Husqvarna Norden 901 Expedition: Kako daleč gre tak potovalni enduro?

You are currently viewing Husqvarna Norden 901 Expedition: Kako daleč gre tak potovalni enduro?

Husqvarna je predstavila različico Norden 901, ki predstavlja najnovejšo razširitev programa v segmentu velikih potovalnih enduro motociklov. Izboljšali so udobje, vzmetenje, sistem stranskih torb, dodali večje vetrobransko steklo in zaščito motorja. Bi šli s takšnim motociklom na dolgo potovanje?

Zaradi izboljšanega vzmetenja in zaščite je tudi takšna vožnja možna na moto avanturah.

Jaz bi, takoj!

Husqvarna opisuje novi Norden 901 Expedition kot visoko zmogljiv potovalni stroj. V ta namen je bil Norden spremenjen v ekspedicijsko vozilo z novim vzmetenjem, prtljažnim sistemom, sredinskim stojalom, zaščito motorja in navigacijo s puščicami. 

Novo vzmetenje iz WP

Tradicionalno imajo motorna kolesa KTM in Husqvarna vzmetne elemente WP. Novi Norden 901 Expedition pa jasno izstopa od osnovnega Nordena. Vilice Xplor s premerom cevi 48 milimetrov so nove, popolnoma nastavljive z 240 milimetri giba vzmeti. Gere za dodatek 5 milimetrov v premeru in 20 milimetrov giba vzmeti.

Zadnji blažilnik ima sedaj 240 –  namesto 225 milimetrov giba. Zanimiv je prehod iz bolj cestno usmerjene serije Apex na v terensko serijo Xplor. Expedition stoji nespremenjeno na kolesih z naperami brez zračnic, ki merijo 21 palcev spredaj in 18 palcev zadaj, s pnevmatikami za vožnjo po cesti in terenu (70/30). Gre za standardne dimenzije: 90/90-21 spredaj in 150/70-18 zadaj.

Novo, daljše vzmetenje dvigne oddaljenost od tal z 252 na 270 milimetrov, kar pa vpliva tudi na višino sedeža od 854 do 874 milimetrov.

Več opreme za odpravo

Da je novi Norden 901 Expedition pripravljen na raziskovanje, ga je Husqvarna ustrezno opremila. Ogrevane ročke in višje vetrobransko steklo naj bi povečali udobje, standardno sredinsko stojalo pa enostavno vzdrževanje na poti. Lahka prtljaga se lahko shrani v stranske žepe, ki so pritrjeni na fiksna držala. Debelejša zaščitna plošča motorja ščiti pred kamni in koreninami, digitalni merilniki pa pomagajo pri navigaciji in mreženju. Poleg tega je že aktiviran način vožnje Explorer.

Večja teža na odpravi

Teža novega Norden 901 Expedition iz Husqvarne je natanko 10,5 kilogramov težja od Norden 901: 214,5 kilogramov je v podatkih navedena kot teža brez goriva. Zato tehta Expedition slabih 230 kilogramov. Dodatna teža je jasno vidna: jeklo sredinskega stojala in držala za torbe in aluminijast ščitnik motorja so prav tako težji kot pri običajnem Nordnu. Višje vetrobransko steklo je zanemarljivo, novi vzmetni elementi ne!

Motocikel je stabilnejši in večji a tudi težji. Vendar kljub temu približno 230 kilogramov, še vedno ni veliko v kontekstu 900 – 1000 kubičnih potovalnih endur.

Peter Kavčič

Foto: Husqvarna