Suzuki DR-Z4S in DR-4ZSM ali vrnitev legendarnega DR 400 Z v enduro in supermoto izvedbi

Preizkušeni in pregovorno neuničljivi enovaljni enduro in supermoto japonskega proizvajalca je nazaj! Suzuki je predstavil dva nova modela, DR-Z4S in DR-Z4SM.

Gre za novo generacijo modela DR-Z400 dual sport in njegovo izpeljanko supermoto. V preteklosti je ta motocikel predvsem v Italiji dosegal lepe prodajne rezultate saj gre za zelo preprost a izredno učinkovit koncept motocikla, ki ima svojo zasnovo v motokros modelih, ki so sloveli po izjemni agilnosti.

Za leto 2025 imata oba novinca povsem spremenjen pogonski agregat. 

Gre seveda za 400 kubični enovaljnik. Motocikel ima sedaj certifikat Euro 5+ in bo ponovno na voljo v Evropi, uvedene pa so bile tudi številne druge posodobitve. Povsem nova modela so predstavili na salonu EICMA 2024 v Milanu. Jekleni okvir je povsem nov, ima zgornjo konstrukcijo z dvema nosilcema, skupaj z vzmetenjem KYB, nastavljivim za odboj in kompresijo. Na področju elektronike je zdaj na voljo sistem ride-by-wire s tremi mapami motorja, nastavljiv nadzor pogona (proti zdrsu zadnjega kolesa) in ABS, ki ga je pri modelu SM mogoče deaktivirati na zadnjem kolesu, pri modelu S pa na obeh kolesih. Novi so tudi digitalni merilniki in zmogljiv LED žaromet.

Druge razlike med obema modeloma so seveda v kolesih – 21- in 18-palčna pri modelu dual sport – oziroma enduro, obe 17-palčni pri modelu supermoto – in sprednjem zavornem kolutu, ki je pri modelu SM plavajoč in večji.

Oba modela imata enak motor: Enovaljni motor z dvema zgornjima odmičnima gredema, dvojnim vžigom in petstopenjskim menjalnikom z drsno sklopko, ki razvije 38 KM pri 8.000 vrt/min in 37 Nm pri 6.500 vrt/min. Teža modela S je 151 kg, modela SM pa 154 kg.

Višina sedeža od tal je pri SM izvedbi 860 mm pri enduro izvedbi pa 920 mm kar priča tudi o tem, da je njegova oddaljenost od tal bolj primerna za terensko vožnjo. Tank sprejme 8,7 litra goriva.

Glede na videno po uradnih fotografijah gre za motocikla, ki se dobro znajdeta tako na cesti ali karting stezi, če smo  bolj natančni (supermoto) in na terenu.