Honda je največji proizvajalec motociklov na svetu, a če pomislim kako pomemben je evropski ali še bolje rečeno zahodni trg za tega giganta, postane jasno zakaj so pri svojih predstavitvah novih modelov nekoliko konzervativni. Ko deluješ na toliko različnih trgih enostavno moraš počakati, da prideš na vrsto.
Vedno, ko postavijo na cesto nek nov model je to premišljeno brez pretiranega eksperimentiranja in vedno za tem stoji zgodba. Pa naj si bo to prodajno superuspešni model Honda NC 750 X ali pa biser visoke tehnologije in inženirstva Honda RC213V-S. In zakaj je torej novi model NT1100 zanimiv, kaj je njegova zgodba?
Odlična platforma – Honda Africa Twin
To, da mi je Honda CRF 1100 L zelo všeč ne bom skrival in če ste morda zasledili moj video test tega velikega potovalnega enduro motocikla, vam bo jasno zakaj. Gre za odlično platformo na kateri so sedaj naredili NT1100, torej nov potovalni motocikel. Zato si z Africo Twin deli okvir in celo pomožni okvir, ki nosi sedež, merilnike, stikala in seveda dvovaljni vrstni motor. Ta zmore 102 KM pri 7.500 vrtljajih in 104 Nm navora pri 6.250 vrtljajih kar v praksi pomeni, da je sila uporaben, nezahteven a dovolj živahen, da je vožnja zabavna.
Standardno opremljena za potovanja
Za dolga potovanja so NT1100 seveda opremili z vsem kar tak motocikel potrebuje, da se odpelje na stotine kilometrov brez prestanka po avtocesti ali pa po ovinkasti cesti. Ker vožnaj po terenu s tem motociklom ni predvidena je seveda obut v 17 palčne športno potovalne gume, ima nižje težišče in manjšo oddaljenost od tal. Serijsko so jo opremili z nastavljivo vetrno zaščito, ki se prilagaja tudi med vožnjo (5 stopenj), dodali so še nekaj vetrne zaščite za telo in noge ter serijsko vgradili ogrevane ročice. Bravo Honda!
Posebej so se potrudili pri sedežu, ki je ekstra udoben in sploh ni zelo visok (820 mm od tal). Žal se bo tako kot pri Africi Twin treba tudi tu privaditi uporabe gumbov a po drugi strani navdušuje z bogato opremljenim digitalnim zaslonom in motorno elektroniko ter asistenčnimi sistemi, ki skrbijo za udobje in varnost.
Oblika kot se šika
Pod nov športni potovalnik se je podpisal isti oblikovalec, ki je zrisal Africo Twin in X-ADV skuter. Oba sta v Evropi prodajni hit in verjamem, da podobna usoda čaka tudi NT1100. Maurizio Carbonara se ni poigraval z nenavadnimi ali drznimi futurističnimi linijami kar je recimo mnogokrat lahko težava japonskih oblikovalcev. Okusi tam in pri nas, so pač tako močno različni. Nasprotno, potegnil je linije, ki so všečne, dovolj drugačne, da bo tudi ta motocikel zanimiv in preprosto lep ter uporaben. Zato je NT1100 Honda, ki smo jo zelo dolgo časa čakali. V konkurenci športnih potovalnih motociklov ta veliki proizvajalec motociklov od leta 2016 do sedaj ni imel pravega predstavnika.
Bogata oprema serijsko!
Poleg preizkušene tehnologije, najsodobnejše varnosti, udobja in dovolj karakterja, da izstopa je NT1100 zanimiva tudi zaradi bogate serijske opreme, ki vsebuje: 2 stranska kovčka, 5-stopenjsko nastavljiv vizir in stranski deflektorji spodaj in zgoraj, grevane ročice, tempomat, 6,5 barvni TFT zaslona na dotik, Apple CarPlay®, Android Auto® in Bluetooth® povezljivost, nastavljiv zadnji amortizer, spredaj USD vilice, USB in ACC 12V vtičnica, komplet LED svetila, dnevne luči DRL za boljšo vidnost podnevi, samo-izklopljive smernike s funkcijo zaviranja v sili, sistem proti zdrsu zadnjega kolesa HSTC in sistem proti dvigovanju prednjega kolesa Wheelie control.
Opcijsko lahko izberete tudi verzijo s samodejnim DCT menjalnikom za doplačilo 1.100 evrov. No pri tem motociklu se mi ta menjalnik zdi zelo smiseln. Preizkusil sem tak menjalnik na modelu NC750X in na CRF 1100 L Africa Twin in vem da deluje dobro. Kdo išče maksimalno udobje ga bo v tej kombinaciji brez dvoma tudi našel.
Honda NT1100 stane 14.490 evrov v izvedbi z DCT menjalnikom brez uporabe sklopke pa 15.590 evrov.
Peter Kavčič
Foto: Honda