V zadnjem letu smo pri nas zaradi nove zakonodaje doživeli razmah 125 kubičnih motorjev in skuterjev. A nekaj je vožnja po cesti, nekaj pa vožnja na dirkališču. Zapeljal sem se na stezo, da ugotovim ali je lahko motor s kodo 125, torej 125 kubični motor z 11 kW zabaven, kljub temu, da nima 200 konjev!
Legendarno ime Aprilia RS 125 seveda ne rabim posebej predstavljati. A med motorjem, ki smo ga nekoč občudovali kot mulci in tem kar je Aprilia RS 125 danes je velika razlika. Tisto staro je poganjal strupen dvotaktni motor, danes pa za pogon skrbi preizkušen enovaljni štiritaktnik s štirimi ventili v glavi in 11 kW (15 KM) moči pri 10.000 vrtljajih ter 11,2 Nm navora pri 8000 vrtljajih. Je to isto, ne ni! Zato danes stara RS velja za kultni stroj kjer so cene za lepo ohranjene primerke lahko zelo visoke. Ta novam sodobna RS 125 pa vseeno prinaša veliko v ta motociklistični razred. Tudi zaradi dokaj nizke teže, ki s polnim tankom znaša 144 kg. Ob tem je poraba goriva med 2,6 in 3. litri na 100 km kar je tudi smešno malo.
Seveda 15 konjev ne dela čudežev in pospeški iz ovinkov niso nekaj kar bi te osupnilo, kakor tudi ne končna hitrost. Vse kar bo med 110 in 120 km/h ko govorimo o končni hitrosti je maksimum v standardni izvedbi in z voznikom ki v usnju z vso opremo vred tehta tam okoli 90 kilogramov.
Veste kaj hočem reči? Torej, da je tu lahko že velika razlika v končni hitrosti ali na njej sedi 16 letni mulc s 60 kilogrami ali pa motorist z veliko izkušnjami in ja … veliko več kilogrami. Ampk končna hitrost na ovinkih sploh ni pomembna, ovinki so tisto kar dajo (vsaj meni) pravo veselje in tam ta Aprilia RS 125 blesti! Tu se od stare 125 kubične replice, ki je šla na mešanico olja in bencina ne razlikuje.

Kakovostna aluminijasta nihajka, dovolj močan jeklen okvir in vzmetenje ter lahka platišča iz litin v sodelovanju z naštudirano geometrijo dobro sodelujejo in ta motocikel delajo dovolj dobrega, da lahko pelješ zelo dinamično skozi ovinke. Dobro drži smer, predvsem pa ostaja mirna tudi v skrajnem nagibu, ko sem z drsnikom brusil ob asfalt na dirkališču Lindauring. Zavore so na nivoju in dobro ustavljajo, povsem dovolj za zmogljivosti, ki jih nudi motocikel. Imajo pa dobro delujoč 2- kanalini Bosch ABS sistem s funkcijo, ki preprečuje da bi ob zelo močnem zaviranju letel čez krmilo. Ima pa ta nova RS-ka boljše zavore in boljšo ergonomijo, pa tudi sama izdelava je na zelo dobrem nivoju za ta razred. Ko moraš takole delat na motorju in ga prelagat iz ovinka v ovinek se kar pošteno zadihaš in seveda uživaš. Edino ravnina pa je v tem primeru zares doooooolga saj motor ne nabere niti približno pospeškov in hitrosti kot denimo RS 660 ali RSV4 kjer se vse skupaj zgodi v trenutku oziroma takrat ko iz zadnjega ovinka odpreš plin žival z 200 konji le še preložiš v desno potem še počakaš par sekund in je že treba močno zavirati v prvi ovinek, ki gre v levo.



Kljub vsemu je tale mala Aprilia RS 125 kar zabaven stroj, ki nudi veliko veselja na ovinkih, drža za krmilom je nekoliko bolj športna in pokrčena tako da bi za cestno uporabo veljalo razmisliti tudi o Tuono 125, ki si deli enako osnovo.
