Superšportni BMW S 1000 RR je še bolj dinamičen zahvaljujoč obsežnim inovacijam na motorju, vzmetenju, okvirju in aerodinamiki s čisto pravimi zakrilci in asistenčnimi sistemi, ki dopuščajo vožnjo, da tudi rekreativni dirkač izgleda kot profesionalec.
Superšporntik, ki je bil prvič predstavljen leta 2009, je sedaj na voljo v novi izdaji s posodobljenim motorjem in okvirjem, optimizirano aerodinamiko s krilci, novim zadkom in novimi asistenčnimi sistemi. Z vsemi temi manjšimi in večjimi posodobitvami pa je to stroj, ki vse svoje zmogljivosti prenese vozniku servirane v maksimalno adrenalinskem paketu. Osnovni paket za letečega ”bavarca” znaša 21.100 evrov, kako sem ga doživel sam pa lahko pogledate v video testu…
Večino časa sem ga vozil po cesti, od tega tudi dober kos poti na MotoGP dirko v Zeltweg tako da sem preizkusil nekaj prelazov, avtocesto in podeželske avstrijske ceste. Ob tem sem moral seveda ves čas paziti na omejitve hitrosti kar je na tem superšportnem stroju z 210 konji vse prej kot lahko. V prvi prestavi potegne tja do 120 – 130 na uro tako da si lahko predstavljate, da sem se večino časa vozil z zelo na rahlo odprtim plinom. In še to, motor je tako neverjetno prožen, da sem lahko brez večjih težav za zmerni tempo vožnje vseskozi vozil v šesti prestavi.
Ugotovil sem, da za daljša potovanja ni primeren kar pa niti ni neko veliko presenečenje saj je položaj za krmilom izrazito športen. Za takšno vožnjo bi bil bistveno bolj primeren BMW S1000 R, torej izvedba brez aerodinamičnega oklepa.
No, vseeno sem ga za piko na i zapeljal tudi na približek steze. V centru verne vožnje AMZS so mi dovolili, da sem na zaprtem delu poligona lahko do konca privil plin in preizkusil kaj v resnici zmore ta fantastični stroj in sem vsaj malo okusil pravi adrenalin, ki ga da tako zmogljiv superšportnik.
Napreden 4-valjni motor, ki postavlja nova merila v smislu zmogljivosti, navora in voznih lastnosti.
Novi RR ima 4-valjni vrstni motor, ki je nekoliko posodobljen. Moč je zdaj 154 kW (210 KM) pri 13.750 vrt./min, kar je 2 kW (3 KM) več kot prejšnji model. Največji navor 113 Nm se ustvari pri 11.000 vrt./min. Kljub povečanju največje moči je uporabno območje vrtljajev motorja novega RR zdaj bistveno širše in bolj razgibano. Svoj vrhunec doseže pri 14.600 vrt/min.
Dynamic Traction Control DTC z novo funkcijo Slide Control z uporabo senzorja kota krmiljenja.
Nova funkcija dinamičnega nadzora zdrsa DTC je funkcija nadzora drsenja in omogoča izbiro dveh prednastavljenih kotov zanašanja za sistem za nadzor oprijema pri pospeševanju iz ovinkov. Tehnično je to doseženo s senzorjem kota krmiljenja. Sistem za nadzor oprijema dovoljuje zdrs zadnjega kolesa pri pospeševanju iz ovinka do ustreznega kota nagiba in tako omogoča zanašanje zadnjega kolesa. Ko je dosežena prednastavljena vrednost kota krmiljenja, posreduje nadzor oprijema, zmanjša zdrs in stabilizira motocikel.
Napreden “Flex Frame” in na novo definirana geometrija okvirja in vzmetenja.
Srce podvozja novega RR je še vedno aluminijasto ogrodje mostu, ki je varjena konstrukcija štirih gravitacijskih tlačno ulitih elementov in integrira motor, ki je kot doslej nagnjen naprej za 32 stopinj kot nosilni element. Z namenom optimizacije bočne prilagodljivosti je glavni okvir novega RR dobil več odprtin v stranskih predelih. Pri razvoju okvirja RR je bil poudarek tudi na nadaljnjem povečanju natančnosti vožnje. Kot krmilne glave je bil sploščen za 0,5°, zamik vpetja vilic pa zmanjšan za 3 mm. Novo geometrijo ne spremlja le še boljša natančnost vožnje, temveč tudi večja natančnost in jasnejši odziv prednjega kolesa.
ABS Pro z novimi funkcijami nastavitve Brake Slide Assist in ABS Pro “Slick”.
Nova funkcija Brake Slide Assist je pomembna in zelo koristna novost za voznike na dirkalnih stezah. Tako kot pri novi funkciji DTC Slide Control tudi ta novi sistem temelji na senzorjih kota krmiljenja in vozniku omogoča, da nastavi določen kot zanašanja za tako imenovano zanašanje pri zaviranju, medtem ko drsi v ovinke z vzdrževano hitrostjo.
Krila, preoblikovani sprednji in zadnji del ter privlačne barvne sheme za še večjo zmogljivost in športnost.
Tako kot pri M RR tudi pri novem RR krila zdaj zagotavljajo najboljši možni stik prednjega kolesa s cesto – še posebej pri pospeševanju. Ustvarjajo aerodinamično tlačno silo in s tem dodatno obremenitev koles. Prednosti so bolj agresivni vstop v ovinek in da je stabilnost v ovinkih povečana.
Kar zadeva oblikovanje, ima nova izdaja RR preoblikovan sprednji del, vključno z krilci, nov, lažji in bolj športen zadnji del ter tri nove barvne sheme Blackstorm metallic, Style Passion in Racingred nemetal in racing. -oriented Lightwhite non-metallic/BMW M.