Dakar 2024: 5. etapa – Ross Branch in indijski Hero ostajata v vodstvu, oba Slovenca uspešna.

Karavana se je danes podila od Al Hofufa do Shubaytaha, skupno 645 km. Pričakale so jih velike sipine, v katerih vemo, da se Tako Toni Mulec kot tudi izkušeni Simon Marčič odlično znajdeta. A izredno zahteven del je bil v temi in mrazu pripeljati do samega štarta hitrostne preizkušnje. Po 527 asfaltnih kilometrih do štarta 5. etape so dirkače čakale velike sipine, ki so bile del 118km dolge hitrostne preizkušnje. V skupnem seštevku še naprej presenetljivo vodi Ross Branch pred tremi tovarniškimi vozniki na Hondah.

Toni Mulec je danes dosegel 6. mesto v razredu in 21. mesto v skupni razvrstitvi, kar ni spremenilo stanja na skupni lestvici, a najtežje šele prihaja. Jutri zjutraj se začne dvodnevna etapa v osrčju Prazne četrti, tako imenovani 48-urni krono, ki je novost letošnje izdaje. Da bi reli Dakar čim bolj približali njegovi izvorni različici, se je organizator odločil za maraton starega tipa – ko bo jutri ura odbila 4 popoldne, se bo dirkač moral ustaviti v prvem najbližjem bivaku od šestih, kjer bo dobil le šotor in minimalen obrok hrane, medtem ko ne bo na voljo nikakršnih informacij glede rezultatov. V petek zjutraj se bo etapa nadaljevala v verigah sipin, ki jih bodo občasno prekinila suha slana jezera (chott). Etapa bo iz dirkačev iztisnila zadnje atome moči, a k sreči jih v soboto čaka dan počitka.

Ob koncu današnje etape je bil Toni Mulec precej izmučen in nekoliko bolj redkobeseden, kot smo vajeni: 

“Sem v cilju kratke, ampak dolge etape. Povezovalna etapa je bila dolga dobrih 500 km, a je kar šlo, sama hitrostna etapa pa je štela le 118 km, a so se zdeli kot neskončnost. Sipine so mi danes dale vetra, saj je bila neugodna difuzna svetloba, zaradi katere je nemogoče predvidevati, ali je teren mehak ali trd, kje so obrisi sipin in podobno. Že na začetku etape sem malo preveč skočil čez eno takšnih “nevidnih” sipin in precej trdo pristal.  Nisem padel, sem pa za kar nekaj časa izgubil ritem, ki je za vožnjo v mehkem pesku bistvenega pomena. Upam, da moje telo ni utrpelo preveč mikro poškodb in da mi jutri ne bo treba štartati z bolečinami.”

Simon Marčič se je danes počutil zelo dobro, zato je napadel že na samem začetku 118km dolge etape:

Ob prvem dolivanju goriva se je boril za še eno uvrstitev na zmagovalni oder v kategoriji Original. Nekaj 10 kilometrov za tem je motor začel izgubljati moč. Očitno je bilo, da je težava povezana z dovajanjem goriva ali gorivom samim. Nekaj časa je še vztrajal, ampak predvsem v sipinah je ključnega pomena dobra odzivnost in moč motorja. Zato se je ustavil in preklopil iz zadnjih na sprednji rezervoar. Motor je ponovno deloval, kot se spodobi, žal pa je izgubil kar nekaj časa.

5. etapo je Simon zaključil na 6. mestu v razredu Original in 56. mestu v skupni razvrstitvi motoristov.

Ob pregledu zadnjih rezervoarjev je naletel na nekaj peska, ki bi lahko povzročil te težave. Možnosti kako se je tam znašel pa je več. Tudi na zadnji črpalki goriva je bilo potrebnega nekaj dela, je pa Simon uspel odpraviti vse težave, tako da je motor že pripravljen na jutrišnjo etapo.