Prototip M 1000 XR, ki bo v končni in uradni verziji predstavljen jeseni kot modelno leto 2024 M so pri BMW Motorrad razvili v počastitev stote obletnice. To je 5 razlogov zakaj smo lahko navdušeni…
Vrstni štirivaljni motor s tehnologijo BMW ShiftCam in majhno težo zagotavlja največjo zmogljivost v segmentu.
Prvi je nedvomno ta, da se družina M širi na M 1000 XR, ali na kratko M XR, ki izkorišča platformo športnega potovalnega enduro-supermoto modela S 1000 XR. Hkrati pa vsebuje komponente in ostrino, ki jo najdemo na športnem S 1000 RR in M 1000 RR.
Razlog številka dve je ta, da je to sedaj športni motor za dolge razdalje z visoko zmožnostjo dolgega dosega in superšportno vozno dinamiko za cesto in dirkališče, kar so pokazali v videu na otoku Man, kjer ga je po legendarni cesti kjer poteka vsakoletna dirka Isle of Man TT zapeljal nihče drug kot Peter Hickman.
Tretji razlog je zelo preprost. Z močjo motorja več kot 147 kW (200 KM), maso praznega vozila, ki znaša le 223 kg pri polnem tanku ter tehnologijo vzmetenja, aerodinamiko in krmilno elektroniko. To bo po vseh znanih informacijah ta trenutek najbolj strupen športni potovalni motocikel, ki gre do neverjetnih 280 km/h!




Magični BMW M
Črka M je po vsem svetu sinonim za uspeh na dirkah in je namenjena avtomobilistom in v zadnjem času tudi motoristom, s posebno visokimi zahtevami po zmogljivosti, ekskluzivnosti in individualnosti. BMW Motorrad je že leta 2019 predstavil uspešno strategijo avtomobilske ponudbe M za motocikle in od takrat ponuja posebno opremo M in dele M Performance. Z M RR in MR sta bila v naslednjih letih predstavljena prva dva neodvisna modela M podjetja BMW Motorrad.
Prototip M 1000 XR je v letu obletnice “100 let BMW Motorrad” – in skoraj 100-letne tradicije v motošportu – predogled superšportnega motocikla, ki obvlada naslednje discipline: podeželske ceste, vožnjo na dolge razdalje in uporabo na dirkališčih. z enakim navdušenjem na ravni zmogljivosti, ki je v tem segmentu prej niso poznali.
Vrstni štirivaljni motor s tehnologijo BMW ShiftCam in majhno težo zagotavlja največjo zmogljivost v segmentu.
M winglets: kolesarite lahko z večjo stabilnostjo, izkoristite prednosti nižjega nagiba koles in hitreje pospešite zahvaljujoč aerodinamični potisni sili.
Poleg tehnologije pogona in vzmetenja je bila aerodinamika tudi ključna postavka v specifikacijah za razvoj prototipa M XR. Novi M XR je dobil krilca z namenom zagotavljanja vrhunske stabilnosti med vožnjo tudi pri visokih hitrostih kljub povečani moči motorja. Služijo predvsem doseganju najboljšega možnega stika med kolesi in cestiščem – predvsem pri pospeševanju in pri visokih hitrostih. Dodatna kolesna obremenitev na sprednjem kolesu preprečuje nagnjenost koles med pospeševanjem, sistem za nadzor oprijema mora regulirati manj samo moč, več pogonske moči se pretvori v pospeševanje in s tem dosežemo višjo hitrost skozi ovinke. Poseben položaj sedenja, usmerjen na prednja kolesa, zagotavlja boljši nadzor nad kolesom, še posebej v med agresivnejšo, športno vožnjo.
Zavore M z radialno črpalko ročne zavore za optimalno zavorno zmogljivost na dirkalni stezi in v načinu zmogljivosti.
Tako kot M RR in MR ima tudi novi M XR M zavoro. Razvite so je bile neposredno z uporabo izkušenj, pridobljenih z dirkalnimi zavorami na tovarniških dirkalnih strojih BMW Motorrad v svetovnem prvenstvu Superbike. Zavorne čeljusti M imajo modro eloksirano prevleko v povezavi s slavnim logotipom M.
BMW Motorrad bo v drugi polovici leta 2023 objavil dodatne informacije o novem BMW M 1000 XR.
Foto: BMW Motorrad
Peter Kavčič