Novi Suzuki V-Strom 800 prinaša svežino in cenovno dostopnost

<strong>Novi Suzuki V-Strom 800 prinaša svežino in cenovno dostopnost </strong><strong></strong>

Zame osebno je to eno najlepših presenečenj sejma v Milanu. Morda ne bo požel naslova za najboljši motocikel na EICMA 2022 toda ta Suzuki bo osvajal srca. V to ne dvomim.

Od leta 2002 je pri Suzukiju modelna serija V-strom pomenila izredno pomemben del prodajnega programa. Doslej so bili za pogon vedno zadolženi dvovaljni motorji V zasnove med 645 in 1037 ccm. Novi Suzuki V-Strom 800 sicer ohranja črko V v svojem imenu, čeprav ga poganja nov vrstni in ne V dvovaljnik.

Od leta 2002 so uspeli izdelati kar 440.000 Suzukijev V-Strom. Poleg trenutnih modelov V-Strom 650 (ta ostaja v ponudbi) in V-Strom 1050 bo V-Strom 800, predstavljen na salonu EICMA 2022, leta 2023 razširil ponudbo Suzukijevih ADV motociklov. Menda naj bi V-Strom 650, ki je pozicioniran zelo blizu, ostal v ponudbi Suzukija vsaj do leta 2023. A 650 bo verjetno prej ali slej zamenjal 800. 

Nov motor z zanimivimi detajli

Dvovaljnik serije 800 z natanko 776 ccm je popolnoma nov, najsodobnejši motor tega proizvajalca. Opremljen je z vodnim hlajenjem in vbrizgom goriva, vključno z elektronskim krmiljenjem plina (“ride by wire”) ter z dvema odmičnima gredema v glavi in ​​štirimi ventili na valj. Posebnost je po besedah ​​Suzukija patentirana razporeditev dveh izravnalnih gredi, ki izničujeta tresljaje. Vžig je zamaknjen za 270 stopinj kar obljublja dober navor in globok basovski zvok.

84 KM in Quickshifter za V-Strom 800

Skupna prostornina 776 kubičnih centimetrov je kombinacija vrtine 84 milimetrov in giba 70 milimetrov. Kompresija je precej visoka pri 12,8 proti 1. Suzuki navaja največjo moč 84,3 KM (62 kW) pri 8.500 vrtljajih na minuto – 1 kW ali 1,36 KM več kot naked motocikel GSX-8S, ki je prav tako nov in ima enak pogon. Največji navor znaša 78 Nm pri 6.800 vrt./min. Suzuki kot porabo goriva po standardu WMTC določa 4,4 litra na 100 kilometrov – 0,2 litra več kot GSX-8S. Standard tukaj ni le šeststopenjski menjalnik z antihopping sklopko, ampak celo menjalnik opremljen s quickshifterjem. To vam omogoča prestavljanje navzgor in navzdol brez vlečenja ročice sklopke.

LED, TFT in asistenčni sistemi za vse terene

Vgrajena elektronika vključuje LED luči, 5-palčni barvni zaslon TFT-LCD, tri načine vožnje, štiristopenjski nadzor zdrsa zadnjega kolesa. Četrti, dodatni način za nadzor zdrsa se imenuje Gravel (makadam) in omogoča malo več zdrsa na zadnjem kolesu. Seveda je na voljo tudi ABS z dodatnim terenskim načinom. Poleg tega je ABS na zadnjem kolesu mogoče izklopiti na terenu.

Okvir kot na enduro motociklih

Okvir modelne različice V-Strom 800 DE (Dual Explorer), ki je bila predstavljena prva, ima običajno strukturo: okvir iz jeklenih cevi in ​​jeklenih profilov, dvokraka aluminijasta nihajna roka zadnjega kolesa s  centralnim blažilcem in narobe obrnjene teleskopske vilice. Popolnoma nastavljive vilice in popolnoma nastavljiv blažilnik dobavlja Showa. Vzmetenje ima 220 milimetrov hoda tako spredaj kot zadaj, zaradi česar je V-Strom 800 DE pravi enduro. Tudi kolesa z žičnimi naperami pomenijo solidne zmogljivosti tudi, ko zmanjka asfalta.

Pnevmatike: 90/90-21 spredaj, 150/70R17 zadaj, vsaka z grobimi profili in zračnico.

Z 20 litri v prostornem rezervoarju tehta V-Strom 800 DE 230 kilogramov, pravi Suzuki. To je razmeroma težko za ta razred prostornine in moči. Sedež je od tal dvignjen za 855, ki se zdi primeren za potovanja na dolge razdalje tudi v dvoje. Ročaji za sopotnika so  zadaj kombinirani s prtljažnikom.

udobje in oprema

Vetrobransko steklo je mogoče povsem enostavno nastaviti v dveh korakih po 15 milimetrov in v skupno treh položajih, čeprav ne brez orodja. Na eni fotografiji je vozilo z nekaj originalnimi dodatki, vključno z večjim vetrobranskim steklom, aluminijastimi prtljažniki in različnimi ščitniki. Standardna oprema vključuje plastične ščitnike na ročajih aluminijastega cevastega krmila, na motorju in – zgledno – na vodnem hladilniku. Na levi strani kokpita je USB vtičnica. 

Peter Kavčič

Foto: Suzuki