Ali je elektronska sklopka inovacija, ki bo spremenila motociklizem? Test Honda CBR 650 R e-clutch

Ekskluzivna prva vožnja z inovacijo, ki prinaša nov trend v motociklizem. Govorimo seveda o eni od oblik avtomatizacije vožnje. Honda je z elektronsko sklopko pokazala kam gre razvoj. Trenutno ponuja ta sistem na modelu CB 650 R in CBR 650 R.

Samodejni menjalniki, robotizirani menjalniki, dvojna sklopka… in še bi lahko naštevali. Nekaj je jasno, moto industrija se zelo pospešeno premika v smeri avtomatizacije vožnje. Honda je na področju avtomatike, ko govorimo o menjalniku, med vodilnimi. Zato sem z zanimanjem preizkusil najnovejšo novotarijo, ki vozniku zelo olajša vožnjo. To je bolj test te konkretne inovacije, nove e- sklopke kot test motorja. Nekaj pa boste seveda izvedeli tudi o samem motociklu.

E- sklopka kot alternative in ne zamenjava za DCT?

Z novo E-sklopko Honda prikazuje sistem za samodejno vklop sklopke običajnega menjalnika. Še vedno ni jasno, ali bo sistem nadomestil dokaj težki menjalnik z dvojno sklopko DCT in s tem predstavil nov mejnik v tehnološkem razvoju na tem področju.

Hondin novi E-Clutch se bistveno razlikuje od uveljavljenega menjalnika DCT z dvojno sklopko in prestavami. E-sklopka je elektromehanski sistem, ki skrbi za ročno odpiranje in zapiranje. V videu Honda prikazuje nov sistem na štirivaljniku, ki se vrti s približno 13.000 vrtljaji na minuto in deluje s kabelsko sklopko. Ideja, da gre za motor 650 iz serije CB, je očitna.

Speljevanje brez sklopke

Čeprav ima prikazana Honda še vedno ročico sklopke, se ne uporablja pri speljevanju. Na zaslonu je prikazan nov simbol z zelenim “A”, kar pomeni avtomatsko uporabo sklopke. V praksi to pomeni, da pred speljevanjem brez stiska ročice sklopke pretaknemo v prvo prestavo in z rahlim zdrsom sklopke Honda “odpelje”. Sistemu pomaga tudi quickshifter.

Mehanizem za odklop z zobniki

Na preprost sprostitveni mehanizem sta preko menjalnika povezana dva aktuatorja. Dva koračna motorja odpirata in zapirata sklopko kot običajno z vrtenjem gredi, ki nato potegne vzvod za sprostitev sklopke. Preusmerjevalni vzvod, ki ga upravlja jermenica je povezan z gredjo prek prostega teka.

Osnovni tehnični podatki HONDA CBR 650 R e-sklopka

Motor: 649 ccm 4-valjni vrstni, tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj

Moč in navor:  70kW (95 KM) / 12.000/min in 63Nm / 9.500/min

Menjalnik in prenos moči: Šeststopenjski menjalnik, e-sklopka in qickshifter, veriga

Vzmetenje spredaj/zadaj: Showa USD vilice/nastavljiv blažilnik

Pnevmatika spredaj in zadaj: 120/70-ZR17in 180/55-ZR17

Zavora spredaj/zadaj: 2x zavorni kolut premera 310 mm /1x zavorni kolut premera 240 mm

Višina sedeža: 810 mm

Uporabna prostornina posode za gorivo:14,5 l

Poraba po tovarniški specifikaciji: 4,4 l / 100 km, na testu 6,0 l/100 km

Teža motocikla pripravljenega za vožnjo, z napolnjenim rezervoarjem: 

209kg (211kg z E-sklopko)

Cena: 10.290 EUR

Do sedaj sem že vozil nekaj motorjev z dvojni sklopko DCT. Dva testa si lahko ogledate na tej povezavi: 

   • Honda NT1100 DCT – Test Motoavantura.si     

• HONDA NC750XD DCT 2021 – Motoavantura.si  

Foto: Janez Mandeljc