Motorji GASGAS za enduro in motokros morda pri nas niso tako prepoznavni kot KTM pa čeprav si delijo enako platformo in preizkušeno tehniko. Kdor ne pozna te španske znamke, ki ima korenine v terenskem motociklizmu in je največje uspehe dosegla v trialu, samo spomnimo, da so že nekaj let pod streho skupine Pierermobility (KTM). Tu imajo nalogo, da navdušencem nad terenskim motociklizmom ponudijo odlične motocikle za vstop v svet vožnje po pesku in blatu po dostopni ceni. V Sloveniji motocikle GasGas zastopa in prodaja podjetje Seles Moto iz Grosupljega pri Ljubljani.
GasGas in motošport: Čeprav si že lastijo številne naslove svetovnih prvakov v enduru in trialu pa je njihov prvi in v širši javnosti odmevni motošportni uspeh znamka dosegla z zmago na reliju Dakar. Januarja 2022 je angleški dirkač Sam Sunderland prepričljivo zmagal, še isto leto je tudi osvojil naslov svetovnega prvaka v vztrajnostnih relijih. Še bolj uspešni so bili v letošnji sezoni v motokrosu, saj je Jorge Prado osvojil prestižni naslov v elitnem razredu MXGP.
Ko govorimo o serijskih motociklih ne moremo mimo dejstva, da so zasnovani na znani platformi KTM a se vseeno razlikujejo od modelov KTM in Husqvarna. Za motorje GasGas je značilno, da so zelo lahkotni v vožnji in da imajo udobnejše vzmetenje, ki bolj ustreza rekreativnim voznikom in seveda tudi vsem začetnikom. Ti potrebujejo motocikel, ki dopušča veliko a prinaša nekaj dobrodošlih kompromisov, ko govorimo o zahtevnosti v vožnji na meji.
GasGas enduro 2024 – povsem novi motorji!
Če res na kratko povzamemo lahko rečemo, da skorajda ni nobenega dela na motociklu, ki ne bi bil izboljšan ali izpopolnjen v primerjavi z modelnim letom 2023. Poleg tega so razširili tudi ponudbo enduro modelov in motokros modelov z novimi prostorninami! Celotna ponudba enduro strojev obsega: dva dvotaktna modela EC 250, EC 300 in kar štiri s prav tako preizkušenimi štiritaktnimi agregati v modelih EC 250F, EC 350F, EC 450F, EC 500F.
Dejstva: Gas Gas je bil ustanovljen leta 1985 v Gironi, od leta 2019 pa so v lastniški strukturi skupine KTM.
PREIZKUŠENA TEHNOLOGIJA
Navdušenje nad terensko vožnjo je že dolgo v osrčju podjetja GASGAS. Zato je dvotaktni EC 300 osredotočen na zagotavljanje zabave in resnih zmogljivosti najbolj zahtevnim voznikom, ki želijo preizkušati svoje meje na ekstremnih enduro dirkah. Tristo kubični enduro dvotaktnik z vzmetenjem WP in agregatom, ki je v osnovi enak kot v motociklih KTM in Husqvarna je opremljeno z najnovejšimi tehnologijami ter vse skupaj prinaša v cenovno najbolj uravnoteženem paketu za zelo široko množico voznikov. Z uporabo dobro preizkušene platforme zmogljivosti je kolo GASGAS enduro namenjeno užitkom pri vožnji brez razmisleka.
OKVIR ZA DIRKE
Novi okvirji so prevzeli najboljše lastnosti odhajajoče generacije in ohranili znano in priljubljeno igrivo vodljivost, samozavestno stabilnost pri višjih hitrostih ter ostro vožnjo v ovinkih. Inženirjem v Avstriji je pri novih modelih uspelo spremeniti okvir in nihajko ter vse skupaj zapakirati v paket, ki izboljša oprijem, ko pritisnete na plin. Moramo poudariti, da je pomožni okvir (subframe) narejen iz aluminija in ne iz kompozita kar je pravzaprav dobrodošla rešitev, ko govorimo o stroških popravila če pride do hujšega padca z motociklom na terenu!
POVSEM NOVA NADGRADNJA
Povsem rdeča in povsem nova! Od spredaj do zadaj je popolnoma prenovljena elegantna plastična nadgradnja na vseh modelih in je izjemno ergonomska, z večjimi stičnimi površinami in izboljšanim voznikovim trikotnikom (krmilo, sedež stopalke) za boljši nadzor med vožnjo stoje in sede. Obloge za hčladilnik so oblikovane tako, da se lažje oprimete motocikla, ko pritisnete na plin. Ne smemo spregledati tudi izjemno oprijemljive prevleka sedeža, ki vašo zadnjo plat drži tam, kjer mora biti.
MOTORJI
Ni pomembno, s kakšno vrsto vožnje se ukvarjate, saj GASGAS pokriva vsa področja z različnimi motorji za vsako disciplino. Na voljo so dvotaktni in štiritaktni motorji z različnimi prostorninami, zato se za vsakogar res najde nekaj. Vsak motor zagotavlja visoko zmogljivost, neverjetno vzdržljivost in izjemno preprosto vzdrževanje. Točno to je tisto kar potrebujemo vsi, ki se radi vozimo po terenu!
Nove modele za enduro smo testirali tudi pri www.motoavantura.si, tukaj je nekaj fotografij GasGas akcije!
Enduro družina je večja za dva! Čas je za rock’n’roll!
Novi hred enduro stroji, ki popestrijo vožnjo po gozdu, stezah in vseh ekstremnih odsekih, so povsem prenovljeni. Zaradi novih plastičnih delov so tudi vizualno spremenjeni. Dodali so dva nova modela – EC 450F in EC 500F. Oba motocikla z veliko prostornino sta bolj primerna za odprte in nekoliko hitrejše terenske poti ter sta opremljena z enakimi vrhunskimi komponentami kot preostali motorji v ponudbi. Govorimo o zavorah Braktec, vzmetenju WP in enduro specifičnih menjalnikih pod katere se je podpisal njihov dobavitelj PANKL. V osnovi gre za zelo podobne ali enake komponente kot na modelih za enduro KTM in Husqvarna. S tem, da je nivo opreme bolj primeren začetnikom in rekreativcem kar se odraža tudi na ceni.
Predhodna generacija enduro motociklov GASGAS je bila že tako ali tako zelo okretna med drevesi in zelo stabilna pri višjih hitrostih. Zaradi novih motorjev v celotni seriji, ki so lažji in zmogljivejši, pa so se vozne lastnosti še okrepile! To je bilo doseženo tako, da so inženirji premestili motorje v nove okvirje, da bi se osredotočili na težo in nekoliko bolje uravnotežili stvari. Sliši se kot majhna sprememba, ki pa naj bi se zelo poznala, ko se boste podali na pot.
Enduro motocikli GasGas – tehnične značilnosti:
Nov okvir – Novi okvir je zasnovan tako, da je stabilen pri hitrosti, hkrati pa neverjetno okreten na ozkih in zavitih stezah, kar povečuje izkušnjo vožnje za vsakogar.
Nov aluminijast podokvir, ki nosi sedež in zadnji blatnik – močan, zanesljiv in ima pomembno vlogo pri ergonomiji in vodljivosti vsakega kolesa.
Nova nihajka iz tlačno litega aluminija – lahka, močna in ponuja ravno pravšnjo mero upogibanja!
Nove plastike – izpopolnjen trikotnik za voznika zagotavlja večje kontaktne površine, tako da lahko bolje držite motocikel in izboljša nadzor. In seveda je vse rdeče!
Prednje vilice WP XPLOR z odprtim vložkom – Vilice WP XPLOR so bile deležne številnih tehničnih sprememb za dodatno izboljšanje zmogljivosti in splošnega upravljanja, zato so nekoliko daljše, sestavljene z novimi nastavitvami in še vedno enostavno ročno nastavljive.
Zadnji blažilnik WP XACT – krajši in lažji blažilnik WP XACT, ki ohranja 300 mm hoda, ima nov bat za večje udobje. Da pa je delovanje blažilnika vedno dosledno in progresivno, so vsa enduro motorna kolesa GASGAS opremljena z gibljivim vpetjem zadnjega blažilnika.
Novo kovano vpetje vilic.
Nove zavore Braktec – Z zavornimi diski, ki so edinstveno oblikovani za GASGAS, ter novime čeljusti spredaj in zadaj.
Krmilo Neken – izdelano iz aluminija visoke trdnosti in z upogibom (krivino), značilnim za GASGAS, zagotavlja trpežnost in udobje, večja zaščitna pena pa izboljšuje varnost.
Nove stopalke – Večje so vsekakor boljše, ko gre za stopalke, kar pomeni, da omogočajo boljši nadzor v vseh razmerah.
Novo vbrizgavanje z ločenim rezervoarjem za olje za dvotaktne motorje – Vbrizg goriva, s katerim so posodobili dvotaktne motorje, zagotavlja, da motorji delujejo čisto in ostro ter ustvarjajo uporabno moč v celotnem območju vrtljajev.
Novo elektronsko krmiljenje izpušnih plinov pri 2 taktnikih – Z nadzorom nad odpiranjem izpušnih odprtin novi elektronski pogonski ventil izboljša vzdržljivost in hkrati poveča navor.
Novi motorji – Zaradi centralizacije mase, hkrati pa so tudi lažji in ustvarjajo več uporabnega navora, je zmogljivost vsakega štiritaktnega motorja za leto 2024 še boljša.
Nov, enoten položaj motorja – Vsi štiritaktni modeli imajo motor nameščen v enakem položaju, kar izboljša splošno vodljivost vsakega motocikla.
Stikalo za izbiro mape delovanja motorja – S stikalom za izbiro mape lahko prilagodite vožnjo katerega koli štiritaktnega motorja! Takoj je na voljo kot tehnična dodatna oprema in z enostavnim pritiskom na ustrezen gumb lahko vključite nadzor oprijema kolesa, hitro prestavljanje in izbiro dveh map, da prilagodite zmogljivost vsakega enduro motorja. Stikalo za različno mapo imajo tudi dvotaktni stroji.
Celotna ponudba enduro strojev obsega: EC 250, EC 300, EC 250F, EC 350F, EC 450F, EC 500F
Pingback: Video: GasGas enduro 2024, tako dobro se peljejo novi enduro motorji! - www.motoavantura.si