Scorpion Exo-R1 AIR predstavlja vrh v ponudbi športnih čelad in predstavlja zelo dobro razmerje med ceno in opremo! Kdo sploh je Scorpion Exo? To je mlada blagovna znamka, ustanovljena pred več kot desetimi leti. Čelade izdelujejo na različnih lokacijah v skupini Kido Sports, v katero spada tudi znamka Scorpion Exo. Tovarne imajo na Kitajskem in v Koreji. Zasnova, dizajn in številne tehnične rešitve pa so razvite v Evropi in v ZDA.
Po dobrem desetletju od prvega preboja je Scorpion Exo zdaj uveljavljena blagovna znamka na trgu čelad. Preizkusili smo novo vodilno športno čelado (brez vgrajenega sončnega ščitnika): Scorpion Exo-R1 AIR namenjeno športnim in naked motociklom za uporabo na stezi in na cesti.
Prvi vtis – dober dizajn in udobno prileganje!
Novi Scorpion Exo-R1 Air ima najprej privlačen izgled. Je eleganten in tehničen, vendar ne pretirava z kičastimi dodatki. V profilu je zlahka opaziti aerodinamično obliko s koničastim zadnjim delom. Vizir je dobro vgrajen, poravnan z zunanjim delom, vendar sploščen proti sredini (2D-zaslon). Prisotni so tudi spojlerji … oblika spominja na Shoeijevo in HJC-jevo športno čelado, na splošno pa je novi Scorpion zelo všečna čelada.
Tudi zaključna obdelava je dobra, grafike so lepo dodelane brez vidnih napak. Oblazinjenje je videti dobro, notranjost je precej prijetna in Scorpion je na tem dobro opravil nalogo. Tudi menjava vizirja ni zahtevna, terja pa nekaj vaje.
Oprema je, kot je pri Scorpionu pogosto, vrhunska. To je ena od močnih točk te blagovne znamke z odlično standardno opremo, ki vsebuje vrečo za transport čelade, pinlock max vision za dober pogled tudi v hladnem in deževnem vremenu, ki se odlično prilega vizirju v natančnem izrezu. Poglavje zase je sistem Airfit, ki s pritiskom na gumijasto črpalko napihne oblazinjenje in stisne ličnice. Ta mikro nastavitev deluje zelo dobro in je odlična pogruntavščina v industriji. O tem ni kaj reči, je odličen in zelo cenjen sistem, ki pomaga pri minimalnih nastavitvah do popolnega prileganja.
Kako udobna je na cesti?
Za športno, celo dirkaško čelado se nova Scorpion Exo-R1 AIR ne izkaže preveč utesnjeno. Zaradi podbradnega traku z dvojnim D (dvojnim obročem) morate oblazinjenje široko razprostreti, vendar se na to zlahka navadite.
Prileganje je zadovoljivo in ena od močnih lastnosti. Vidno polje je dobro, vizir pa je enostaven za upravljanje. Na voljo je tudi varnostna zaponka na sredinskem mestu. Čelada se hitro izkaže za zelo udobno, brez opaznega akustičnega nelagodja. Ni najtišja športna čelada, vendar obstajajo tudi slabše stvari. Pri rokovanju z zračniki ni težav, čeprav je treba s skrivnim zračnikom, ki se nahaja v notranjosti pred usti, manipulirati, preden si čelado nadenete. Ta je le zmerno učinkovit, razen na stezi, ko poskušate globlje vdihniti (kjer je to smiselno).
Izkušnja na dirkališču
Na stezi se Scorpion Exo-R1 AIR izkaže za zelo stabilno in tudi pri hitrosti več kot 200 km/h ni težav. Vozili smo jo na stezi v Misanu na motociklh Aprilia RSV4 Factory in RS 660 ter na bistveno počasnejši a tehnično zahtevni stezi Lindauring. Tako da smo testirali vse, od visoke hitrosti in obremenitev, ki nastanejo pri hitrostih na d 200km/h do počasnejših šikan kjer je na testu prezračevanje in hlajenje. Kaj nam je bilo zares všeč? Če prileganje ni najtesnejše za visoke hitrosti, preprosto napihnite ličnice, da ponovno pridobite oporo na spodnjem delu obraza – to je nekaj kar je edinstveno samo pri Scorpion Exo!
Zgornji del čelade bi se morda lahko nekoliko odprl, da bi se sprostilo vidno polje navzgor. To je opazno, ko ležiš na motociklu povsem sklonjen za aerodinamičnim vetrobranom s čelado na rezervoarju. Ker v velikosti M tehta 1383 gramov, boste pozabili na težo. Ta čelada, izdelana iz steklenih vlaken, ojačenih s TCT za dobro razpršitev energije ob udarcu, bi bila lahko lažja brez sistema Airfit. Toda Scorpion ga je spremenil v svoj zaščitni znak in ga še naprej ponuja, čeprav to pomeni, da je treba k teži čelade dodati nekaj deset gramov (črpalka, plastične cevi, napihljive ličnice … vse to v podrobnostih ne tehta nič, a vseeno doda težo).
Prezračevanje je dovolj dobro, da tudi v poletnih mesecih v čelado dobiš dovolj svežega zraka. Ali je najbolj zračna čelada na svetu? Najverjetneje ne a vseeno menimo, da je prezračevanje konkurenčno segmentu premijskih čelad.
Končno mnenje: Športna čelada Scorpion Exo-R1 AIR: 439 EUR, Carbon 529 EUR pri PVG.d.o.o.
Čelada Scorpion Exo-R1 AIR je prijetno presenečenje, gre za čelado z odličnim razmerjem med ceno in kakovostjo, privlačen videz in 5-letno garancijo!
Test Scorpion Exo-R1 AIR : Prednosti in slabosti
Prednosti:
Vrednost za denar
Standardna dodatna oprema (drugi zaslon, max vision pinlock itd.)
Udobje na cesti in stezi
Notranja obloga se dokaj hitro izsuši (uporaba na stezi)
Primerna zvočna izolacija
Sistem Air Fit za prilagajanje
Dobra stabilnost pri visokih hitrostih
5-letna garancija
Šibke točke :
Finiš gumbov za upravljanje ventilatorjev
Nepraktično snemanje vizirja
Scorpion Exo-R1 AIR: Tehnične specifikacije
Športna dirkaška čelada brez vgrajenega sončnega ščitnika
Izdelana iz steklenih vlaken in TCT (karbon itd.)
3 velikosti lupine, ki ustrezajo velikosti čelade
Sistem Air Fit (lične blazinice se napihnejo s črpalko)
Teža: 1383 g pri velikosti M (z dimno zaščito in pinlockom)
Standardna dodatna oprema: pinlock za maksimalno vidljivost, dodatni zatemnjen vizir, torbica za prenašanje, ščitnik proti rosenju.
Zaponka z dvojnim D obročem iz titana
Velikosti: od XS do XL
Exo-R1 AIR: 439 EUR, Carbon 529 EUR pri PVG.d.o.o.
Pingback: Vsestranska preklopna adventure čelada Scorpion ADX-2 Carrera – veliko udobja za ugodno ceno. - www.motoavantura.si