Za legendarno italijansko znamko Moto Guzzi je letošnje leto še posebej slavnostno, saj bo 15. marca minilo natanko 100 let, od kar je bilo ustanovljeno podjetje Societa Anonima Moto Guzzi, katere glavni namen je bil proizvodnja motociklov.
Vse od ustanovitve je orel z razširjenimi krili simbol te znamke, po stotih letih pa lahko brez dvoma zapišemo, da gre za enega najbolj prepoznavnih motociklističnih simbolov vseh časov. Znamko Moto Guzzi danes poznamo predvsem po paleti klasičnih motociklov.
V kolikor se bo letos vse izšlo po načrtih, bo Moto Guzzi veliko slavje ob pomembnem jubileju organiziral med 9. in 12. septembrom na sedežu znamke v Mandello del Lario. No, do enega izmed motorističnih dogodkov leta je še daleč, zato je Moto Guzzi za svoje največje oboževalce pripravil posebno serijo treh modelov – Centenario.
Gre za modele V7 Stone, V85 TT in V9 Bobber, ki so tudi najbolj prodajani Moto Guzzijevi modeli. Serija Centenario sicer ne prinaša nekih tehničnih novosti saj gre predvsem za posebno in jubilejno barvno podobo. Modeli Centeneario bodo tako imeli satenasto siv rezervoar goriva, svetlo rjav sedež, blatniki in pokrovi pod sedežem pa bodo obarvani v posebno zeleno nianso.
Razlog, da so se odločili za zeleno barvo, ki so jo sicer v oblikovalskem centru z matiranjem prilagodili trendom, se najverjetneje skriva v dejstvu, da je prav ta zelena verjetno najbolj izvorna Moto Guzzijeva barva, saj je bil njihov prvi model Normale, obarvan v zeleno. Poleg prepoznavne barvne kombinacije, ki bo mimogrede na voljo samo v letu 2021, pa bodo vsi emblemi in napisi obarvani v zlato.
Barvna kombinacija v katero bodo odeti modeli Centenario je sicer inspiracijo dobila v nekdaj uspešni športni zgodovini znamke, točneje iz leta 1955, ko je Moto Guzzi nastopal v svetovnem motociklističnem prvenstvu. V razredu 500 kubičnih centimetrov so kot prvi na svetu uporabili motor z zasnovo V8, ki je takrat dosegel nepredstavljivih 285 kilometrov na uro. No, Moto Guzzi je sicer svoje najpomembnejše športne uspehe zabeležil v razredu 350, kjer je med leti 1953 in 1957 osvojil 5 naslovov svetovnega prvaka.
Matjaž Tomažič