Dakar 2023: 4. etapa ugodna za oba Slovenca. Toni Mulec in Simon Marčič sta dosegla doslej najboljši rezultat

Dakar 2023: 4. etapa ugodna za oba Slovenca. Toni Mulec in Simon Marčič sta dosegla doslej najboljši rezultat

Četrta etapa na jubilejnem 45. reliju Dakar 2023 je bila pravi vlakec smrti: nori vzponi in še bolj nori, odsekani spusti na nivoju dirke Red Bull Romaniacs, a z dodatkom mivke, so dobro premešali dakarske lestvice. Ampak oba naša tekmovalca sta vajena takšnih ekstremnih vzponov in z etapo dobro opravila. Toni Mulec je dan odkljukal z lahkim srcem in manjšim dvomom: bi moral več tvegati? Ko veš, da bi šel lahko hitreje, ko veš, da imaš še več v žepu, ko veš, da to še ni to… a imaš jasno pred očmi dakarski cilj, je manjši notranji konflikt neizbežen.

Zaradi velike količine dežja so se tekmovalci danes spopadali s popolnoma drugačno strukturo mivke, kot smo je vajeni v puščavi. 

Simon Marčič v akciji na razmočenem pesku.

Zelo hitro se je zvozila idealna pot, ki pa je v drugi polovici dirkaškega dne že bolj spominjala na kakšno mivkasto motokros progo, z dolgimi valovi in globokimi luknjami.

Slednje je Simonu očitno zelo odgovarjalo, saj je osvojil skupno 46. mesto med motoristi in se tako povzpel na 53. mesto v skupnem seštevku motoristov. 

Tudi v razredu Original by Motul je Simon pridobil eno mesto in je sedaj 5. Obeti za naprej so torej zelo dobri.

Dan pa vseeno ni šel povsem po načrtih (smo le na Dakarju…) – Simonu se je namreč poškodoval dovod goriva iz sprednjih rezervoarjev in začel puščati, zato je moral spremeniti dovod na zadnje rezervoarje in prečrpati gorivo. 

Simon med popravilom rezervoarja goriva.

To ga je stalo nekaj minut, ki bi lahko še dodatne izboljšale njegov današnji rezultat. Kljub vsemu je Mariborčan zelo zadovoljen z današnjim 46. mestom.

In kako je Toni Mulec doživel 425 kilometrov dolg special?

»Zjutraj je bilo hladno, a vsaj deževalo ni. Sončen dan je postregel z mivko, s 95% odstotki mivke v bistvu. Noro! Takoj po strartu sem se malo boril sam s sabo in z motorjem – včeraj sem naredil eno manjšo spremembo na amortizaciji in sem rabil čas, da se ji prilagodim. Za jutri načrtujem še en popravek, pa da vidimo, ali imam prav ali ne. Vsekakor tega ne morem vedeti, če ne poskusim.«

»Tempo je bil samega začetka kar hud. Dolgo časa nisem nikogar ujel, čeprav sem stopil po gasu, tako da sem že razmišljal, da mogoče nisem najhitrejši. Trasa je bila polna kamelje trave, zato je bila potrebna maksimalna previdnost. Maksimalna koncentracija! Imel sem prav, ker sem kasneje videl, da je veliko tekmovalcev odstopilo, Rodrigues je celo grdo padel in se poškodoval. Tudi sam sem imel en moment na progi, a sem ga nekako rešil.«

Toni Mulec je dobro opravil s traso, ki je bila zelo zahtevna a njemu pisana na kožo.

»Sipine pa … to niso bile sipine, ampak gore trde mivke z norimi vzponi in še bolj norimi spusti, kjer je bilo ogromno kompresije, večkrat sem bil na limitu za noge.«

»Na nevtralizaciji sem videl, da sem kar dobro vozil po svojih linijah, saj mi je ostalo precej bencina, in to po 100 kilometrih peščenega gorovja. Marsikdo je namreč ostal brez bencina pred ‘tank cono’. Veseli me, ko vidim, da postajam vsak dan bolj kreativen z linijami, kar se mi obrestuje na vsak način. Navsezadnje je bil to tudi moj cilj; da ta Dakar odvozim na potno knjigo in ne po špurah.«

»Po nevtralizaciji sem nadaljeval s svojim tempom, a sem že kar hitro ujel veliko tekmovalcev pred mano in jih začel prehitevati. Po njihovi vožnji je bilo videti, da so že precej utrujeni. Z enim sem se celo nekaj časa dajal in ga utrudil, tako da me je na koncu spustil naprej. Ves čas je bilo precej mrzlo – ponavadi se vsaj med etapo toliko ogreješ, da mraza ne čutiš, danes pa je šlo do kosti.«

»Proti koncu speciala sem bolj kot ne odšteval zadnje kilometre. Videl sem, koga vse sem prehitel in se nekako zadovoljil s tem, kar sem imel v rokah. Zdaj sem vesel, da sem tu v cilju, brez večjih napak in padcev, se pa zavedam, da bi bil rezultat lahko boljši. Po domače povedano nisem hotel, da gre kaj narobe. Upam, da se mi bo to na koncu obrestovalo, priznam pa, da me mika, da bi malo bolj pritisnil na plin. Vem, da imam še nekaj v žepu, da to še ni to.«

Specialna preizkušnja druge krožne etape Ha’il – Ha’il (povezovalna etapa 270km, special 373km) bo krajša od današnje, bo pa zato postregla z manjšimi, mehkejšimi sipinami, ki so nevarnejše od velikih. V slalomu podobni etapi s potencialnimi skoki bodo najbolj uživali dobri poznavalci peska.

Peter Kavčič

Foto: Rally Zone, Denis Janežič, A.S.O.