Novi BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure in F 800 GS so povsem novi potovalni enduro motocikli višjega srednjega razreda. Po besedah predstavnikov BMW Motorrad zagotavljajo čisto zabavo pri vožnji zahvaljujoč še bolj izpopolnjenim terenskim, potovalnim in pustolovskim zmogljivostim. Cena za BMW F 900 GS se začne pri 14.200 evrih za F 900 GS Adventure pa pri 15.500 evrih, najcenejši je BMW 800 GS ki stane 11.400 evrov.
Medtem ko je novi BMW F 800 GS vsestranski motocikel, še posebej primeren za začetnike, je BMW F 900 GS Adventure zelo primeren za daljša pustolovska potovanja in dolga, zahtevna potovanja. Vsi trije modeli so bili precej posodobljeni in sedaj poleg novega pogona med drugim ponujajo še višjo raven serijske opreme.
Območje uporabe motocikla je bilo znatno razširjeno zahvaljujoč izboljšanim terenskim lastnostim v kombinaciji z drastičnim zmanjšanjem teže za kar 14 kg v primerjavi s predhodnim modelom.
Nov dvovaljni motor za večjo zmogljivost, večjo moč.
Novi 2-valjni vrstni motor, v svojni zasnovi predstavljen leta 2018 z modelom F 850 GS, zagotavlja večjo dinamiko vožnje. Glavni razlog za to je povečana prostornina 895 cc (prej 853 cc). Z 270/450 stopinjskim intervalom vžiga, motor ustvarja posebej globok zvok. V F 900 GS in F 900 GS Adventure razvije 77 kW (105 KM), v F 800 GS pa 64 kW
(87 KM). Poleg znatnega povečanja največje moči za 10 KM, so za nove motorje značilni tudi veliko popolnejša krivulja navora, lepše naraščanje moči moč in hitrejše pospeševanje.
Novi modeli GS v seriji F že standardno ponujajo dva načina vožnje “Rain” in “Road”. Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro, optimiziran za dinamično vožnjo po ovinkih. Z “načini vožnje Pro”, ki so na voljo kot dodatna oprema tovarniško, je mogoče dinamične lastnosti novih F 900 GS, F 900 GS Adventure in F 800 GS še intenzivneje izkoristiti zahvaljujoč dodatnim načinom vožnje, predizbiri načina vožnje in nadzor navora upora motorja kot tudi dinamični nadzor zaviranja DBC.
Vzmetenje na višjem novoju
Novi F 900 GS, F 900 GS Adventure in F 800 GS temeljijo na okvirju v obliki mostu, izdelanem iz globoko vlečenih delov jeklene pločevine, zvarjenih skupaj, ki integrira 2-valjni vrstni motor kot nosilni element. 14,5-litrski plastični rezervoar za gorivo novega F 900 GS je popolnoma nov, ki prihrani 4,5 kg teže v primerjavi z jeklenim rezervoarjem prejšnjega modela. F 900 GS ima popolnoma preoblikovan zadnji del, zaradi katerega je videti še bolj radikalen in prihrani približno 2,4 kg teže. Zahvaljujoč Akrapovičevemu dušilcu prihrani dodatnih 1,7 kg. Sprednje kolo pri F 900 GS in F 900 GS Adventure vodijo nove, popolnoma nastavljive obrnjene teleskopske vilice Showa.
Nov paket Enduro Pro za novi F 900 GS in Dynamic ESA za novega
F 900 GS Adventure in F 800 GS sta opcijsko na voljo tovarniško.
Novemu F 900 GS je mogoče dati še več terenske moči z opcijsko tovarniško opremljenim paketom Enduro Pro, ki vključuje popolnoma nastavljive narobe obrnjene teleskopske vilice, prevlečene s titanovim nitridom, popolnoma nastavljivim enojnim blažilnikom, kot tudi povišano krmilo in verigo M Endurance. Elektronsko vzmetenje Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) je na voljo kot dodatna oprema za novi F 900 GS Adventure in F 800 GS.
Novi BMW F 900 GS z ergonomijo, optimizirano za terensko uporabo, enduro stopalkami in aluminijastim stranskim stojalom.
Izboljšane terenske lastnosti novega F 900 GS so izražene z ergonomskim trikotnikom (krmilo – sedež – opore za noge), optimiziranim za terensko uporabo. Nižje opore za noge v kombinaciji z višjim položajem krmila in novo zasnovo rezervoarja za gorivo zagotavljajo očitne prednosti, še posebej pri vožnji stoje po neravnem terenu.
Vsi trije novi modeli že serijsko ponujajo nastavljivo prestavno ročico. V povezavi z optimiziranim ležajem in novo kinematiko prestavne ročice je bilo mogoče še bolj optimizirati prestavljanje šeststopenjskega menjalnika. F 900 GS ima tudi novo ročico nožne zavore v višjem položaju.
Novi LED žarometi na BMW F 900 GS. Vsi modeli imajo močne LED luči.
V primerjavi s predhodnim modelom LED žarometi na novem BMW F 900 GS ponujajo večji kot odpiranja kratkih luči in s tem boljšo osvetlitev neposredno pred motociklom. Nova F 900 GS Adventure in F 800 GS sta serijsko opremljena tudi z žarometi LED. Poleg tega smerniki in kontrolne luči vseh treh modelov prav tako uporabljajo tehnologijo LED.
Povezljivost prek 6,5-palčnega TFT zaslona. Novi BMW F 900 GS je standardno opremljen z večnamenskim držalom za namestitev navigacijskih naprav, akcijskih kamer in še več.
Novi modeli GS v seriji F imajo že standardno velik 6,5-palčni zaslon TFT. To še posebej velja za F 800 GS, ki je imel prej analogni zaslon. Telefoniranje, poslušanje glasbe in navigacija med vožnjo bo sedaj zelo udobno. Novi BMW F 900 GS je že standardno opremljen z 12 mm držalom, ki omogoča namestitev akcijskih kamer ali drugih naprav, da bodo motoavanture tudi zabeležene v digitalnem zapisu.
Nove različice modelov in barvne sheme.
Novi F 900 GS Adventure je na voljo kot osnovna različica v kovinski barvi Blackstorm in kot različica modela Ride Pro v mat beli aluminij. Novi F 800 GS je na voljo kot osnovna različica v enobarvni barvi Lightwhite, kot različica modela Sport v barvi Racing Blue in kot različica Triple Black v kovinski barvi Blackstorm.
Novi BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure in F 800 GS imajo skupne značilnosti:
• Napredni 2-valjni vrstni motor s povečano prostornino na zdaj 895 cc
(prej 853 cc).
• Še večja moč in navor: F 900 GS in F 900 GS Adventure s 77 kW (105 KM) pri 8.500 vrt./min in 93 Nm pri 6.750 vrt./min. F 800 GS s 64 kW (87 KM) pri 6.750 vrt./min in
91 Nm pri 6.750 vrt./min.
• Različice s 35 kW (48 KM) za razred vozniškega dovoljenja A2 (samo F 800 GS).
• Visoka prefinjenost zaradi dveh nasproti vrtečih se protiutežnih gredi.
• Dva načina vožnje “Rain” in “Road” ter ABS Pro in DTC kot standard.
• Načini vožnje Pro z dvema dodatnima načinoma vožnje kot tudi z dinamičnim nadzorom zaviranja (DBC) in nadzorom upora motorja kot tovarniško dodatno opremo.
• Okvir v obliki grebena B.
• Optimizirana nastavljiva prestavna ročica.
• Prefinjena ergonomija in številne alternative sedežev.
• Praktična zaščita pred vetrom in vremenskimi vplivi.
• Zmogljive LED svetilke.
• Velik, odlično berljiv 6,5-palčni zaslon TFT z neprimerljivo raznolikostjo informacij in funkcionalnostjo.
• Inteligentni klic v sili za hitro pomoč v izrednih razmerah kot tovarniška dodatna oprema.
• Keyless Ride za priročno aktiviranje funkcij zaklepanja prek radia kot tovarniška dodatna oprema.
• Zmogljiva barva in različice modelov zagotavljajo nezmotljive lastnosti Enduro.
• Obsežna ponudba dodatne opreme, originalne dodatne opreme BMW Motorrad in opreme za voznike.
Poudarki novega BMW F 900 GS:
• Teža zmanjšana za 14 kg.
• Bistveno lažji plastični rezervoar za gorivo in zadnji del.
• Novi deli telesa.
• Nove, popolnoma nastavljive obrnjene teleskopske vilice.
• Lažja nihajna roka.
• Paket Enduro Pro kot tovarniška dodatna oprema.
• Športni zadnji dušilec zvoka proizvajalca Akrapovič.
• Ergonomija, optimizirana za terensko uporabo.
• Enduro opore za noge.
• Ogrevani ročaji.
• Ščitniki za roke.
• Stransko stojalo iz aluminija.
• Nova ročica nožne zavore.
• Nov LED žaromet.
• Večnamensko držalo.
Poudarki novega BMW F 900 GS Adventure:
• Nove, popolnoma nastavljive obrnjene teleskopske vilice.
• LED žarometi.
• Nove stranske plošče.
• Ogrevani ročaji.
• Ščitnik motorja iz aluminija.
• Nov paket dodatne opreme Ride Pro.
Poudarki novega BMW F 800 GS:
• TFT zaslon kot standard. • Ogrevani ročaji • LED žaromet. • Ščitniki za roke. • Variocase nosilec.
Pingback: Test BMW F 900 GS - nova drift mašina