Triumph pravi, da je biogorivo pravi odgovor na vprašanje o brezogljičnem motociklizmu prihodnosti

You are currently viewing Triumph pravi, da je biogorivo pravi odgovor na vprašanje o brezogljičnem motociklizmu prihodnosti

Triumphov glavni produktni direktor Steve Sargent je pojasnil, kako bi lahko razvoj goriva E40, bogatega z etanolom, za Moto2 do leta 2024 vplival na trajnost cestnih motociklov.

Dirke bodo testni poligon za čistejše biogorivo.

“Mislim, da med evropskimi proizvajalci obstaja soglasje, da električni pogon ne more biti edini odgovor. Zato mislim, da vsi vidimo trajnostna goriva kot nekaj, s čemer bi radi dokazali Evropski komisiji in vladi Združenega kraljestva – da bi rekli, hej, poglejte, tukaj je alternativa, ki je potencialno boljša.”

Triumph je edini dobavitelj motorjev za svetovno prvenstvo Moto2 in je 20. decembra 2022 sporočil, da pripravlja gorivo E40 za trivaljne motorje, ki se bodo uporabljali v sezoni 2024. Po načrtu naj bi do leta 2027 prešli na gorivo E100, nato pa naj bi se doseženi razvoj prenesel v serijske motocikle. Večja količina etanola zmanjšuje potrebo po izkopavanju enake količine nafte za proizvodnjo bencina, kar zmanjšuje neto emisije ogljika.

“Mislim, da se o tem [z Dorno] pogovarjamo že tri ali štiri leta. Mislim, da se dobro zavedajo, da je danes vsakdo odgovoren, da upošteva svoj ogljični odtis,” je dodal Sargent.

Poleg večje vsebnosti etanola so si Dornovi šefi serije MotoGP prizadevali tudi za električni pogon v prvenstvu MotoE – najprej z Energico, zdaj pa z Ducatijem, ki se bo vključil v tekmovanje letos.

Električni pogon je omejen z baterijo in majhnim dosegom. Triumph ne verjame, da bodo motoristi množično posegali po takšni vrsti pogona.

Sargent je nadaljeval: “Mislim, da so v MotoE ugotovili – tako kot mnogi od nas pri svojih projektih električnih motociklov -, da si v primeru motociklov zelo omejeni z dosegom.

“Predvidevam, da jim je z novimi Ducatiji uspelo doseči nekoliko večji doseg … vendar bi bil presenečen, če bi z električnimi motocikli dosegli znatno število dodatnih krogov.”

Triumph ne skriva svojega lastnega električnega razvoja, saj je sredi leta 2022 dokončal prototip TE-1 s 175 KM in 220 kg, s katerim je želel raziskati, kaj je mogoče, preden je začel razvijati motocikle za serijsko proizvodnjo. To je sicer ena od smeri pred sedanjimi vladnimi načrti na področju prometa, ki do leta 2035 prepovedujejo prodajo vseh novih dvokolesnih vozil na fosilna goriva. Do tja je torej še več kot 10 let, videli pa smo kako hitro se lahko spremenijo pogledi in tudi postavijo povsem nove prioritete.

“Če pogledamo tehnologijo, ki trenutno obstaja za baterije v električnih vozilih, in če pogledamo napovedi za izboljšanje učinkovitosti teh baterij v naslednjih 10-15 letih, mislim, da je povsem jasno, da ta tehnologija ne bo nadomestila tega, kar lahko dobite iz trenutnega motornega kolesa z bencinskim motorjem,” je dodal Sargent.

Dodal je: “Lahko bi izboljšali ogljični odtis obstoječega voznega parka motornih koles, ki je danes na cestah. Če pa si bomo prizadevali le za električna motorna kolesa, se bo verjetno veliko ljudi odločilo, da bodo ostali pri motorju, ki ga že imajo.”

Prototip, ki gre samo na elektriko je le ena od opcij.

Ali bosta ta dva vira energije delovala drug ob drugem, pa je v veliki meri odvisno od proizvajalcev, saj bo o tem, kaj bo poganjalo kolesa prihodnosti, odločala vladna politika.

“Ne bomo se lotili razvoja serijskega motocikla, ki bi ga poganjalo 60 % ali 40 % etanola ali kar koli že, če to ni gorivo, ki bi bilo na določenem trgu zlahka dostopno.

“Ne moremo prisiliti vseh bencinskih črpalk, da imajo na zalogi neko gorivo samo zato, ker želimo nekaj narediti. Če je, če je in če obstaja lokalno povpraševanje po njem, potem bomo razvili izdelek, ki bo temu primeren.”

Sargent je nadaljeval: “Ni treba na novo izumljati kolesa, da bi lahko pridobili te prednosti zaradi uporabe goriv z višjo vsebnostjo etanola.

“Pri tem smo odvisni od vseh predpisov, ki se nam postavijo po robu, in od spodbud, ki se jih vlade odločijo uvesti. Upamo le, da bodo prisluhnili proizvajalcem glede naših mnenj o tem, kaj je mogoče storiti hitro in kaj učinkovito.”

Peter Kavčič

Foto: Triumph