Je to najbolj nor skok z motorjem doslej?

You are currently viewing Je to najbolj nor skok z motorjem doslej?

Francoski freestyle motokrosist Tom Pagès je prava legenda tega atraktivnega športa. Bil je prvi, ki je izumil trik kjer se zavrti okoli svoje osi med skokom in prvi voznik FMX-a, ki je v resnici združil skakanje BASE z vožnjo z motorjem.

Primite se in poletite skupaj s Tomom prek skakalnice v prepad.

Doslej so najbolj nori motokrosisti že skakli iz rasnih pečin, celo iz letal in pristali s pomočjo padala. Med te pionirje sodi tudi Travis Pastrana, ki je skočil kar v Grand Canyon. No, Tom Pages je skočil s klifa v Švici in pri tem še opravil s čisto pravim FMX trikom – dvojno salto naprej!

Pagès, eden najboljših FMX akrobatov na svetu, je progo za svoj podvig zasnoval v Avoriazu, smučarskem središču v osrčju Portes du Soleil, v francoskih Alpah. Tam naj bi poskusil – in na koncu tudi izvedel – nepredstavljivo zahtevno in nevarno akrobacijo, ki jo je celo svetovni Red Bull X-Fighters prvak označil za “projekt življenja”. Zamisel se je porodila poleti leta 2019 ob pogovoru s pokojnim Vincetom Reffeta,” je dejal Pagès. “Vedela sva, da je bil skok FMX-BASE že izveden, vendar ga nihče ni izvedel v kombinaciji s triki. To je bila najina izhodiščna točka.”

Francija ali Dubaj?

Vedel sem da bom skok opravil v Franciji, v ožjem izboru sta bili dve lokaciji: Millau in Avoriaz. Izbrali smo slednjo, ne le zato, ker gre za izjemno lep kraj, ampak tudi zato, ker sem izvedel, da gre za lokacijo s tradicijo. V osemdesetih letih je namreč tukaj skočil kaskader Alain Preieur. Tamkajšnja ekipa nas je toplo sprejela in nam dala zeleno luč za izvedbo podviga.

Na poti je bilo še nekaj ovir. Prvič, za spust smo imeli na voljo le 130 metrov pečine in ne 150, kot smo sprva načrtovali, poleg tega pa je bil pristanek tehnično zelo zahteven. Potrebovali smo tudi ogromno skakalnico: morala je biti dovolj visoka, da sem imel v zraku več časa za izvedbo akrobacije in kontolirano odpiranje padala. Običajno se srečujem s skakalnicami, visokimi tri metre, tukaj pa smo potrebovali sedemmetrsko skakalnico, kar je predstavljalo dodatno logistično težavo. Čeprav sem imel dobro predstavo o tem, kako se bo motor obnašal, nisem vajen tako hitre vožnje po tako veliki in visoki skakalnici. Prostora za napake ni bilo.”

Zadnje priprave

“Veliko truda sem vložil v priprave na skok z motorjem. Ta element je bil še vedno ena od številnih neznank projekta. Za začetek nismo vedeli, kako se bo motor obnašal v prostem padu. Stéphane Zunino, še eden izmed ustanovnih članov skupine Soul Flyers, je v sedež motorja namestil padalo za motor. Imel sem ročico, katero sem moral med padanjem potegniti, da se je padalo lahko odprlo.

Dan skoka

“Sama produkcija je bila zelo zahtevna, saj je bilo na kraju prisotnih skoraj 50 ljudi. Ob vznožju pečine so bili reševalci, ki so bili pripravljeni na reševanje s težko dostopnih mest, ekipa motoristov, odgovorna za pobiranje motorja, celotna letalska ekipa s Fredom, Loïcom in drugimi, filmska ekipa, ljudje iz Avoriaza ter ekipa, odgovorna za namestitev rampe. V prvo mi je uspelo izvesti skok po načtrih, pri drugem poskusu, pa sem pri zapuščanju skakalnice s hitrostjo 80 km/h, ugotovil, da je moja hitrost višja od načtrovane. Izvedel sem dvojni salto naprej. Med vrtenjem sem moral oceniti pravi trenutek za odprtje padala in paziti, da nisem potegnil vrvice za padalo, ko sem bil obrnjen z glavo proti tlom.”

“Naslednji dan smo poskusili še enkrat, vendar se takrat nisem želel preveč obremenjevati. Čas sem izkoristil za razmišljanje o skoku, umirjanje živcev in osredotočanje na vse, kar sem moral storiti. Naslednji dan so skoki šli po načrtih. Po vsakem skoku je motor ostal v enem kosu. Pravzaprav je bil v boljšem stanju, kot bi bil po dnevu vožnje po gramozu.”

“Zelo sem ponosen na ta projekt. V svojem športu rad uvajam novosti, vendar sem ugotovil, da so si vse akrobacije zelo podobne. Ta je bila popolnoma nova. Zdaj se zavedam, da mi ni potrebno tekmovati, da bi bil srečen. Želim si delati na projektih, kot je ta. Rad bi se zahvalil vsem, Red Bullu, Soul Flyersu, ljudem iz Avoriaza in številnim drugim, brez katerih izvedba tega projekta ne bi bila mogoča” je še povedal Tom Pages.

Peter Kavčič

Foto: Reed Bull content pool