Test: Royal Einfield Himalayan 450

#image_title

Royal Einfield Himalayan 450 je motocikel, ki na naših tleh še ni uveljavljen ali poznan. Smo v času, ko evropski trg napadajo proizvajalci motociklov s Kitajske, Royal Einfield pa je zanimiva konkurenca prav tem proizvajalcem iz Indije.

Gre za indijsko multinacionalno podjetje za proizvodnjo motornih koles s sedežem v Chennaiju. Blagovna znamka Royal Enfield, vključno z izvirno angleško dediščino, je najstarejša svetovna blagovna znamka motociklov v neprekinjeni proizvodnji. Licenco iz originalnega angleškega modela Royal Enfield je pridobilo indijsko podjetje Madras Motors, ki je zdaj hčerinsko podjetje indijskega proizvajalca avtomobilov Eicher Motors.

Royal Einfield Himalayan 450

Podjetje izdeluje motorna kolesa klasičnega videza, med drugim Royal Enfield Bullet, Classic 350, Royal Enfield Thunderbird, Meteor 350, Classic 500, Interceptor 650, Continental, Hunter 350 in seveda tudi potovalne enduro modele z imenom Himalayan. Omenjene modele poganjajo enovaljni ali dvovaljnimi motorji.

Kaj sem ugotovil na kratki testni vožnji si lahko ogledate v videu. Povem samo toliko, da me je motocikel zelo prijetno presenetil. Pričakoval sem zastarel in vsaj malo okoren motocikel, a dobil povsem spodoben, sodoben potovalni enduro s presenetljivo kakovostno izdelavo in komponentami.

Royal Enfield Himalayan 450 je motocikel, ki nosi slavno ime. Nekdaj angleška znamka je seveda že lep čas v rokah indijskih lastnikov, ki pa so v zadnjem obdobju z mladim vodstvom močno dvignili nivo samih motociklov.

Cena znaša ugodnih 5.590 evrov za vstopni model, cena testnega modela, ki je tudi najdražji in najbolje opremljen in ima tudi platišča brez zračnic pa znaša 6.500  eur.

Novi Himalayan nima praktično nič skupnega v primerjavi s prejšnjim modelom. Gre za motor, ki cilja na popotnike in tiste, ki želijo uživati v vožnji po cestah, v mestu in tudi po manj zahtevnih terenih.

V primerjavi s prejšnjimi modeli ima novi Himalayan nov dizajn, z bolj aerodinamičnimi linijami, vendar še vedno ohranja značilen robusten videz, ki je značilen za Royal Enfield. Digitalni zaslon je sodoben, vključno z digitalnimi prikazi, ki ponujajo vse osnovne informacije, kot so hitrost, števec kilometrov, temperaturo motorja in navigacijo. Motocikel ima izboljšano elektroniko z različnimi načini vožnje, izboljšanim ABS-om in možnostjo prilagajanja nastavitve za različne terene.

Kakovost izdelave me je pozitivno presenetila

Motocikel poganja 450-kubični enovaljni motor, ki ponuja več moči in boljšo odzivnost kot predhodni model, ki je imel 411-kubični motor. Tovarna navaja moč 40 KM kar se je na testu izkazalo kot dovolj za sproščujočo in nezahtevno vožnjo. Motocikel sem testiral sam, brez sopotnika ali prtljage.

Enovaljnimotor omogoča gladko vožnjo tako na asfaltu kot po makadamu. Pospeški so solidni, vendar motor ni ekstremno močan. Prepričal me je z mirnim delovanje, dobrim zvokom in dobro odzivnostjo na dodajanje plina. Pnevmatike in vzmetenje  zagotavljajo dobro udobje pri vožnji po slabših cestah.

Kmalu, že po prvih nekaj sto metrih za širokim krmilom, sem ugotovil, da je pri hitrejši vožnji in pri vožnji v ovinkih Himalayan zelo stabilen. Gre za uravnotežen motocikel, ki lepo sledi ukazom voznika in je predvidljiv ter zanesljiv. Z njim gre tudi bistveno bolj dinamično po ovinkih kot sem sam (poln predsodkov) pričakoval. Malce bolj okoren je pri zelo nizkih hitrostih a zaradi nizkega sedeža v resnici to ne predstavlja kašne večje težave. Višina sedeža od tal znaša zmernih 825mm  do  845 mm (serijsko nastavljivo).

Sedi se udobno in pokončno, še posebej  je vožnja neutrujajoča za daljše vožnje. Roke in noge niso preveč obremenjene, potrebno pa je upoštevati, da voznik dobi kar nekaj vetra v telo, saj je vetrna zaščita minimalna.

Poraba goriva: Motor ima solidno porabo, ki je primerna za dolgo vožnjo. Ta znaša okoli 4-5 litrov na 100 kilometrov, kar je za motocikel te vrste precej ekonomično.

Cena: Cena naj bi bila v srednjem razredu, kar pomeni, da bo motor dostopen za mnoge, ki iščejo zmogljiv in zanesljiv popotniški motocikel, vendar brez pretirane cene.

Končno mnenje

Royal Enfield Himalayan 450 je primeren za ljubitelje sproščujoče, malce bolj ”na izi” vožnje, ki pa je lahko tudi avanturistična po manj zahtevnem terenu.  Absolutno je zanimiv vsestranski motocikel z dobrim razmerjem med ceno in kakovostjo. Ima svoje pomanjkljivosti, kot so nekoliko težje vodenje pri zelo nizkih hitrostih na zelo zahtevnih terenih kar je posledica same zasnove in osnovne ideje. Po cesti je zanesljiv in predvidljiv v reakcijah, nima pa ostrine in športnega karakterja.

Osnovni tehnični podatki Royal Einfield Himalayan 450 – cena: 6.500 eur

Motor: 449 ccm, enovaljni, tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj Moč in navor: 29 kW (40 KM) pri 8.000 vrt/min in 40 Nm pri 5.500 vrt/min

Menjalnik in prenos moči: Šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje spredaj/zadaj: USD vilice 41 mm, zadaj enojni blažilnik, 200 mm hoda

Pnevmatike spredaj in zadaj: 90/90 R21 in 140/80 R17

Zavore spredaj: zavorni koluti, premer 320 mm, 4-batne zavorne čeljusti

Zavora zadaj: kolutna zavora, premer 270 mm, eno-batna plavajoča čeljust

Višina sedeža: 825 – 845 mm (805 – 825 mm znižan sedež)

Uporabna prostornina posode za gorivo: 17 l, poraba na testu: 3,6 l/100 km

Teža motocikla pripravljenega za vožnjo, z vsemi tekočinami: 198 kg

author avatar
Peter Kavčič