KTM 1390 Super Duke R in Super Duke R EVO sta brez opozorila ponovno napadla segment športnih slečenih (naked) motociklov in poslala jasno sporočilo konkurenci. Številke o konjih in teži so le začetek. Z agresivnim izgledom p aj epostalo jasno, da je na preži nova zver, oziroma ”the beast” kakor tudi interno imenujejo KTM Super Duke v Matigghofnu, kjer te superzmogljive stroje tudi izdelujejo.
Slovenski motorist in zvezdnik stunt vožnje Rok Bagoroš, ki ima na družabnih omrežjih milijone sledilcev in je tudi uradni ambasador za motocikle KTM Duke je nov KTM Super Duke R že vozil in priznal, da je neverjetno izboljšan od predhodnika, predvsem pa ni skrival navdušenje nad njegovo močjo ter izjemno vodljivostjo. Poglejte kaj je o njem povedal v tem videu….
V letu 2024, ko pri KTM zaznamujejo 30 imena Duke, sta se povsem novi KTM 1390 Super Duke R in njegov visokotehnološki sorodnik, KTM 1390 Super Duke R EVO, razvila v svoje najstrašnejše reinkarnacije doslej.
Številke pripovedujejo takšno zgodbo: Prostornina dvovaljnega V motorja s 1.350 ccm, zmore brutalnih 190 KM pri 10.000 vrtljajih na minuto in 145 Nm navora pri 8.000 vrtljajih na minuto. Ljudje moji, to na asfaltu riše črte vsakič ko do konca odpreš ročico plina!

Kot da to ne bi bilo dovolj se na asfalt podajajo s čisto divjostjo – z novim, bolj agresivnim videzom. Meni osebno nova maska ali luč, če sem bolj natančen izgleda kot (no ja nagravžni) obraz filmskega predatorja. Ampak mogoče je tako grda maska z razlogom takšna in daje videz očitne surovosti, agresije in brutalne brezkompromisnosti.




Za leto 2024 je ”THE BEAST” doživel osupljivo aposematično evolucijo in poslal jasno opozorilno sporočilo vsakomur, ki je dovolj pogumen, da se ga loti. Prevladuje povsem nova enota LED žarometov, z novimi spojlerji rezervoarja in dodanimi krilci, ki dajejo vedeti, da se s tem ni za zavajati. Takole izgleda njegov predhodnik – klikni na povezavo!
Dodatno zmanjšan pokrov pomožnega okvirja, ki nosi sedež in integrirano zavorno luč zagotavlja še ostrejši, čistejši videz. Z nižjim profilom in večjim poudarkom na kompaktnem vzmetenju je KTM 1390 SUPER DUKE R videti bolj mišičast in agresiven kot kdaj koli prej.
Preoblikovan dovod zraka in airboxa vključuje spremenjen rezervoar za gorivo s skupno prostornino rezervoarja 17,5 litra, kar je 1,5 litra več kot pri predhodniku. To ne poveča le dosega vožnje do približno 300 km, ampak ima tudi pomembno ergonomsko funkcijo. V lovu na grame je bila vsaka malenkost izračunana za optimalno debelino in zmanjšana, kjer je to mogoče. Poleg tega dizajn z novimi spojlerji rezervoarja in dodanimi krilci povečujejo pritisk k tlom med športno vožnjo.
Vendar pa je lahka in “pametna” zasnova (tako pravijo pri KTM) žarometov tista, ki naredi največji vizualni učinek. Tehta skoraj 700 g manj kot prejšnja enota in se ponaša z dizajnom, podobnim vesoljcem. Pozicijske in dnevne luči so nameščene na profilu žarometa, ki samodejno prilagaja intenzivnost glede na svetlobne pogoje okolice zahvaljujoč svetlobnemu senzorju, vgrajenemu v armaturno ploščo.
Poleg tega sta obe verziji standardno opremljeni s funkcijo luči Coming Home. Tukaj bo žaromet ostal prižgan tudi po izključitvi kontakta za večjo vidljivost okolice. To ne le osvetljuje okolico, ampak zagotavlja tudi raven varnosti pri parkiranju v temnih območjih.
Nov, večji motor se ponaša s posodobljeno različico kultnega agregata LC8. Premer vrtine je povečan na 110 mm, da so dosegli prostornina motorja 1.350 cc, s povsem novim profilom odmične gredi, vgrajenim v glave cilindrov. To zagotavlja več moči in navora v celotnem območju vrtljajev in omogoča izpolnjevanje najnovejših emisijskih predpisov EURO 5+.

Za prenašanje te moči na tla so zaslužne nove, lahke pnevmatike MICHELIN Power GP s tehnologijo dvojne zmesi, kot tudi nov blažilnik WP APEX, ki je popolnoma nastavljiv, kar omogoča ločeno prilagajanje visoke in nizke hitrosti, odboj in prednapetost brez orodja. Nove vilice premera 48 mm WP APEX Open Cartridge zagotavljajo optimizirane nastavitve.
Pri KTM 1390 Super Duke R EVO pa je upravljanje vzmetenja dvignjeno na povsem novo raven z zadnjo generacijo WP Semi-Active Technology (SAT). Kot najnaprednejši sistem vzmetenja na trgu ima elektronsko nadzorovane magnetne ventile za spremenljivo blaženje, ki zagotavlja širok razpon nastavljivosti – od največjega udobja do togosti, pripravljene na stezo.
Tukaj SCU (enota za nadzor vzmetenja) prilagaja stopnje blaženja preko magnetnih ventilov v realnem času, odčitava cestno površino in stil voznika za samodejno prilagajanje vzmetenja na letenje.

Poleg tega so na račun nove telemetrije poskrbeli za še boljši paket motorne elektronike, asistenčnih sistemov in vsega kar potrebuje sodobni športni motocikel, da je je lahko varen in hiter tako na cesti kot tudi na dirkališču.
KTM 1390 SUPER DUKE R in KTM 1390 SUPER DUKE R EVO bosta na voljo tudi v izbranih barvnih odtenkih 30 YEARS OF DUKE, ki spominjajo na oranžno shemo, ki jo najdemo na KTM 990 SUPER DUKE iz leta 2005.

Celoten nabor posebej razvitih delov KTM PowerParts in KTM PowerWear je na voljo voznikom, da prilagodijo svoje motocikle in se pripravijo na READY TO RACEPerformance.
KTM bo kasneje proti koncu leta podaril tudi popolnoma nov KTM 1390 SUPER DUKE R. Sodelujoče spodbujamo, da obiščejo KTM.com in se prijavijo na novice KTM ter sodelujejo v žrebanju.
Odkrijte več o 30 YEARS OF DUKE in povsem novem 2024 KTM 1390 SUPER DUKE R na KTM.com ali si oglejte celotno objavi video na YouTube.
Pingback: KTM 990 Duke R vstopa v segment litrskih športnih naked motociklov z močnim motorjem