Honda, KTM, Yamaha in skupina Piaggio sklenili, da bodo vgrajevali enotne baterije

Elektro mobilnost se bo po zgledu avtomobilistov zgodila tudi med proizvajalci motociklov. To ni ravno novica, ki bi navduševala a vseeno je vsaj nekaj dobrega pri tem. Veliki proizvajalci so se dogovorili, da bodo uporabljali enake baterije.
Podjatja KTM AG, Honda Motor Co., Ltd, Yamaha Motor Co., Ltd in Piaggio & C SpA so namreč podpisala pismo o nameri, da ustanovijo Konzorcij za zamenljive baterije za motorna in lahka električna vozila.
V okviru Pariškega podnebnega sporazuma in razvoja elektromobilnosti ustanovni člani konzorcija verjamejo, da bi razpoložljivost standardiziranega zamenljivega akumulatorskega sistema spodbudila široko uporabo lahkih električnih vozil in prispevala k bolj trajnostnemu upravljanju življenjskega cikla baterij, ki se uporabljajo v prometnem sektorju.
Z razširitvijo ponudbe, skrajšanjem časa polnjenja in znižanjem stroškov vozila in infrastrukture bodo proizvajalci poskušali odgovoriti na glavne pomisleke kupcev glede prihodnosti elektromobilnosti.
Cilj konzorcija bo torej opredeliti standardizirane tehnične specifikacije zamenljivega baterijskega sistema za vozila kategorije L: mopedi, motocikli, tricikli in štirikolesa. S tesnim sodelovanjem z zainteresiranimi stranmi ter nacionalnimi, evropskimi in mednarodnimi organi za standardizacijo, bodo ustanovni člani konzorcija sodelovali pri oblikovanju mednarodnih tehničnih standardov.

Konzorcij bo začel delovati maja 2021. Štirje ustanovni člani spodbujajo vse zainteresirane strani, naj se pridružijo sodelovanju, da bi obogatile strokovno znanje konzorcija.
Takole pravijo največji proizvajalci v Evropi:

Stefan Pierer, izvršni direktor KTM AG, največjega evropskega proizvajalca motociklov: »Trajnost je eno ključnih gonil prihodnosti mobilnosti in elektrifikacija bo imela glavno vlogo pri doseganju tega cilja. Pri dvokolesnih motornih vozilih so še vedno očitne omejitve električnih pogonskih sklopov glede dosega, časa polnjenja in začetnih stroškov. Za premagovanje teh izzivov in boljšo uporabniško izkušnjo bo zamenljiv sistem baterij, ki temelji na mednarodnih tehničnih standardih, postal izvedljiva rešitev. Glede na celoten življenjski cikel bo široka uporaba baterij, skladnih s skupnim standardom, podpirala sekundarno uporabo in krožno gospodarstvo. Veseli smo, da smo del konzorcija, saj si prizadevamo za svoje cilje na področju e-mobilnosti. “
KTM je do sedaj poleg malih kros modelov, uradno pokazal le Freeride -e v enduro in supermoto izvedbi