Povsem nov, brutalno agresiven, močan in nesramno bogat z najnovejšo tehnologijo in karbonskimi dodatki je BMW M 1000 R jasno namenjen na prestol hiper naked razreda. Tu so vse informacije o najmočnejšem naked motorju na Bavarskem…
Z modelom M 1000 R BMW predstavlja drugi model M v zgodovini podjetja – na dveh kolesih. Na podlagi aktualnega BMW S 1000 R in njegove popolnoma superšportne izvedbe S 1000 RR je bil njihov najbolj športni naked motor zelo premišljeno prirejen za brezkompromisne zmogljivosti. Roadster bi moral zadostiti najvišjim zahtevam tako na zavitih podeželskih cestah kot na dirkališču. Ob jubileju, BMW namreč praznuje 50 let oddelka M, bo ta stroj tudi prava vaba za zbiratelje.
Upam, si trditi, da so bili razvojni inženirji in vodilni v Münchnu do zdaj trdno prepričani, da največja moč med 165 in 170 KM zadostuje za segment športnih motociklov brez aerodinamičnega oklepa. In če sem čisti iskren, ko sem nazadnje vozil BMW S 1000 R, me je s svojo močjo 165 KM povsem prepričal. Res pa da sem ga vozil le po ovinkih okoli Ljubljane. Ob karakterju in zvoku si nisem mogel kaj, da ne bi pomslili na tesno povezavo z modelom na štirih kolesih in oznako M3! Toda očitno je nekih pomislekov in kompromisov zdaj konec. BMW s tem modelom več kot očitno želi sodelovati pri v spopadu za prestiž v razredu roadsterjev z motorjem, ki zmore več kot 200 KM. Z lahkoto si upam zapisati, da so Bavarci tukaj zavestno izbrisali s table na začetku projekta dve besedi: “zadostno” in “razumno”.
Ta stroj obljublja vozno dinamične dimenzije, ki so bile prej rezervirane za čistokrvne superbike motocikle s tem da bo za uporabo na cesti v resnici vse skupaj še bolj brutalno. V primerjavi s superšportniki imajo namreč naked motocikli nekoliko krajša prestavna razmerja in več moči v spodnjem območju vrtljajev. To lahko pripelje samo do enega rezultata: do še bolj brutalnih pospeškov, saj je vse podrejeno odzivnosti na ročico plina in ne doseganju visokih hitrosti na dirkališču. Nobenega dvoma ni, da motor s Shift Cam tehnologijo vzet iz najnovejšega S 1000 RR, s svojimi 210 KM in pri 199 kilogramov teže lahko vsaj tja do 200 km/h prehiti svojo superšportno izvedbo. Po znanih informacijah naj bi bila maksimalna hitrost omejena na 280 km/h! Od 0 do 200 km/h pa naj bi z mesta pospešil v absurdnih 7,2 sekunde! No od 0 do 100 km/h tudi ni skromen, pospeši namreč enako kot superšportnik v 3,2 sekunde.
Zakrilca za boljši oprijem, stabilnost in zaviranje
Impresivna zakrilca na modelu M naj bi pri 220 km/h prinesla enajst kilogramov pritiska k tlom. To poveča splošno stabilnost vožnje pri višjih hitrostih in postavi voznika in celoten motocikel v še bolj agresivni položaj za krmilom. In ker vsa ta moč ni nič brez pravega nadzora bo za to poskrbela najnovejša elektronika. Kar zadeva okvir, vzmetenje, zavore in varnostno opremo so združili dva svetova. S 1000 R služi kot osnova in je prispeval okvir in polaktivno vzmetenje (vendar vilice v izvedbi zaprte kartuše in nastavljiv blažilnik krmila), M 1000 RR pa superzmogljive M-zavore in kovana platišča. Ali pa po želji celo karbonska platišča, vključena v paket M Competition, ki je na voljo kot pri M-RR. Elektronika, ki je seveda najsodobnejša pa podpira vse kar se sicer uporablja v novem S 1000 RR in zagotavlja varno in kontrolirano zabavo. V paketu so sistemi Power Slides, Brake Slide Assist in načina vožnje Dynamic ter Race.
Cena za toliko gole norosti? Pri nas še ni uradno objavljena, a upoštevajte, da bo okvirno 7000 evrov več od osnovnega modela BMW S 1000 R ki pa znaša 15.690 evrov. Verjetno se pogovarjamo o znesku okoli 22.600 evrov.
Peter Kavčič
Foto: BMW Motorrad
Pingback: Test – BMW M 1000 R je najbolj nor in brutalen je komaj legalen za cesto - www.motoavantura.si