Kratek test: Energica Experia in Eva Ribelle RS

You are currently viewing Kratek test: Energica Experia in Eva Ribelle RS

Električni motocikli tudi po dobrem desetletju intenzivnega vlaganja v razvoj in inovacije še vedno niso prišli do preboja na trgu. In če sem popolnoma iskren verjamem, da se bo večina motoristov še vedno vozila na bencin, vse dokler nam ne bodo tega povsem prepovedali. Motocikla kot sta Energica Experia in Eva Ribelle RS, ki sem ju tokrat na kratko vozil v zahtevnih vremenskih razmerah definitivno nista za vsakogar tako kot to ni športni električni avto! Se razumemo,…smo še na isti strani te zgodbe?

Kot lahko ugotavljamo danes je električnih avtomobilov na cesti vedno več, električnih motociklov pa v resnici prav veliko ne vidimo. Tudi električnih skuterjev, ki so pravzaprav odlični za mestno in primestno vožnjo ne. Zakaj je temu tako čisto točno ne ve nihče, zagotovo pa ne bom dosti zgrešil če bom izpostavil dva močna razloga. Prvi je cena. Elektromotocikli so zaenkrat še vedno močno (pre)dragi in tu lahko industrija celo kaj naredi. Drugi razlog je drugačen – zvok! Tega pač električni motocikel nima in kdor išče to izkušnjo je seveda pri takšni Energici, pa naj bo najboljši motocikel na svetu,… ne bo dobil.

V zadnjih letih sem testiral že nekaj električnih motociklov in v resnici se iz leta v leto izboljšujejo. Izkušnja v vožnji je seveda nekaj posebnega in verjamem, da se najdejo ljubitelji elektro mobilnosti, ki si bodo poleg prestižnega električnega avtomobila omislili še takšno zverino na dveh kolesih ker jim je to enostavno všeč.

Osupljivi pospeški in enostavna uporaba

Če zares na kratko strnem občutke v vožnji lahko zapišem, da je na prvem mestu izjemen pospešek, na drugem pa kako hipno se odzove elektromotor, ko naviješ ročico plina. Odzivnost na ”gas” če smem tako zapisati je res izjemna. Zelo močni so tudi pojemki. Poleg zelo dobrih zavornih kompletov Brembo je tu še zavorni učinek, ki ga prinese regenerativno zaviranje.

Minusi? Poleg cene lahko omenim težo, ki se zares pozna takrat, ko dvigneš tempo vožnje po ovinkih.

Ampak, in ta ampak je zelo pomemben. Če primerjam oba motocikla zelo jasno opažam kako so pri Energici napredovali na tem področju. Eva Ribelle RS predstavlja prvo generacijo, slabo desetletje kasneje pa Experia prinaša zadnjo generacijo elektro motociklov in kaže napredek v voznosti in občutkih v ovinkih. Ta napredek je zares velik.

Tudi direktiva, ki omenja letnico 2035 se je iz popolne prepovedi motorjev na notranje zgorevanje spremenila v dopuščanje pogona na okolju prijazno gorivo. Torej še ni čas za paniko, kajne?! Zagotovo se bomo še kar nekaj časa vozili na ogenj v valjih. V vmesnem času pa bo brez dvoma napredovala tudi tehnologija na področju elektro mobilnosti in prinesla še več užitkov v vožnji.

Kaj pa električna Energica? Kako sem se zabaval na cestah okoli Opatije sredi januraja pa najdete v videu!

Kratek test: Energica Experia in Eva Ribelle RS

Energica Experia – tehnične značilnosti:

– največja moč 75 kW oz. 102 KM
– vrtilni moment 115 Nm

– pospešek od 0 do 10 km/h: 3,8 s
– največja hitrost 180 km/h elektronsko omejena
– doseg 420 km mestna vožnja, 256 km kombinirana, 208 km avtocesta
– hitro polnjenje od 0-100% v 40 minutah ali od 20-80% v 20 minutah
– 4 programi vožnje: Eco, Standard, Wet, Sport
– 4 programi regenerativnega zaviranja: Low, Medium, High, Off
– pomoč pri parkiranju: 2,8 km/h naprej in nazaj
– teža motocikla: 260 kg
– baterija 22,5 kWh lithium polymer
– življenjska doba baterije: 1200 ciklov
– garancija: vozilo 2 leti, baterija 3 leta/50.000 km
– redna cena: 31.219,80 EUR
– promocijska cena za modelno leto 2022: 27.990,00 EUR

Energica Eva Ribelle RS 21.5 kWh – tehnične značilnosti:

– moč 126 kW oz. 171 KM
– vrtilni moment 215 Nm
– največja hitrost 200 km/h elektronsko omejena
– pospešek od 0-100 km/h: 2,6 s
– doseg 420 km mestna vožnja, 246 km kombinirana, 198 km avtocesta
– hitro polnjenje od 20-80% v 20 minutah
– 4 programi vožnje: Eco, Standard, Wet, Sport
– 4 programi zaviranja: Low, Medium, High, Off
– pomoč pri parkiranju: 2,8 km/h naprej in nazaj
– teža motocikla: 260 kg
– kapaciteta baterije: 21.5 kWh lithium polymer
– življenjska doba baterije: 1200 ciklov, 80% nazivne kapacitete
– garancija: vozilo 2 leti, baterija 3 leta/50.000 km
– redna cena: 31.316,00 EUR

Pooblaščeni prodajalec in serviser:

Rotoks, servis, trgovina in storitve Vrhnika
Idrijska cesta 42
1360 Vrhnika
www.rotoks.si

Peter Kavčič

Foto: Domen Vodopivec