Transport motocikla na prikolici, to je tisto kar morate vedeti!

Kaj ima ta motor in prikolica skupnega? Morda na prvi pogled res ne veliko, ampak v resnici je to zelo pogost način kako pripeljemo motocikel, ki smo ga kupili domov. Da ne bi prišlo do škode ali nesreče pa je potrebno vedeti kako pravilno naložiti in transportirati motor.

Veliko motoristov naloži motor na prikolico tudi v času izven sezone in se odpelje vozit nekam kjer je topleje. Redno pa prikolico uporabljajo vsi, ki se ukvarjajo z motokrosom ali dirkami na stezi. V vsakem primeru pa je potrebno vedeti kaj počneš med tem ko motor nalagaš, pelješ in zapelješ dol s prikolice. Ob nepravilni uporabi lahko hitro pride do nesreče ali vsaj škode na motociklu.

Izven sezone so motocikli cenejši. Zato je ob nakupu potrebno motocikel prepeljati domov na prikolici ali v kombiju.

Najboljša prikolica za transport je specializirana namenska prikolica. Takšna kot jo uporabljamo pri Motoavantura.si in je narejena v Sloveniji, po podjetju z dolgoletno tradicijo in proizvodnim obratom na Ptuju. TPV prikolica za prevoz motorjev  je enostavna za uporabo, je lahka in namenska. bistveno boljša kot običajna prikolica, kjer je transport motorja drugače vse prej kot enostaven podvig. To je res izhod v sili. Pri tem pa pazite, da je prikolica dovolj dolga, da motocikel spravite nanjo vsaj diagonalno, če že ne naravnost.

TPV prikolice – nekaj besed o enem vodilnih proizvajalcev v Evropi

TPV Prikolice d.o.o. sta ustanovili podjetji TPV d.o.o. iz Novega mesta in Böckmann Fahrzeugwerke GmbH iz Nemčije. Sedež podjetja in proizvodnja se nahaja na Ptuju. Podjetje spada med vodilne  proizvajalce prikolic v tem delu Evrope in letno naredijo  več kot 25000 prikolic po vseh najsodobnejših standardih kar se kaže tudi ko pogledamo njihove prikolice od blizu in jih uporabljamo. Kakovost je na najvišjem možnem nivoju.

V procesu proizvodnji uporabljajo tudi sodobne tehnologije, med drugim tudi robotsko varjenje, laserski razrez in lasersko varjenje, poleg seveda bolj tradicionalnih postopkov kot so krivljenje pločevine, struženje, rezkanje in lepljenje. Poleg prikolic za tovor, prikolic z naletno zavoro, kiper prikolic, prikolic za motocikle, avtomobile in plovila pa izdelujejo zelo zanimive prikolice za terenske avtomobile oziroma ”overland” uporabo.

Takole pravilno naložite in pritrdite motocikel

 

Nalaganje

Pri nalaganju pazite, da je nakladalna rampa zanesljivo pritrjena, medtem ko porinete motocikel na prikolico. Žal se nemalokrat zgodi, da ob majhnem zaletu, ki ga potrebujete za nalaganje motocikla, rampa zdrsne naprej, motocikel pa po tleh. Rezultat je škoda na motociklu.

 

Zato motocikla ne nalagajte s prižganim motorjem. Zadnje kolo se lahko pri nalaganju zavrti v prazno in katapultira nakladalno rampo nazaj, motocikel pa s silo trešči na tla. Če nalagate športni cestni motocikel, se pripravite na strošek popravila oklepa, plastik, oljnega hladilnika, pa še kaj bi se našlo. Zaradi neumnosti ali nepazljivosti pri nalaganju ste lahko hitro ob nekaj sto ali celo do tisoč evrov. Ob tem morate paziti tudi nase, da se ne poškodujete.

 

Pritrjevanje motocikla z ”gurtnami”

Ko motocikel pritrjujete v kombi  ali na prikolico, najprej pritrdite sprednji del.

Pritrdite ga v za ta namen pripravljene zanke, ki jih ima vsak kombi ali prikolica. Nujno pritrdite tudi zadnje kolo trdno na tla, da to nima možnosti, da bi se premikalo med vožnjo. Nikdar ne uporabite elastične trakove, ti se raztegnejo, ko se poveča sila.

 

Pripenjanje trakov, tako je prav in tako narobe!

 Pazite, da je potem, ko ga pripnete na eni strani, rahlo nagnjen na nasprotno stran. Vedno ga spredaj pripenjajte ali za krmilo ali še bolje za ‘križe’. Torej tam, kjer je spodnje vpetje sprednjih vilic.

Pripnite ga še na drugi strani in že nekoliko bolj zategnite ”gurtno”.

Zopet zategnite na tisti strani, kjer ste ga pripeli najprej.

Poglejte, ali motocikel lepo stoji pokonci, in naravnajte pritrdilne trakove.

 

Motocikla na prednjem delu ne stisnite preveč, saj boste s tem obremenili vzmetenje. Najboljši preizkus je, da ga na silo skušate potresti levo-desno. Pri tem se ne sme premočno zazibati, le rahlo, morda vsega skupaj za par centimetrov.

 

Če gurtne niso dovolj zategnjene, obstaja nevarnost, da se vam bodo snele iz pritrdilnega mesta, ko boste zapeljali prek grbine, in bo motocikel zanihal levo-desno. Zato je najbolje uporabljati karabine, ki zares 100% držijo in se ne morejo sneti.

 

Motocikel se vedno pripne na treh točkah, spredaj levo in desno, zadaj pa se fiksira kolo, zato da kolo na prikolici ne bi poskočilo, ko zapeljete prek neravnine, in se premaknilo levo ali desno. Sicer pa tako pritrjevanje narekuje tudi zakonodaja.

 

Pogosto videna napaka je, da se motocikel ali skuter na prikolicah priveže kar prek sedeža. To je narobe saj ga ne fiksira najbolje, poleg tega se tako tudi poškoduje sedež

To so stvari, ki jih potrebujete za varen transport motocikla na prikolici!

 

Prikolica za prevoz motorjev

Najboljši prevoz motocikla je na posebni prikolici za motocikle, ali seveda v kombiju če ga imate. Prednost prikolice za transport motociklov je v tem, da ima ta pritrdilno mesto za sprednjo gumo, kanal v katerega zapeljeta motocikel in številna pritrdilna mesta kamor lahko vpnete trakove. 

 

Močan jermen za povezovanje (gurtna)

Dober trak (gurtna) stane manj kot 20 evrov. Dobite jih pri prodajalcih moto opreme, imajo pa dva kavlja in kakovostni sistem zategovanja in so prav namensko zasnovani za privezovanje motorjev. Vse ostalo pozabite imeli boste težave in več možnosti, da gre kaj narobe.

 

Nakladna rampa

Drugi pripomoček, brez katerega ne nalagajte motocikla, je nakladalna rampa oziroma klančina. Obstajajo take, ki so videti kot ozka aluminijasta lestev in so celo zložljive, da jih lahko vozite v prtljažniku avtomobila. Te so najboljše.

 

Lahko si pomagate tudi z leseno desko. Pazite le, da bo dovolj dolga. Idealna dolžina je enaka medosni razdalji motocikla, ki ga boste nalagali na prikolico. Pri klančini, ki je dolga kašen meter in pol, ne boste imeli težav.

Če bo prekratka, boste z dnom motocikla podrgnili po robu in ga poškodovali.

Posebne prikolice za transport motocikla

Pri specializiranih prikolicah za prevoz motocikla je zadeva še bolj preprosta. Te so narejene tako, da imajo spredaj pritrdilna mesta za prvo kolo kot pri kolesarnici, namesto dna pa imajo le en, dva ali tri žlebove, v katere zapeljete motocikel med nalaganjem. Taka prikolica je tudi zelo lahka. 

 

Če se še odločate za nakup, vam vsekakor priporočamo, da vzamete prikolico za prevoz treh motociklov.

 

Nekatere motoristične prikolice imajo že vgrajeno izvlečno klančino (rampo), ki se jo samo potegne iz ležišča in namesti na rob, kar je še dodaten plus. Takšna je tudi prikolica za prevoz motorjev TPV.

 

Pri nalaganju na prikolico še posebej pazite, da vam motocikel ne pade na bok.  Če vas pri tem motocikel podre, lahko nerodno stopite v luknjo med dva žlebova in motocikel se zvrne na vas ter vas lahko poškoduje. Tudi zato je dobro nalagati motor v dvoje, da imate še en dodaten par rok za pomoč.

 

author avatar
Peter Kavčič