To je Ducati Desmo 450 MX, motor s katerim vstopajo v svet motokrosa

Pri Ducatiju so v okviru terenskega programa v zadnjem letu intenzivno razvijali prototip motocikla s 450 kubičnim motorjem. Da mislijo resno, so nakazali, ko se je ekipi kot testni dirkač pred kratkim pridružil tudi devetkratni svetovni prvak v motokrosu, Antonio Cairoli, ki s svojim talentom, hitrostjo in izkušnjami prispeva pomembne povratne informacije in usmerja razvoj novega motocikla. Tehnično je Ducati motocross zanimiv in razkriva okvir, alu tank ter vzmetenje, ki je precej podobno kot pri konkurenčnem modelu Honda CRF 450 R. Celo motor, ki je očitno še povsem prototipen je podoben kot pri Hondah za motokros.

Z vstopom v motokros, s točno tem modelom, se jim seveda odpirajo možnosti tudi v tekmovanju v enduru in rallyju. V obeh disciplinah je dovoljeno nastopati s 450 kubičnim motorjem. Morda lahko že za naslednji Dakar pričakujemo uradno tovarniško ekipo Ducati?

Antonio Cairoli 9x svetovni prvak

Žal bo dirkalnik svoj premierni nastop doživel v letošnjem italijanskem prvenstvu v motokrosu sredi marca in ne bo nastopil v seriji MXGP. Član ekipe bo tudi Alessandro Lupino, osemkratni italijanski prvak in zmagovalec dirke Pokala narodov 2021, ki bo preizkušal, kako se tehnične in razvojne rešitve, uporabljene na motociklu, obnesejo v zahtevnih pogojih na dirkah.

Cairoli in Lupino bosta letos tekmovala v prvenstvu Italije

Pri samem razvoju pa smo z Ducatijem tesno sodelovali tudi Slovenci, natančneje podjetje Akrapovič. Za ta prototip so razvili povsem nov izpušni sistem, ki visokozmogljivem stroju omogoča, da doseže svoj maksimum.

Nova terenska divizija Ducati Corsa (Ducati Corse Off-Road) se bo ukvarjala z organizacijo in vodenjem športnega programa bolonjskega proizvajalca, ki vključuje tudi udeležbo v svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MXGP in prvenstvu AMA v superkrosu v naslednjih letih. S poudarkom na visoki zmogljivosti, nizki teži in komponentah, ki lahko zdržijo tudi najekstremnejše pogoje, in opremljen z motorjem s široko krivuljo moči prototip motocikla vključuje tudi posebej zanj zasnovan Akrapovičev izpušni sistem. Izdelan je iz lahkega titana in ima vzdržljivo zasnovo, kar zagotavlja, da bo kos zahtevnim pogojem terenskih dirk. Po meri narejen izpušni sistem je bil razvit s tesnim sodelovanjem Akrapovičevih strokovnjakov in inženirjev divizije Ducati Corse, ki so poskrbeli za optimizacijo Ducatijevega edinstvenega motorja, hkrati pa so zagotovili, da je izpušni sistem v skladu s predpisi FIM glede omejitev hrupa.

Paolo Ciabatti, generalni direktor pri Ducati Corse Off-Road:

»Zelo nas veseli, da smo dolgoletno uspešno sodelovanje s podjetjem Akrapovič razširili tudi na naš nov in vznemirljiv terenski program. Njegove izkušnje na področju razvoja visoko zmogljivih izpušnih sistemov iz titana nam pridejo zelo prav, tudi z vidika prihodnjih strogih predpisov FIM glede omejitev hrupa, ki bodo začeli veljati leta 2025. Zato bi se radi podjetju Akrapovič zahvalili za stalno podporo, ki jo zagotavljajo našim dirkaškim aktivnostim, sami pa bomo trdo delali, da bomo uspešni tudi na stezah za motokros.«

Slavko Alojz Trstenjak, vodja oddelka tekmovalne podpori pri podjetju Akrapovič:

»Po večletnem uspešnem sodelovanju z Ducati Corse nas veseli, da smo njihova prva izbira kot razvojni partner in opremljevalec tudi ob Ducatijevem vstopu v motokros program. V oddelku tekmovalne podpore smo pri razvoju konfiguracije izpušnega sistema, ki je zadovoljila zahtevne dirkače, navajenih visokih standardov, združili moči tudi z razvojnim oddelkom za serijske izpušne sisteme. Z velikim zanimanjem bomo spremljali nastopanje nove ekipe in razvoj dirkalnega motocikla, za katerega sem prepričan, da bomo izpušni sistem še posodobili. Vsi v podjetju želimo Ducatiju uspešen začetek v motokrosu.«

author avatar
Peter Kavčič

This Post Has One Comment

Comments are closed.