Reli Dakar 2024: 14 dni najtežje dirke na svetu – vse, kar morate vedeti

You are currently viewing Reli Dakar 2024: 14 dni najtežje dirke na svetu – vse, kar morate vedeti

Vrača se dva tedna atraktivnega in nevarnega dirkanja v puščavi. Organizator tokrat obljublja najtežji reli po letu 2007, ko so še dirkali v Sahari. Tokrat bo na sporedu 8000 kilometrov dolga 14-dnevna trasa že 46. relija Dakar, ki bo vključevala novo 48-urno “krono etapo”, ki bo trajala dva dni, tekmovalci pa bodo razdeljeni na osem bivakov. S puščavo se bosta borila tudi dva Slovenca. Simon Marčič, ki bo štartal že desetič in Toni Mulec, ki se podaja na svoj drugi dakarski reli. 

Letos bo reli Dakar že petič potekal v prostrani Kraljevini Savdski Arabiji in v vsej njeni impresivni pokrajini. Po prologu bo sledilo 12 etap, ki bodo zaključile 14 dni dirkanja med 5. in 19. januarjem na razdalji skoraj 8000 kilometrov.

Toni Mulec napada prvo deseterico v svojem drugem nastopu.

Direktor dirke David Castera in njegova ekipa pravijo, da bo 60 odstotkov trase pokrivalo popolnoma novo ozemlje. Dakar se bo začel 5. januarja v zgodovinskem mestu Alula, ki je sicer na Unescovem seznamu svetovne dediščine. Hkrati bo Dakar 2024 tudi prva dirka sezone 2024 FIA-FIM svetovnega prvenstva v reliju.

Simon Marčič si je z 10. nastopom prislužil naziv Legenda dakarja.

DAKAR 2024 etape in razdalje:

Nov format: 48-urna časovna preizkušnja

Organizatorji pravijo, da izkušnje s prejšnjih maratonskih relijev ne bodo veliko pomenile, ko gre za njihov novi koncept, 48-urno časovno etapo.

Ta bo potekala v dveh dneh v Prazni četrti in z omejitvami kot na maratonskih etapah. Tekmovalci se bodo razporedili po osmih različnih bivakih po sistemu kdo pride dlje. Tekmovalcem bo dovoljeno, da si med večerom pomagajo, vendar to morda ne bo tako koristno za dirkače tovarniških ekip. Nenazadnje si bodo lahko prav poltovarniški in zasebni vozniki na tej etapi priborili dragocene minute in ogrozili najhitrejše tovarniške voznike.

Kako bo to delovalo?

Vsa vozila se bodo morala ustaviti pri naslednjem bivaku, na katerega bodo naletela, ko ura odbije 16.00,« piše v predstavitvi za Dakar 2024. V bistvu bo poskrbljeno za nočno kampiranje z minimalnim udobjem in brez orodja ter rezervnih delov, razen tistih, ki jih imajo s seboj.

Med to fazo ne bo nobene povezave z zunanjim svetom in zato ne bo viden trenutni rezultat med konkurenti, tako da tekmovalci v bistvu ne bodo imeli pojma, kaj se je zgodilo med etapo, kampiranjem in ponovnim začetkom ob 7. uri naslednje jutro, da bi naslednji dan končali s skupno približno 600 kilometrov, preden se znova spopadejo s svojo ekipo in »civilizacijo«.

Obisk obsežne prazne četrti, območja peščenih morij v jugovzhodni Savdski Arabiji, bo zato precej edinstven v primerjavi s prejšnjimi leti v Dakarju.

Več navigacije in težje delo za avtomobiliste

Etape Empty Quarter bodo vsebovale tudi dve ločeni progi, eno za avtomobile in tovornjake ter drugo za motorje in štirikolesnike, kar pomeni, da vrhunske avtomobilske ekipe ne bodo imele koristi od sledi, ki jih ustvarijo motocikli, kot na vseh drugih etapah kjer motoristi tradicionalno odpirajo traso.

Kdor je lani opazoval Dakar, bo vedel, da je to povzročilo nekaj kaosa za avtomobiliste, kar je v resnici zabavalo prav motoriste, ki so jih opazovali, kako se borijo brez črt v pesku, ki bi jim sledile.

5000 kilometrov hitrostnih preizkušenj

Pot vodi z zahoda na vzhod, skozi že poznana mesta. Al Henakiyah, Al Duwadimi ter Al Salamiya in Al-Hofuf vodijo navzdol do Empty Quarter in v 48 urni ”Chrono Stage.”

Honda Stavi na kar 6 tovarniških dirkačev in povsem nov dirkalnik.

Nato se bodo odpravili nazaj proti severu v Riad na dan počitka 13. januarja, preden vsi preostali v dirki zavijejo še severneje do Haila, preden se vrnejo v Alulo na obali Rdečega morja v mestu Yanbu.

Bonus sistem ohranjen

Doslej uveljavljen element dnevnega merjenja časa je sistem bonusov, podeljenih trem najboljšim začetnikom motociklistične faze. V bistvu podeli časovne kredite vodilni trojici na, da nagradi njihov položaj pri odpiranju poti. Dlje kot vodijo, več bonusa dobijo, medtem ko ta sistem izniči stari učinek taktiziranja, ki smo mu bili prej tako pogosto priča in je nekako kvaril dirko na vrhu. Lani smo videli, da je denimo Kevin Benavides le za 55 sekund premagal Tobyja Pricea. Tretjeuvrščeni Skyler Howes je zaostal za dobrih 5 minut.

Kavin Benavides, lanskoletni zmagovalec.

Več informacij: www.dakar.com

Foto: Rally Zone, Denis Janežič

This Post Has One Comment

Comments are closed.