Dakar 2025: Težka trasa, dva Slovenca in novi-stari favoriti za zmago

#image_title

Na seznamu prijavljenih je 136 dirkačev, ki so pripravljeni premagati 7.706 km dolgo pot, vključno s 5.146 km hitrostnih preizkušenj, na katerih se bo odvijal boj za krono na 46. reliju Dakar 2025.

Štart je 3.1. v Bishi na zahodu Savdske Arabije in cilj 17.1. v Shubaytahu na jugovzhodu države blizu meje z Emirati. Na tokratni reli se bosta podala dva slovenska motorista. Simon Marčič v kategoriji Original by Motul in Toni Mulec v kategoriji Rally2.

Velika novost med motoristi je ta, da sta trofejna dirkača Toby Price in Sum Sunderland, ki sta spadala pod okrilje KTM-a končala motoristično kariero in presedlala v dirkalni avtomobil. Toby bo vozil, Sam pa navigiral v Toyotinem Hiluxu. Tako da sta v lovu na zmago na dveh kolesih od dosedanjih zmagovalcev v igri le še dva nekdanja prvaka Dakarja – Kevin Benavides in Ricky Brabec, ki pa imata za seboj težko sezono, polno poškodb.

To bo močno odprlo boj za naslov, saj je prvak W2RC Ross Branch odločen nadaljevati svoj vzpon in napredovanje proizvajalca Hero, ki je v svoj hlev pripeljal hitrega Čilenca Nacha Corneja. Honda ostaja v igri z Adrienom Van Beverenom in Tosho Schareino, ki prav tako lovita svojo prvo zmago na Dakarju. Pri KTM se obeta, da bo tekmovanje popestril Daniel Sanders, zmagovalec generalke pred Dakarjem – Rallye du Maroc, medtem ko bo 19-letni Španec Edgar Canet, ki je postal najmlajši tovarniški dirkač v zgodovini kategorije, pokazal kaj lahko naredi kljub neizkušenosti.

Indijec Harith Noah, zdaj tovarniški dirkač znamke Sherco, bo poskušal ubraniti krono na reliju 2 pred izzivalci, kot sta Romain Dumontier in Michael Docherty.

Ali lahko zmaga indijski Hero?

Tekmovalcev, ki zmagajo na Dakarju s številko 1, je zelo malo. Zadnji aktualni prvak, ki je uspešno ubranil naslov v kategoriji motociklov, je bil Marc Coma leta 2015, ko je v svojo zbirko petih Touaregovih trofej, ki zdaj zavzemajo častno mesto v njegovi vitrini s trofejami, dodal najnovejšo. Desetletje pozneje bo na veliko razočaranje puristov (in do neke mere tudi Rickyja Brabca) kot številka ena dirkal prvak W2RC Ross Branch. Ta majhen odmik od tradicije ima to prednost, da je za glavnega favorita imenovan dirkač, ki je bil najbolj dosleden, najbolj v formi, včasih najhitrejši (brez skupne zmage, vendar s petimi etapnimi zmagami v sezoni) in vedno najbolj vesel, kar vsekakor pomaga. Njegova doslednost ga je na zadnjem Dakarju pripeljala do drugega mesta za ameriškim tekmecem. Bocvanov kvantni skok je bil še toliko bolj izjemen, ker je pomenil Herojev najboljši dosežek doslej in utrdil položaj indijskega proizvajalca med elito. Naraščajoči uspehi so ekipi omogočile, da je v svoje vrste zvabila Čilenca Nacha Corneja, ki bo deloval kot drugi vodja ekipe ali kot zaupanja vreden pomočnik „Kalahari Ferrarija“. To mu bo prišlo prav, ko se bo pomeril s hitro konkurenco.

Honda lovi prestiž

Monster Energy Honda HRC ima z dvema motociklama na stopničkah in seveda zmago v zadnjem tekmovanju legitimne možnosti za osvojitev prestola. Vprašanja na katerega pri Hondi še nimajo odgovora pa je glede pripravljenosti njihovega vodje, Rickyja Brabca, ki si je oktobra v nesreči na reliju po Maroku dodobra poškodoval koleno. Medtem ko vrnitev Američana v vrhunsko formo ni povsem izključena, je Adrien Van Beveren po tretjem mestu na Dakarju pokazal bolj trdno formo in zasedel drugo mesto v W2RC, takoj za Rossom Branchem. Morda je za nekdanjega zvednika peščene dirke LeTouquet iz severne Francije v njegovem desetem poskusu le napočil čas za zmago? Toda v Hondinem taboru veliko mlajši Tosha Schareina prav tako kaže vse večjo zrelost, ki je z vsakim letom bolj očitna. Španec je bil letos v razvrstitvi W2RC skoraj izenačen s Francozom in je celo končal pred njim v maroški etapi, ki je bila hkrati generalka pred Dakarjem. Rdeči eskadrilji ne manjka talentov, saj sta med resnimi kandidati za krono, ki bo podeljena v Shubaytahu, tudi Skyler Howes in Pablo Quintanilla.

KTM – ali lahko zmaga kljub manjši ekipi in pretresom v podjetju?

Pri KTM-u je prišlo do precejšnjega pretresa, saj so vsi štirje tovarniški dirkači zdaj združeni pod okriljem RedBull KTM Factory Racing. Ni več ekipe Husqvarna in GASGAS. Glavna posledica te združitve je, da sta brata Benavides spet skupaj, čeprav je njuno trenutno formo težko oceniti: Kevin, dvakratni zmagovalec relija Dakar (2021 in 2023), je med pripravami na dirko Desafío Ruta 40 grdo padel, medtem ko je njegov mlajši brat Luciano padel na isti dirki, vendar se je pravočasno vrnil in na Rallye du Maroc in osvojil tretje mesto. Najbolj vreden kapital avstrijskega proizvajalca je morda v tem trenutku Daniel Sanders, ki je pustil za seboj mladostno zaletavost in z zanesljivostjo prevladoval na zadnjem Rallye du Maroc, ki je potekal oktobra. Vodja ekipe Jordi Viladoms se ni mogel upreti skušnjavi, da ne bi nemudoma ujel v mrežo tovarniške ekipe mladega dirkača iz katalonskega gnezda: Edgar Canet, ki ga je Nani Roma opazil, ko je bil star komaj 10 let, je pri 19 letih osvojil sedmo mesto v Maroku in bo postal najmlajši tovarniški dirkač v zgodovini KTM na Dakarju. Španski mladenič je izrazit favorit za najboljšega novinca in morda celo za krono relija 2.

Rally 2- Ali Toni Mulec lahko poseže po vrhu?

Indijec Harith Noah je januarja lani zmagal v tem razredu, kar pomeni, da bo ubranitev naslova den od Shercovih ključnih ciljev, čeprav si Lorenzo Santolino želi sodelovati v boju za prvo peterico. Ko gre za boj za zmago in uvrstitev na stopničke v rallyu 2, se tekmeci kar vrstijo. Romain Dumontier bo tokrat presedlal na Hondo in skušal ponovno doživeti vznemirjenje, ki ga je doživel leta 2023, ko je zmagal. Medtem je bliskovito hitri Južnoafričan Michael Docherty pokazal znake doslednosti in na  rallyu v Maroku osvojil tretje mesto. Tobias Ebster je izstopil iz konkurence Original by Motul in se poteguje za dober rezultat v razredu, Konrad Dąbrowski, ki je star komaj 24 let in se odpravlja na svoj četrti Dakar, pa je videti dobro opremljen, da se še naprej vzpenja po lestvici. Ampak nas bolj zanima ali lahko slovenski dirkač Toni Mulec odpelje sanjski Dakar in pride do stopničk v tem razredu ali celo do zmage? Toni je takole komentiral cilje za tokratno dirko. Na štart se podaja tretjič: ”Tukaj sem precej pazljiv, saj trdno verjamem, da Dakar vedno preseneti z nečim nepričakovanim. Če pa zraven dodam še dejstvo, da so organizatorji obljubili, da bo letos najtežje tekmovanje v zadnjih 10 letih, pa upam, da vsaj ponovim lanski uspeh. Če bo rezultat od tega še boljši, pa seveda še toliko bolje. Psihično in fizično sem namreč pripravljen zelo dobro, saj sem od regeneracije kljub poškodbam za tekmovanje treniral skoraj celo leto vsak dan, po 2x na dan. Tokrat sem se lahko pripravil na Dakar maksimalno, kolikor sem se lahko. Zaradi tveganja je tam sicer še vse vsaj kakšno stopničko nevarneje, vendar mislim, da smo pripravljeni zelo dobro. Še sploh zato, ker imam podporo ene najboljših oz. če ne celo kar najboljših ekip v celi karavani. Zato se izredno veselim tekmovanja in vseh avantur, ki me čakajo. Zame bo to čas, ko bom lahko premagoval nemogoče ovire in dokazal, da je lahko z vztrajnostjo in predanostjo mogoče doseči vse.”

Original by Motul: nazaj k osnovam – Simon Marčič želi napasti stopničke

 

Na Dakarju je na dveh ali štirih kolesih veliko „dirk znotraj dirke“, vendar ima Original by Motul poseben pridih. Ti dirkači se namenoma odpovedujejo servisni ekipi, zato so v celoti odgovorni za vzdrževanje in popravilo svojih strojev, ko prispejo v bivak – pogosto pozno v noč. V tem razredu nastopa tudi Simon Marčič, ki si je z dosedanjimi štarti na najtežjem reliju na svetu prislužil naziv legende Dakarja. Simon bo tokrat dirkal s povsem novim motociklom in verjame, da bo tehnika tokrat zdržala. A ne bo lahko saj je konkurenca letos izjemna, kljub temu verjame, da mu z dobrim dirkanjem lahko uspe priti visoko. Težavam se pridružuje še dodaten izziv, ki so ga sprejeli ti zagrizeni navdušenci nad staro šolo relija Dakar. Da bi ohranili to filozofijo in zagotovili enake pogoje za tekmovalce v tem izzivu, so organizatorji letos zaostrili pravila, zlasti kar zadeva pomoč tekmovalcev zunaj razreda. Pravila pomenijo tudi vrnitev vrhunskih tekmovalcev na lestvico, med drugim tudi tistih, ki so se pred tem uvrstili med najboljših 30 tekmovalcev. V sezoni 2025 se v boju za naslov obeta razburljiv boj, saj so se Benjamin Melot, Javi Vega in Emanuel Gyenes vrnili v boj. V tem obračunu bodo sodelovali tudi Belgijec Jérôme Martiny, ki je lani debitiral v tem razredu in zasedel drugo mesto, takoj za Tobiasom Ebsterjem, Čeh David Pabiška, opora posadke „Original“, in morda celo Mishal Algunheim iz Savdske Arabije, ki se vrača v boj, potem ko je izpustil zadnji dve izdaji.