Ali je to najlepši ”hotrod” ki ni narejen na ameriškem motociklu? BMW R 18 Transcontinental se je zopet izkazal kot odlična osnova za predelavo.

Paul Yaffe’s custom BMW R-18 near Florence, Arizona, USA. Wednesday, December 27, 2023. Photography ©2023 Michael Lichter.

Vizionar motornih koles po meri Paul Yaffe je znova dvignil lestvico z razkritjem svoje najnovejše mojstrovine, unikatne prilagoditve custom motocikla BMW R 18 Transcontinental. Ta projekt, ki združuje klasično hotrod estetiko z največjim bokserskim motorjem je obrodil enega najlepših hotrodov doslej.

Paul Yaffes custom BMW R 18 Photography ©2023 Michael Lichter


Legenda ameriške scene prilagajanja:Od leta 1991 scena predelav pozna Paula Yaffeja kot enega elitnih ustvarjalcev motoriziranih mojstrovin. To je zato, ker je Paul več kot graditelj ali proizvajalec, on je resnično oblikovalec. Začelo se je z ustanovitvijo podjetja American Legend Motorcycle Company, ki se je pozneje razvilo v Bagger Nation Paula Yaffeja. V tem času si je prislužil priznanja, kot so tri nagrade za “Najlepši motocikel na svetu” na Oakland Roadster Showu, dva “Builder of Year” in tri “Trendsetter of the Year« od revije Easyriders Magazine, leta 2015 pa je postal tudi nesmrtni član v Sturgis Hall of Fame. Njegovi motocikli izdelani po meri so bili predstavljeni v več kot 300 člankih v revijah po vsem svetu, pa tudi na kanalih Discovery, History in drugih televizijah.

Paul Yaffes custom BMW R 18 Florence Arizona USA ©2023 Michael Lichter


Paul Yaffe razkriva svojo najnovejšo mojstrovino — edinstveno prilagoditev BMW R 18 Transcontinental, ki je debitiral na sejmu MBE v Veroni v Italiji.

Ohranjanje BMW Essence in Hot Rod Inspiration.
Preden je začel, je Paul nekaj časa presedel na BMW R18 Transcontinental in prevozil 3800 milj po ZDA in dodatnih 2600 milj do Sturgisa in nazaj.

Ko se je začel proces predelave, je Paul vedel, da želi ustvariti bagger kakršnega še nihče ni videl. Ključno pri projektu je bilo ohraniti čim več originalnih komponent BMW. Paul je želel, da njegova kreacija po meri ostane pristna BMW in je vedel, da ne bi smela biti izdelana iz delov njegove obstoječe linije izdelkov ali izgledati kakor koli podobna njim.

Naročil je sprednje kolo velikosti 26″ x 5,5″, rezkanega iz 180 kilogramskega bloka iz trdnega aluminija, ki drži ročno izdelano sprednjo pnevmatiko širine 180 mm. Okvir je bilo treba raztegniti in nagniti, da se je lahko prilagodil novemu prednjemu kolesu, poleg tega pa je bilo treba izdelati posebna vpetja za vilice, da je bilo vse skupaj varno in seveda vozno.

Jekleni sprednji blatnik je bil narejen povsem na novo. Prvotni oklep R 18 je bil razrezan na več kosov in preoblikovan, da so popravili položaj žarometov in se preliva v novo sprednje kolo. Za zapolnitev vrzeli med ohišjem in rezervoarjem za gorivo je bil razvit edinstven spojler na, ki strateško skriva hladilnik. Poleg tega je bil izdelan ekskluziven komplet Yaffe Monkey Bars, ki dopolnjuje celoten dizajn.

Paul je takole komentiral predelavo: “Ekipa je želela obdržati pokrove sedežne torbe, zapahe in zvočnike, zato je bil ustvarjen nov komplet ‘preoblek’, da bi torbam dali popolnoma nov in edinstven raztegnjen profil, hkrati pa ohranili odličen inženiring in funkcionalnost, ki ju je BMW ustvaril zanje.” 

Paulova ekipa je prvotni zadnji blatnik razširila z izdelavo drugega zadnjega blatnika R 18, s čimer je zagotovila, da se brezhibno ujema s profilom novih sedežnih torb.

Poudarek je bil na preprostosti in privlačnosti. “Lotili smo se dela in izpopolnjevali vse izdelane komponente ter vse zgladili do sijaja.” Potem ko so se odločili za brezčasno globoko sijajno črno barvo, se je ekipa usmerila k doseganju popolnosti za samo nadgradnjo. Paul je zadolžil svojega predanega ličarja Hectorja Martineza, da nanese brezhibno sijajno črno barvo. Ker je mojster videl da manjka nekaj kontrasta, se je odločil za klasično in krvavo rdečo notranjost. Njegov nasvet vas bo morda presenetil saj je umetnost najti popolno ravnovesje. “Trik je v tem, da ne pretiravate!” 

Guys Upholstery je ustvaril sedež in armaturno konzolo v sodobnem slogu, Hector pa je pomešal barvo za sprednje čeljusti, da se ujemajo. Ko pogledamo stvaritev lahko mirno zapišemo, da je vse skupaj izpadlo spektakularno!

author avatar
Peter Kavčič