Kitajski proizvajalci v moto industriji so na velikem osvajalskem pohodu. O tem sem se prepričal lani novembra v Milanu, ko je je resnično presenetilo kako dobre motocikle so pokazali na največjem evropskem salonu motociklov in skuterjev.
Mlado kitajsko podjetje, ki so ga ustanovili leta 1997 pa so na pravkar končanem reliju Dakar 2023 naredili še nekaj več.

Na štartu se je Kove moto postavil v vrsto s tremi motorji 450 Rally in jih brez posebnih težav pripeljal do cilja. To je bil sicer tudi prvi cilj ustanovitelja podjetja Zhang Xueja. Veste kaj je njihov dolgoročni cilj? Da bodo vsako leto boljši in v bližnji prihodnosti zmagali! Hm, konkretno izjava, sploh če pomislim koliko čet se je KTM mučil, da je ugnal Yamaho ali pa BMW.
Ampak nekaj mi je na teh Kitajcih všeč. Ne komplicirajo, ampak enostavno naredijo! Za njihov ali pa tudi svetovni trg so sicer še vedno zelo majhni saj izdelajo 20.000 motornih koles letno. Premorejo pa tudi veliko strasti. Zaradi strasti je Kove že na četrtem mestu po prodaji motornih koles s prostornino nad 300 kubičnih centimetrov na Kitajskem. Ista strast, ki žene šefa Xueja, da spi v štoru v dežju in mrazu na Dakarju. To je CEO, ki zna tudi sam sestaviti ali popraviti motocikel. Na Dakarju imel v roki varilnik in po potrebi ponoči popravljal če so njegovi dirkači kaj polomili. V ekipi je bil tudi francoski menedžer Thierry Charbonnier, odličen poznavalec Dakarja, ki je bistveno prispeval k upravljanju ekipe na dirki, ki je polna pasti.
S tovarniško ekipo in tremi dirkači (Sunier, Liansong in Mingji), ki so prav tako debitanti na Dakarju, jim je uspel podvig, ki ga dakarski rally ne pomni.
Vsi trije motocikli so zaključili Dakar, brez mehanskih okvar.
46. mesto: SUNIER
67. mesto: LIANSONG
77. mesto: MINGJI

Vmes so temeljito preverjali tehniko, obrabe, morebitne konstrukcijske napake in izboljšave, ki bodo prinesle še boljše rezultate.
Pozor! Rally motocikel v civilni verziji že za 8.500 evrov!
Popolnoma enak motocikel, dakarska replica, bo na voljo v prosti prodaji.
Prav tako bo na voljo tudi različica, prilagojena civilni uporabi, z enakim vzmetenjem, agregatom in okvirjem kot na Rally replici, vendar brez vse potrebne opreme, ki je obvezna za sodelovanje na Dakarju (navigacijski stolp, rezervoar rezervne vode, komplet za preživetje v puščavi,….)
Glavne značilnosti Kove 450 Rally replica
Agregat 449ccm, menjava olja na 4000km!!!
52 KM
145 kg teže pripravljenega za vožnjo
31 l goriva v 3 rezervoarjih
300/305mm hoda vzmetenja
Oljni hladilnik in 2 ventilatorja
Stolp z navigacijo
Cena za Kove 450 Rally replica 13.000eur
Cena za Kove 450 (civilna izvedba) 8.500 eur


Peter Kavčič
Foto: Kove moto, ASO