Energica je razširila svojo ponudbo 100% električnih motociklov z novim zelenim crossoverjem Experia, zasnovanim za dolge dosege, udobje v dvoje z veliko prtljage, večstopenjskim polnjenjem in baterijo z največjo zmogljivostjo med serijskimi motocikli.
Energica je med najbolj uveljavljenimi evropskimi proizvajalci električno gnanih motociklov in se nahaja v zibelki italijanske avto-moto industrije v Modeni. Njihov sosed je nihče drug kot Ducati, ki je v tem segmentu z Multistrado spisal zgodbo o uspehu. Zato morda niti ni tako nenavadno, da je Energica Experia podobna tisti prvi Multistradi s to veliko razliko, da jo poganja izključno elektrika. Vse informacije o motociklih Energica dobite pri podjetju Rotoks.
Experia je dobila nov električni motor, ki temelji na kompaktni, zmogljivi enoti EMCE, ki je bila predstavljena lani na slečenem roadsterju Eva in superšportniku Ego. Kljub temu se motociklu, ki je namenjen potovanjem moč močno zmanjšali, saj ponuja le 75 kW (102 KM) največje moči, 60 kW (80 KM) trajne moči in 115 Nm navora. To je seveda še vedno veliko za cesto in ker je navor tisti, ki prinaša tekočo in dinamično vožnjo na cesti bodo zmogljivosti zagotovo izjemne tudi z manj maksimalne moči. Samo za primerjavo: superšportni modeli Energica zmorejo iz elektromotorja iztisniti največjo moč 126 kW (169 KM), neprekinjena moč 110 kW (147 KM) in navor 215 Nm.
Končna hitrost 260 kilogramov težkega crossoverja je tovarniško omejena na 180 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 3,5 sekunde!
S polno baterijo v mestu doseže 420 km, izven mesta 208 km in kombinirano 256 km. Tovarna navaja doseg za mešani cikel 222 km.
Kako se peljejo njihovi športni motocikli lahko pogledate v video testu, ki sem ga odvozil prav v Modeni:
Peter Kavčič
Foto: Energica