Slovenci imamo novega motorista na vztrajnostnem reliju, ki ima hitrost, da se pomeri z najboljšimi

Slovenci imamo novega motorista na vztrajnostnem reliju, ki ima hitrost, da se pomeri z najboljšimi

Slovenski motošport je bogatejši za enega puščavskega motorista ve! Toni Mulec, nekdanji odlični motokrosist in enduro voznik se od testnega voznika tovarniške reli ekipe do reli rookija podaja na svoj prvi puščavski reli za svetovno prvenstvo, ki poteka v začetku oktobra v Maroku. Pesti bomo stiskali za številko 56.

Toni Mulec

Že več kot desetletje reli Maroko velja za ultimativno pred-dakarsko preizkušnjo. Si, ali nisi? Vsi najboljši reli vozniki sveta se relija Maroko lotevajo s strahospoštovanjem: hitro dirkanje po raznolikih terenih Maroka v pesku skriva pasti. In če si večina tekmovalcev lahko da duška, pa je v tej množici vsako leto tudi skupina tekmovalcev, ki reli Maroko morajo uspešno zaključiti. Med njimi je letos tudi Slovenec Toni Mulec, ki bo v Maroku moral pritisniti na zavoro neprimerno večkrat, kot bi si to želel. Ne, Tonijev nastop v Maroku ne sme in more biti ne v stilu Steva McQueena in ne Tonija v vlogi testnega reli voznika.

»Malo se hecno sliši, a dva dni pred začetkom relija me najbolj skrbi, ali se bom znal držati na vajetih. Vem, da je moja glavna naloga najti tisti limit, ki mi bo omogočil, da brez prevelikega tveganja še vedno dostojno zaključim dirko. Uspešno odpeljala dirka namreč pomeni tudi vstopnico na Dakar. Vem, da bodo vse skrbi odpadle, ko se bo reli začel, trenutno pa je ohranjanje hladne glave težko delo. Ko bom enkrat na startu, se bom v hipu sestavil – fokus in gas.«

Med testiranjem v Maroku.

Toni, ki na reliju nastopa v kategoriji Rally 2 – nekakšen Moto 2 cross-country dirkanja, in kot del ekipe HT Rally Raid Husqvarna Racing, se trenutno sooča s povsem neznanimi občutki. »Če tisto odkrito povem, se v ekipi še nisem sprostil. Nisem navajen, da grem po dirkanju pod tuš, nato pa dobim mehanika, ki dela na mojem motorju. Ne samo, da sem rahlo nezaupljiv – povsem nedoumljivo mi je, da drugi delajo zame! Potem je tu vedno nekdo, ki ga zanima, ali sem žejen ali lačen, in tudi to mi je tuje. Recimo, da imam zdaj priliko, da se navadim, da ne rabim razmišljati o ničemer drugem, kot o dirkanju. Kar bo seveda težko, ker me šef ekipe in mehanik kar precej zaslišujeta o motorju, malo pa je prisotna tudi poklicna deformacija: med vožnjo ves čas pozorno spremljam, kaj se dogaja s strojem.«

Včeraj so ekipe v okolici Agadirja izvedle vsaka svoj »shakedown«, ki je namenjen temu, da se tekmovalci spoznajo s terenom, potno knjigo organizatorja dirke in da še zadnjič preizkusijo svoje motocikle pred prologom, ki bo določil startni vrstni red. »To je bil moj prvi stik z maroško podlago – nekaj nastavitev sem takoj po testu že spremenil. ‘Air bag’ je zgodba zase, a se ga bom nekako moral privaditi. Veliko je tudi kamenja, skritega v pesku. Prav lahka dirka ne bo. Danes nas čakajo tehnične in administrativne verifikacije, nato pa se v soboto, s prologom, reli tudi zares začne. Na poti nazaj v hotel je bilo ganljivo videti otroke ob cesti, ki ti mahajo in ponujajo roko. To je čisto drug svet, ti da kar malo misliti. Premalo se zavedamo, kako nam je lepo v Sloveniji.«

Reli Maroko, ki svoje največje nevarnosti skriva po peskom, bo tekmovalcev postregel s petimi etapami, ki skupno štejejo 2319 km, od tega je 1506 km specialnih preizkušenj. Dirka se bo začela in končala v Agadirju, a se bo letos manj zadrževala v sipinah. »Z vseh strani sem bil dobro opozorjen na nevarnosti, ki nas čakajo v prihodnjih dneh. Poleg tega moram hočeš nočeš sprejeti dejstvo, da se bom o reliju na tej tekmi učil sproti. Svoj prvi ‘road book’ sem odpeljal prej nekaj meseci. V tem času sem storil praktično vse, kar je bilo v moji moči, da sem svoje znanje nadgradil tudi na dirkah. A dejstvo je, da sem spet začetnik. Zanimivo bo.«

Nekaj najbolj pomembnih rezultatov Tonija Mulca:

2022  – Baja Hungary – World cup // 1. mesto

2022  – Rally race Croatia – Europe championship // 1. mesto

2021  – Redbull Romaniacs – Silver kategorija // 2. mesto

2021  – Enduro dirka SIX DAYS s Slovensko reprezentanco

2020  – Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)

2019  – Dirka na mivki Le Touquet – Enduropale // 16. mesto

2015  – Dirka na mivki Lignano // 1. mesto

2015  – Dirka na mivki Bibione // 1. mesto

2019  – Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)

2017  – Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)

2015  – Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)

Tina Torelli

Foto: Eduardo Bauer Rallyzone