Honda je napovedala vrnitev na vrh MotoGP in začetek dirkanja s CR-Electric v 2023

Honda je napovedala vrnitev na vrh MotoGP in začetek dirkanja s CR-Electric v 2023

Honda je v tem tednu organizirala konferenco, na kateri je predstavila svoje dvo – in štirikolesne športne dejavnosti, s katerimi bo v sezoni 2023 sodelovala na vseh področjih: dirkališčih, terenu in relijih.

Med razstavljenimi motocikli na dogodku so bili CRF 450 Rally za prihajajoči Dakar, CBR250RR za japonsko prvenstvo in CR Electric. Ta električni motocikel za motokros je bil kot prototip predstavljen na tokijskem avtomobilskem leta salonu 2019, njegov razvoj pa se ni nikoli ustavil.

Prototip iz 2019.

Shinji Aoyama, izvršni podpredsednik in direktor HRC, je dejal, da Honda že dolgo uporablja avtomobilski šport za spodbujanje raziskav in razvoja tehnologije brez emisij. Razmišlja tudi o uvedbi električnih vozil v dejanske dirke, “začenši z motornimi kolesi,” je poudaril.

Prvo veliko zmago bodo iskali na Dakarju že januarja 2023.

Če se vrnemo k modelu CR Electric, je tokrat novica, da “namerava sodelovati na dirkah leta 2023”. Katero prvenstvo bo to, ni bilo navedeno, vendar obstaja vsaj nekaj možnosti; prva je, da bo motocikel nastopil na dirki japonskega prvenstva (to se je že zgodilo na dirki All Japan Motocross s prvo različico), druga pa je, da bi lahko debitiral v novem prvenstvu FIM E-Xplorer World Cup.. Načrtovanih je šest dirk, prva bo 13. maja v Barceloni.

O dirkalniku CR Electric niso bile objavljene nobene tehnične informacije. Znano je le, da je bil tekočinsko hlajeni motor razvit skupaj z M-TEC (Mugen) in da uporablja nekaj tehnologije, ki jo je Shinden uporabil na dirki Isle of Man TT.

CR Electric nima ročice sklopke in pedala prestavne ročice: za upravljanje zadnje zavore se uporablja nožni pedal, ki pa ga je po želji voznika mogoče prestaviti na krmilo. Aluminijasti okvir je izpeljanka modela CRF-R.

Pri prvi različici naj bi bil doseg 45 minut, ki so potrebne, da prevozi vožnjo prvenstva MX. Zanimivo bo izvedeti, ali je bil ta cilj dosežen in kakšna bo končna teža te specialke.

Peter Kavčič

Foto: Honda media