Potovalni enduro motocikli so danes med najbolj priljubljenimi in za to obstajajo tehtni razlogi. So najbolj vsestranski, udobni, dovolj športni za dinamično vožnjo predvsem pa zmorejo dobro opraviti svojo nalogo tako na asfaltni kot makadamski cesti. Zato ni presenečenje, da je moto industrija sledila temu trendu tudi na področju pnevmatik. Dunlop Mutant je guma, ki se v tej vlogi odlično znajde. Cena za komplet, za KTM 1290 Super Adventure znaša 310 evrov.
Zakaj? Zato ker smo pri Motoavanturi testirali Dunlop Mutant in z njim prevozili več kot 9000 kilometrov dinamične vožnje in se po končanem testu odločili, da izrabljene ”mutantke” zamenjamo z novimi. Da se razumemo, lahko bi izbrali katere koli druge moto pnevmatike a ker smo bili tako zadovoljni z njimi smo ostali na tem kar je odlično opravilo svojo nalogo.
Testirali smo jih na motociklu KTM SuperAdventure 1290 s katerim se je člane naše ekipe Janez Mandeljc vozil večino časa po asfaltnih cestah, serpentinah, po mestu, po priljubljeni ”Jadranki” in tudi sem ter tja po makadamu.
Lastnost, ki jo moramo izpostaviti kot najbolj pomembno je, da je Mutant sposoben nuditi zanesljiv oprijem tako v poletni vročini kot tudi ko temperature padejo in celo v dežju. Tranzicija v nagib poteka mirno in zanesljivo z dobrim občutkom varnosti in daje zelo dobro povratno informacijo vozniku o tem kar se dogaja pod kolesi in z motociklom. Zelo zanesljiva je tudi v mokrem kar pa je nekako logično že ob pogledu na profil, ki je zelo podoben dežnim gumam super moto dirkalnikov (in flat track), oziroma nasploh dirkalnim dežnim gumam. Zelo dobro izpodrivajo vodo. Pri tem igra pomembno vlogo tudi zmes same gume, ki je bogata s siliko, ki omogoča elastičnost pri nizkih temperaturah. Tudi zaradi tega se guma odlično obnese v hladnem vremenu, saj ne potrebuje praktično nobenega ogrevanja. Hkrati dobro dela tudi v poletnih mesecih in se kot je pokazal test ne obrablja pretirano kljub temu, da nudi dober oprijem v toplejših mesecih. Meja, ko je nagiba in hitrosti preveč, se jasno pokaže in voznika opozori pravočasno in ne odreže naenkrat. Za nudenje povratne informacije o tem kaj se dogaja pod kolesi si Dunlop Mutant zasluži velik plus. Za motocikle kot je na primer potovalni enduro res predstavlja dober celoletni kompromis v čisto vseh vremenskih pogojih.
Kljub temu, da se Janez, ki je preizkušal Dunlop Mutant pelje dinamično in pogosto tudi v dvoje in z nekaj prtljage v stranskih kovčkih (pa tudi sam je precej zajeten možakar) je brez težav prevozil 9000 kilometov ker je za motocikel s to težo in močjo ter navorom ugoden rezultat ko govorimo o vzdržljivosti pnevmatike.
Gume smo preizkusili tudi na manj zahtevnem terenu na AMZS poligonu na Vranskem med tečajem terenske vožnje za velike potovalne enduro motocikle. Na makdamu lepo drži in omogoča kontrolirano drsenje. Svoje omejitve pa doseže v blatu ali nekoliko globljem pesku kjer je enostavno premalo groba oziroma agresivna. Torej to vseeno ni zares terenska guma ampak cestna moto pnevmatika, ki zmore nekaj več tudi na makadamu od denimo običajnih športno potovalnih pnevmatik.
To pa o modelu Mutant pravi Dunlop:
Dunlop Mutant je rezultat združevanja znanja Dunlopovih hiperšportnih in potovalnih pnevmatik s tehnologijami, razvitimi na dirkah v mokrem vremenu. Dunlop to fuzijo inovacij imenuje ‘tehnologija 4 letni časi’ in vključuje mešanico vložkov, konstrukcije in zmesi, ki so bile zasnovane za delovanje v najtežjih podnebjih – vključno s težkimi zimskimi razmerami. To je Mutantu prineslo uradno oceno ‘M+S’, kar pomeni, da je zelo primeren za zahtevne pogoje.
Dunlopova ponudba Mutant petih sprednjih in šestih zadnjih velikosti pomeni, da je z Mutantom mogoče opremiti več kot 370 različnih modelov motociklov. Dunlop se je osredotočil na razširitev obsega prek običajnih crossover motociklov, kot so Ducati Multistrada, Yamaha Tracer, BMW F 900 XR in BMW S 1000 XR ali priljubljeni R 1250 GS in podobni motorji,… še na scrambler, retro in naked motocikle.
Mutant bo odlična izbira za vse, ki iščejo pnevmatiko, ki jim daje hiperšportni občutek in vodljivost, hkrati pa zagotavlja samozavest za uživanje v vožnji – ne glede na vreme.