Garancija pri motorjih, kdo da največ, kdo najmanj?

Garancija pri motorjih, kdo da največ, kdo najmanj?

Z nakupom novega motocikla ali skuterja pride zraven tudi vsaj dve leti garancije, kar pomeni, da boste imeli mir, če bo karkoli na vašem motorju ponagajalo. A trend podaljšanih garancij se iz avtomobilizma širi tudi na dve kolesi in je danes vse prej kot zanemarljiv podatek.

Raziskal sem kaj ponujajo najbolj priljubljene znamke pri nas, kje ob nakupu dobite več in kje manj. A naj že v začetku povem, da sem se nalašč izognil poglabljanju v to kaj je garancija in kaj jamstvo saj ima vsak proizvajalec motociklov toliko drobnega tiska, da bi se ob tem pošteno namučil tudi izkušen pravnik. Torej gre za pregled trga, za grobo oceno, da sploh veste kaj dobite če kupujete nov stroj za novo sezono.

Kako je na vzhodu?

Med velikim štirimi japonskimi proizvajalci največ dobite pri Yamahi. Za lastnike novih motociklov in skuterjev je Yamaha, oziroma natančneje Delta Team d.o.o. Krško uvedla dodatno prostovoljno jamstvo, ne glede na število prevoženih kilometrov. To se sicer po izteku tovarniške dveletne garancije podaljša še za eno leto. Vse to dobite brez doplačil!

Yamaha ponuja 3 leta brezskrbnosti brez doplačil.

Kawasaki sicer ponuja daljše časovno obdobje garancije, a je za to storitev potrebno dodatno plačati. Tovarniški garancijski rok je omejen na dve leti, vsak kupec pa lahko doplača podaljšano garancijo na 4 leta. Za motocikle pod 800 kubičnimi centimetri delovne prostornine motorja bo za to potrebno plačati  244 evrov, za motocikle nad to prostornino pa 305 evrov.

Kawasaki poleg osnovne garancije omogoča dodatno garancijo na vsega skupaj 4 leta.

Suzuki in Honda ostajata tu nekoliko bolj konservativna in zaenkrat ne ponujata dodatnih garancijskih ugodnosti. Pri enih in drugih dobite dve leti brezskrbnih voženj.

Evropejci so bolj radodarni

Največji evropski proizvajalec motociklov KTM pod čigar okrilje spadata tudi Husqvarna in Gas Gas za svoje cestne motocikle nudi dve leti tovarniške garancije, ob tem pa moram poudariti, da to vključuje tudi brezplačno mobilno asistenco, ki so jo podaljšujete z rednim servisiranjem na njihovih pooblaščenih servisih. To velja do starosti motocikla osmih let. Na področju Slovenije jo pogodbeno izvajajo pri AMZS. Na kros in hard enduro motociklih pa takšnih garancij ni ker gre za športne ‘rekvizite’.

KTM ima v garanciji mobilno asistenco.

Ob koncu lanskega leta pa je vse ljubitelje motociklov iz Bologne razveselila novica, da se je Ducati Slovenija v sodelovanju s tovarno odločili slovenskim kupcem ponuditi 4 leta tovarniške garancije, ki so jo poimenovali 4Ever Ducati. Ta vključuje tudi asistenco na cesti! S tem so zagotovo naredili potezo, ki bo prepričala marsikoga. Ducati vse od obdobja, ko nad njimi drži svojo roko koncern Audi, vztrajno gradi na svoji kakovosti in podaljšuje servisne intervale. Nenazadnje tudi to priča o kakovosti in uporabi inženirskega znanja ter razvoja podjetij s katerimi sodelujejo Nemci. Garancija velja za vse nove modele Ducati in Scrambler Ducati in je brez omejitve prevoženih kilometrov.

Ducati Multistrada V4.

Tu mi je všeč droben detajl, ki pa veliko pomeni o tem kako zelo se pri Ducatiju trudijo nuditi premijsko izkušnjo. Garancija se namreč navezuje na motocikel in se ob morebitni prodaji motocikla prenese na novega lastnika. Ob vedno večji popularizaciji Ducatijev in ob dejstvu, da je tovarna kljub korona krizi zabeležila rekordno prodajo je to zelo spodbudna novica za vse ljubitelje te znamke. Tudi tu je izvajalec asistence na cesti na področju Slovenije AMZS. Naj še omenim, da vse te mobilne garancije seveda delujejo tudi drugje po Evropi, kjer pogodbene službe izvajajo to storitev.

Poleg Ducatija je v štiriletni garanciji tudi družina Scrambler.

Od večjih proizvajalcev bi omenil še skupino Piaggio kamor poleg velikih skuterjev sodijo tudi motocikli znamk Aprilia in Moto Guzzi. Pri njih boste deležni dve leti garancije brez omejevanja prevoženih kilometrov.

BMW je drag a tudi največ ponudi

Še vedno pa je najbolj ustrežljiv BMW Motorrad. Njihovi motocikli in skuterj, ki resda niso poceni imajo tovarniško garancijo 3 leta že vse od leta 2018.  Všeč mi je tudi to, da lahko bodoči lastnik dokupi eno ali dve leti tovarniške garancije že ob naročilu motocikla v produkcijo ali pa najkasneje 30 dni po prevzemu motocikla. Dokupljena varnost in asistenca na cesti pa sploh ni draga.

BMW ponuja največ, res pa je, da je za to potrebno plačati. Foto: Blaž Kavčič

Cena za na primer najbolj prodajan model R 1250 GS stane za dodatno eno leto 125 eur in za dodatne 2 leti 248 eur.  Garancija velja ne glede na število prevoženih kilometrov in je omejena samo časovno. Vezana je na motorno kolo in ne na lastnika. Samo Trpin iz BMW Motorrad še pojasnjuje: ‘Pri nas prodamo več kot 40% motorjev z 5 letno tovarniško garancijo. Edini pogoj za uveljavljane garancije je seveda vzdrževanje motornega kolesa po navodilih proizvajalca pri pooblaščenem serviserju. Kar se tiče mobilne asistence je pri BMW Motorrad Slovenija ta na voljo že od leta 2011. Od sezone 2019 dalje pa smo uvedli še novost, ko je naš partner pri mobilni asistenci postal AMZS, da mobilna asistenca pripada tudi motorjem, ki niso več v garanciji in opravljajo zahtevane servise na pooblaščenih servisih. To velja za motorje do starosti 8 let.’

Pri BMW dobite takšne brezskrbne razglede vse do 8 let.

Upam, da sem s pregledom nekaterih največjih ‘igralcev’ na trgu pripomogel k temu, da se boste ob nakupu vašega naslednjega motocikla lažje odločili, ko bo vprašanje vezano na garancije in asistenco na cesti.

Peter Kavčič