: Piaggio