Minil je natančno en teden, odkar sva se s Simonom vrnila iz Dakarja 2023 – Simonovega devetega najtežjega relija na svetu, ki ga je sedaj zaključil že šestič. Simon je vselej tekmoval v najbolj prvinskem razredu na Dakarju, ki se imenuje Original.
Tukaj dirkači tekmujejo brez pomoči ekipe, sami popravljajo svoj motor po odpeljani etapi, spijo v šotorih, imajo omejeno oskrbo z rezervnimi deli in pnevmatikami itn. Takšen način dirkanja je zahteven že sam po sebi, sploh če upoštevamo, da gre za dirkanje v puščavskih razmerah Savdske Arabije.
No, letošnji Dakar je bil še za odtenek težji od pričakovanega, saj nam je že od prvega dne naprej svoje zobe kazala mati narava. Izredno nizke temperature, zaradi katerih smo spali v dvojnih spalkah in morali eno jutro celo odstranjevati led iz vetrobranskih stekel; padavine, ki jih v takšnih količinah v Savdski Arabiji ne pomnijo in so razredu Original by Motul ter nam, medijski ekipi, zelo grenile noči, saj nam je šotore velikokrat zalila voda; hudourniki, ki so po izjemnih padavinah dodobra spremenili tekmovalno traso, ki je bila v nekaj primerih prestavljena ali celo odpovedana, in še bi lahko našteval.
Letošnji Dakar je bil res nekaj posebnega.
Prvi teden po tej epski dogodivščini je bil za Simona seveda še zelo dinamičen, poln intervjujev in sponzorskih obveznosti.
Zdaj, ko je imel čas reflektirati o vseh 14 etapah, je Simon glede na okoliščine zelo ponosen na svojo uvrstitev: 6. mesto v razredu Original by Motul ter 50. mesto med vsemi motoristi. Z nekaj manj nesreče v prvem tekmovalnem tednu je prepričan, da bi bile na dosegu tudi stopničke v razredu Original, ki so bile cilj letošnjega Dakarja.
Za vse navdušence, ki jih zanima podrobna zgodba iz zakulisja letošnjega Dakarja, sva s Simonom pripravila 15-minutni vlog »My Dakar Rally 2023 – The Original by Motul story«, ki ga lahko najdete na naslednji povezavi:
Kot Simon napove ob koncu vloga, bo tudi v prihodnje v tesnejšem kontaktu s svojimi sledilci, katerim želi z uporabnimi nasveti predvsem svetovati, kako se rešiti v kočljivih situacijah v terenu – ko odpove motor ali telo. Med drugim se bo z vlogom predstavila tudi pot do njegovega jubilejnega, 10. štarta na »najtežji dirki na svetu«, s čimer bo s strani organizatorja prejel prav poseben naziv in status: »Legenda Dakarja«. Tega prejmejo vsi tekmovalci, ki desetkrat stojijo na štartu te izjemne fizične in mentalne preizkušnje.
Z mislimi smo tako že 100% v pripravah na naslednji Dakar.
Denis Janežič