Električni Zero DSR/X z rekordnim navorom

Električni Zero DSR/X z rekordnim navorom

Ducati Multristrada V4 velja ta trenutek za najbolj zmogljiv potovalni enduro, a ni čisto tako. Najnovejši električni potovalni enduro Zero ga premaga v največjem navoru, ki je skoraj še enkrat večji! Kot odgovor na izzive z vedno strožjimi emisijami in na želje motoristov po velikih potovalnih enduro motociklih je Zero Motorcycles lansiral čisto novi DSR/X, ki je zasnovan za križarjenje po avtocestah, navigiranje po zavitih gorskih cestah ali vožnjo po prašnih puščavskih poteh.

“Naši lastniki in zagovorniki že leta zahtevajo kolo ADV polne velikosti podjetja Zero,” je povedal Abe Azkenazi, tehnični direktor tega ameriškega podjetja. “Vložili smo več kot 100.000 inženirskih ur v oblikovanje motocikla, ki izpolnjuje tako pričakovanja naših strank kot poslanstvo podjetja Zero, da na novo definira izkušnjo vožnje.”

Z enim polnjenjem do 290 km dosega

Izjemen navor 225 Nm poskrbi za močne pospeške.

Novi e-motocikel je zgrajen okoli novega elektro motorja Z-Force 75-10X z neposrednim pogonom, ki je po sposoben zagotoviti kar 225 Nm navora in največjo hitrost 180 km/h) v kar petih načinih vožnje. Prenos na zadnje kolo je izpeljano prek jermena, ki zahteva malo vzdrževanja, in brez menjave sklopke ali prestav. Vse to naj bi seveda prispevalo k zagotavljanju gladke in enostavne vožnje.

Uporabniki se bodo lahko veselili do 290 km dosega v primeru mestne vožnje, 137 km dosega po avtocesti. Baterija s 17,3-kWh je Li-ion, vendar obstaja možnost, da žrtvujete nekaj prostora za shranjevanje, da dodate Power Tank, ki poveča kapaciteto baterije do skoraj 21 kWh.  Dopušča dve stopnji polnjenja plus hitro polnjenje s 6,6 kW za do 95 % zmogljivosti v približno eni uri.

Bosch je prispeval pamet za varnost

Zero pravi, da je DSR/X prvi električni motocikel, ki se vozi s celotno zbirko tehnologij za nadzor stabilnosti motornega kolesa Bosch, ki vključuje povezano zaviranje, ki pomaga preprečiti izgubo oprijema in zadrževanje zaviranja, ki se vključi, ko se kolo popolnoma ustavi. Povsem nov okvir je optimiziran za “največjo moč, minimalno težo in največjo zmogljivost.” Teža znaša dokaj solidnih 247 kg in ponuja 252 kg nosilnosti. Skoraj 190 mm hoda je na voljo pri ročno nastavljivem vzmetenju Showa tako spredaj in zadaj, kar bi moralo zadostovati za udobje na cesti in tudi na manj zahtevnem terenu. Višina sedeža je 828 mm kar ni pretirano, za dober stik s podlago pa skrbijo pnevmatike Pirelli Scorpion Trail II, na  19-palčnem kolesa spredaj in 17-palčnem zadaj. Glede na elektro platformo pogona si bo vsak voznik lahko sam prilagodil skoraj neomejeno število voznih lastnosti od hitrosti do navora ter zmogljivosti baterije in regeneracijskih funkcij. Vse to naj bi bilo zelo enostavno z mobilno aplikacijo na povezanem pametnem telefonu. 

Električni avanturistični motocikel DSR/X z letnico 2023 je v zeleni ali beli barvi lahko vaš za 24.550 evrov. 

Peter Kavčič

Foto: Zero Motorcycles