Že prva dakarska etapa je pokazala vse svoje zobe in iz igre izključila glavna favorita kategorij Rally GP in Rally 2. Sam Sunderland je pri padcu na začetku etape utrpel zlom lopatice in poškodbe hrbtenice, Brad Cox pa si je pri padcu ob koncu etape poškodoval komolec. Dan je nasploh minil v znamenju številnih padcev, kar pomeni, da organizator ni pretiraval z napovedmi, da gre za dejansko najtežji Dakar v zadnjih letih. Toni Mulec se je kljub številnim izzivom na poti izkazal z 10. mestom v svoji kategoriji ter s 35. skupnim mestom. V skupni razvrstitvi je trenutno 34., kar je pokazatelj, da mu je dirka pisana na kožo in da gre tu lahko vse le še na bolje. Simon Marčič je etapo zaključil na 70. mestu v skupni razvrstitvi in osmem v svoji kategoriji brez asistence ”original by Motul.” Današnja etapa je bila dolga skupno 601 kilometer, od teh so jih tekmovalci 234 predirkali na čas.
Toni Mulec je s temi besedami opisal svojo etapo in tudi kako težko je bilo, ko je zagledal na tleh prijatelja: »Dan je bil dejansko zelo dolg. Tekmovalce nas je doletelo praktično vse, kar obstaja od terena: veliko je bilo skritih skal v mivki in suhih potokov – wadijev, kjer je potrebna maksimalna koncentracija. Nekaj današnjih odsekov bi bolj sodilo v hard enduro, kot posebno poslastico pa nam je danes Dakar postregel z velikim območjem manjših sipin, ki so bile vse po vrsti odrezane. Trasa je skrivala mnoge pasti, dan pa je bil tudi precej vroč, kar pomeni, da je bila poraba energije maksimalno velika. Kot zanimivost dneva bi omenil dež v puščavi, moj prvi, ki pa je bil zelo dobrodošel. Precejšen del dirke sem namreč prevozil v prahu, dež pa je zadevo uredil in poskrbel za večjo varnost. Po natankanju goriva sem na žalost naredil manjšo navigacijsko napako, ki me je stala nekaj časa. A očitno ne le mene, saj sem videl, da so mi tekmovalci sledili, ko sem obrnil in zapeljall v drugo smer. Istočasno smo potrdili točko, od tam dalje pa je bila dirka bolj podobna motokrosu. Danes mi je postalo jasno, da večina tekmovalcev sledi ‘špuram’ svojih predhodnikov, kar pa ni moj cilj. Še vedno trmasto vztrajam pri vožnji na potno knjigo.«
»Ko sem se na koncu etape ustavil pri poškodovanemu Bradu Coxu, s katerim sva tudi dobra prijatelja, sem se zavedel, da me je ta dan spremljala tudi sreča. Ko sem nato v bivaku še izvedel, koliko dirkačev se je ta dan poškodovalo, sem nehal razmišljati o rezultatu. Z njim moram biti zadovoljen; najbolj pomembno je, da sem danes ostal na dveh kolesih. V zadnjih kilometrih sem se tudi nekako spravil z motorjem, začutil, da sva postala eno in začel uživati.«
»Ni ti lahko, ko vidiš na tleh ležati svoje prijatelje. Kar nekaj časa rabiš, da se po videnem psihično sestaviš in dobiš nazaj hitrost.«
Jutrišnja etapa Sea Camp – Al-‘Ula bo dakarsko karavano v celoti prestavila v naslednji bivak. Motoriste čaka 158 km povezovalne etape in kar 430 km specialne preizkušnje. Pot, ki vodi v Al-‘Ulo, nikoli ne razočara. Levji delež etape predstavljajo ozke in zelo hitre piste, kjer bo razlike krojila tehnična podkovanost tekmovalcev. Visoke hitrosti bodo še otežile navigacijo, etapa pa se bo odločila na sipinah, iz katerih se kot privid dvigujejo nabatejski templji.
Tudi jutrišnji dan bo dolg in težak, a Toni Mulec prizna, da mu je mnogo lažje zaradi neverjetne podpore, ki jo čuti od doma. »Hvaležen sem za vsako lepo misel in spodbudno besedo,« pravi in sporoča, da bo dal od sebe vse in še več.
Takšen je vrstni red po prvi etapi:
1. Ricky Brabec (Honda) 4:14:10
2. Kevin Benavides (KTM) 4:14:29
3. Toby Price (KTM) 4:14:49
Tina Torelli
Foto: RallyZone
#Dakar2023 #ToniMulec #SimonMarcic