Malo nočnega dežja je Toniju pomagalo saj je bil na tretji etapi prisiljen prehitevati po levi in desni. Tako je lažje navigiral in drvel proti odličnem 32. mestu. A ko se je v zadnjih 100 km dirke ulilo kot iz škafa, se je začela borba. Toni je bil danes namreč prehiter, da bi padel med veliko večino srečnežev, ki so dirko na ukaz organizatorja predčasno zapustili. Dež je za motoriste in voznike štirikolesnikov ena največjih dakarskih nevarnosti, saj očal ni mogoče dobro obrisati, potno knjigo pa stalno prekrivajo kaplje in blato. Velik uspeh je že, če ti v takšnih razmerah uspe pobrati vse točke na poti, mraz, ki se zažre v kosti, pa je že zgodba zase. Med novinci je Toni trenutno na petem mestu, v svoji kategoriji pa je po katastrofi s hladilnikom na 2. etapi sedaj na 46. mestu.
Simon Marčič se je na tretji etapi počutil bolje in počasi okreva po virozi, ki jo je staknil pred začetkom dirke in je dan končal na 63. mestu. Skupno je na 60. mestu in na devetem v kategoriji Original by Motul.
Iz dirke se je poslovil že drugi nekdanji zmagovalec, Ricky Brabec je padel in si poškodoval vrat, zato so ga morali prepeljati v bolnišnico na dodatne preiskave. Prav tako je z dirko že zaključil nekdanji vrhunski MX in enduro dirkač Alex Salvini, ki je svoj prvi Dakar napadel kot tovarniški voznik italijanskega proizvajalca Fantic moto. Težke razmere je najbolje izkoristil Daniel Sanders in s svojim GasGasom vodi pred Masonom Klainom in Kevinom Benevidesom (oba KTM).
S temi besedami pa je naš Toni Mulec opisal svoje dirkanje in tudi pravi vesoljni potop sredi puščave: »Dan je bil spet dolg, najdaljši do zdaj pravzaprav. K sreči je bilo na poti precej mivke, kar me vedno osreči. Malo mi je šlo vreme na roko, ker je ponoči deževalo. Zjutraj me je hočeš nočeš čakalo veliko prehitevanja, ker sem startal iz ozadja, a se vsaj ni preveč kadilo. Ne rečem, da ni bilo nič prahu, a vse v mejah normale in varnosti. Svojo hitrost sem najbolje vnovčil na veliki ravnici, kjer sem si drznil oddaljiti se od ‘špur’, zato da sem lahko prehitel večje število motorjev in štirikolesnikov. Vesel sem, ker čutim, da se mi je precej odprlo: dobil sem ritem, začel sem uživati in se sproprijateljil s potno knjigo. Rezultat tega je minimalno število napak in 100% izkupiček pobranih točk. In kar je še bolje: pri iskanju točk nisem več izgubljal časa.«
»Do nevtralizacije sem imel res dober ritem, po tem pa sem se nekaj časa spet lovil. Nerad dirkam s polnim tankom, sploh v mivki, ki se ugreza. Poleg tega se na nevtralizaciji precej ohladiš in spet rabiš nekaj časa, da telo spraviš v tek. Po kakšnih 70-ih km sem dobil nazaj ritem, potem pa je začelo deževati. Najprej so šle kaplje, dokler se ni dobesednor ulilo. Naletel sem na polne wadije, ki jih je bilo treba prečkati – tu ne veš, ali je spodaj luknja ali ne, zato ni ne preostane drugega kot tveganje. Zapelješ v vodo in moliš, da ni luknje.«
»Močan dež na tako hitri dirki je svojevrsten problem: očal si ne moreš tako hitro sčistiti, kot ti jih narava zamaže, težko je brati potno knjigo, predvsem pa je težko delati oboje: iskati točke, biti dovolj hiter in dokaj varen.«
»Popolnoma premočen sem zapeljal v cilj, kjer sem ugotovil, da me čaka še 170km do bivaka. Med povezovalno etapo sem se dodobra premrazil, zato bo danes pomembno, da čim več pojem in čim bolje spim.«
Specialna preizkušnja jutrišnje krožne etape Ha’il – Ha’il bo praktično enako dolga kot današnja, 435km, a z eno posebnostjo: niti najbolj izkušeni puščavski lisjaki niso pogosto naleteli na gore sipin, ki bodo jutri prežale na tekmovalce. Kar 100 peščenih kilometrov bo ponovno dodobra pretreslo dakarske rezultate, ključen element jutrišnjega dneva pa bo popoln fokus na navigacijo.
Tina Torelli in Peter Kavčič
Foto: Rally Zone, Denis Janežič