Novi BMW R 1300 GS Adventure je motor, ki je v svoji zgodovini dokazal, da je nekaj zelo posebnega. Gre za izjemno uspešen model. Ko gre za avanturistične motocikle in potovanja na dolge razdalje, je to motocikel, ki postavlja zelo visoke standarde. Cena znaša od od 22.504 evrov naprej!

Novi veliki GS Adventure je skoraj popolnoma na novo zasnovan model z izboljšanim izkušnjami na področju pustolovščin na vseh področjih. To pravi Christof Lischka, vodja razvoja BMW Motorrad:
“Videz novega BMW R 1300 GS Adventure bo zagotovo pritegnil pozornost. Veliki GS se ne razlikuje le vizualno od svojega skoraj drobnega osnovnega modela R 1300 GS. Še nikoli doslej niso bili udobje sedenja, ergonomija ter zaščita pred vetrom in vremenskimi vplivi tako harmonično združeni z natančnim upravljanjem, izjemnim udobjem vzmetenja in gladko vožnjo. Novi BMW R 1300 GS Adventure si je zadal cilj, da postane merilo za velike avanturistične motocikle.”

Je tudi bolje opremljen od predhodnika saj ima povečan obseg standardne opreme v novem v primerjavi s prejšnjim modelom:
Ogrevani ročaji.
Vožnja brez ključa (krmiljenje, vžig in zaklep rezervoarja za gorivo).
Sistame za nadzor tlaka v pnevmatikah.
Nadzor navora motorja.
BMW Motorrad Full Integral ABS Pro.
Tempomat DCC z zavorno funkcijo.
DSA.
Pomožni žarometi.
Test BMW R 1300 GS – MOTOAVANTURA.SI

Predvsem je vsestranski in udoben potovalni motor, pri BMW pa trdijo, da s svojo robustnostjo v pravih rokah zanj ni ovir.
Prečkanje Sahare v žgoči vročini, vzpon na Himalajo ali raziskovanje amazonskih deževnih gozdov – že več kot dve desetletji je veliki BMW GS Adventure z dvovaljnim bokserskim motorjem sinonim za takšna potovanja z motorjem na dolge razdalje s sopotnikom in veliko prtljage. Da bi zagotovili, da bo tako tudi v prihodnje, in da bi avanturističnim motoristom ponudili še več pustolovskega znanja, je BMW Motorrad v primerjavi s prejšnjim modelom skoraj popolnoma prenovil motor, vzmetenje, okvir, dizajn in koncept prtljage na novem R 1300 GS Adventure, s čimer BMW GS Adventure dviga vse skupaj na novo raven.

Motor s 145 KM je znan iz R 1300 GS
Legendarni dvovaljni bokserski motor je znova v središču novega R 1300 GS Adventure. Nova zasnova, ki je bila prvič predstavljena v modelu R 1300 GS, je zaradi menjalnika, nameščenega pod motorjem, in nove razporeditve pogona odmične gredi veliko kompaktnejša od predhodnika. Iz 1.300 cm3 pri 7.750 vrtljajih na minuto proizvede 107 kW (145 KM). Največji navor je 149 Nm pri 6.500 vrtljajih na minuto. To je daleč najmočnejši bokserski motor BMW, ki je bil kdaj koli serijsko izdelan.
V središču je glavni okvir iz jeklene pločevinaste lupine, ki poleg tega, da je bistveno optimiziran glede prostora, zagotavlja tudi višjo raven togosti kot predhodni model. Namesto prejšnje jeklene cevaste konstrukcije ima novi R 1300 GS Adventure zdaj zadnji okvir iz aluminijastih rešetkastih cevi, izdelan iz aluminijastih cevi in kovanih delov.
Vodilo sprednjega kolesa EVO Telelever s fleksibilnim elementom in prenovljeno vodilo zadnjega kolesa EVO Paralever prav tako zagotavljata še večjo natančnost krmiljenja in stabilnost pri vožnji.

Nova elektronska dinamična nastavitev vzmetenja (DSA), ki je del serijske opreme, deluje z dinamičnim prilagajanjem blaženja in vzmetenja ter izravnavo obremenitve.
Že prejšnje elektronsko vzmetenje Dynamic ESA Next Generation je z dinamično prilagoditvijo blaženja in prilagodljivo osnovo vzmetenja zadaj zagotavljalo visoko raven varnosti vožnje in užitek v vožnji na najrazličnejših terenih. Novo elektronsko vzmetenje Dynamic Suspension Adjustment (DSA) pa zdaj gre še korak dlje in združuje dinamično prilagajanje blaženja spredaj in zadaj z ustrezno prilagoditvijo vzmetenja (“togost vzmeti”) – odvisno od izbranega načina vožnje, voznih razmer in manevrov. Samodejna prilagoditev osnove vzmeti zagotavlja izravnavo obremenitve. To omogoča še bolj vznemirljivo izkušnjo vožnje na vseh površinah. Ne glede na to, ali vozite sami, s sopotnikom ali z obsežno prtljago – DSA zagotavlja še višjo raven varnosti, zmogljivosti in udobja pri vožnji.
Adaptivni nadzor višine in adaptivni nadzor višine vozila comfort s spuščanjem vozila kot dodatna oprema ex works.
Novi prilagodljivi nadzor višine in komfortni nadzor višine sta na voljo ex works kot dodatna oprema za vzmetenje novega modela R 1300 GS Adventure.
S prilagodljivim uravnavanjem višine novi R 1300 GS ponuja popolnoma samodejno prilagajanje višine glede na delovne razmere, kar zagotavlja največje udobje, ne da bi pri tem morali sklepati kompromise glede vozne dinamike in svobode pri nagibu vozila. Višina motocikla se pri mirovanju in nizkih hitrostih zniža za 30 mm.
Novi R 1300 GS Adventure je lahko opremljen tudi z opcijskim prilagodljivim komfortnim sistemom za uravnavanje višine vozila za manjše voznike ali za posebno dobro dostopnost in še lažje upravljanje. Ima vse lastnosti in funkcije sistema za uravnavanje višine vozila ter standardno višino, ki je nižja za 20 mm.
Štirje načini vožnje so zdaj standardni. Način vožnje “Enduro” je na voljo za izboljšano izkušnjo vožnje po terenu.
Novi R 1300 GS Adventure ima zdaj tudi v standardni različici štiri in ne tri načine vožnje, ki ustrezajo posameznim voznikovim željam. Načina vožnje “Rain” in “Road” omogočata prilagajanje voznih lastnosti večini cestnih razmer. Z načinom vožnje “Eco” je mogoče doseči največji doseg z enim polnim rezervoarjem goriva, medtem ko dodatni način vožnje “Enduro” omogoča izboljšano izkušnjo vožnje zunaj utrjenih poti s posebno nastavitvijo za terensko vožnjo.
Lahko je avtotamik….Sistem ASA (Automated Shift Assistant) za popolnoma samodejno aktiviranje sklopke z ročnim ali samodejnim prestavljanjem za še več užitkov v vožnji kot dodatna oprema iz tovarne.

Z novim sistemom Automated Shift Assistant (ASA) BMW Motorrad ponuja inovativno tehnično rešitev za lažje in udobnejše upravljanje motocikla. V skladu z motom “Poenostavite svojo vožnjo” je izkušnja vožnje dodatno izboljšana z avtomatizacijo sklopke in prestavne ročice, ne da bi pri tem žrtvovali čustveno pomembno dinamiko prestavljanja.
Pomočnik za samodejno prestavljanje (ASA) bo na voljo tudi kot opcija na BMW R 1300 GS od modelnega leta 2025.
Pomočnik pri vožnji z aktivnim tempomatom (ACC), opozarjanjem pred čelnim trkom (FCW), opozarjanjem na spremembo voznega pasu in novim Opozorilo na trčenje pri vzvratni vožnji (RECW) za varno in udobno vožnjo z motornim kolesom kot dodatna oprema ex works.
Novi R 1300 GS Adventure je že serijsko opremljen z dinamičnim tempomatom (DCC) s funkcijo zaviranja. Asistent za vožnjo ponuja še več funkcij kot dodatna oprema ex works. Sestavljen je iz komponent aktivnega tempomata (ACC), opozorilo pred čelnim trkom (FCW), opozorilo na spremembo voznega pasu in novi Opozorilo na trk z zadnjim delom vozila (RECW). Novi sistem opozarjanja na trčenje od zadaj (Rear End Collision Warning – RECW) opozarja na bližajoče se trčenje od zadaj, tako da opozorilne luči utripajo pogosteje. Sistem opozarjanja na nevarnost naleta od zadaj (RECW) bo na voljo tudi v lani predstavljenem BMW R 1300 GS od modelnega leta 2025.
30-litrski aluminijasti rezervoar za gorivo s pametnimi možnostmi pritrditve in gumiranim prostorom za shranjevanje. Učinkovita zaščita pred vetrom in vremenskimi vplivi z vetrobranskim steklom in ščitniki za roke.


Novi R 1300 GS Adventure ima povsem novo obliko, ki ga še bolj razlikuje od sorodnega modela R 1300 GS. Prepoznavni dela motocikla je 30-litrski rezervoar za gorivo iz aluminijaste pločevine, ki je v veliki meri nepokrit. Razvojnim inženirjem BMW Motorrada je bilo še posebej pomembno, da rezervoar s svojo veliko zunanjo lupino na poseben način opravlja tudi svojo dodatno funkcijo nosilca prtljage. Zato so bili na zgornjo oblogo rezervoarja privijačeni trije pritrdilni elementi za enostavno in preprosto točenje goriva ter hiter dostop do predala za polnjenje pametnega telefona. Ta pametna rešitev ponuja posamezna ušesa za pritrditev prtljažnih elementov in hkrati zagotavlja sklepni nosilec s ključavnico za 12-litrsko tank torbo z vodoodporno notranjo torbo in zunanjimi torbami, ki so na voljo kot dodatna oprema.

Širina rezervoarja vzbuja zaupanje in zagotavlja učinkovito zaščito pred vremenskimi vplivi. Veliko vetrobransko steklo v kombinaciji z dvema velikima prozornima usmerjevalnikoma vetra prav tako zagotavlja učinkovito zaščito pred vetrom in vremenskimi vplivi, kar omogoča izjemno tiho in udobno vožnjo tudi na dolgih potovanjih. Serijsko so na voljo tudi gumijasti pladnji za rezervoar na levi in desni strani zgornjih pokrovov rezervoarja. Zagotavljajo nedrseče in varno shranjevanje pripomočkov med postanki.






Poudarki novega BMW R 1300 GS Adventure:
Avtomatizirani pomočnik za prestavljanje (ASA) s samodejnim upravljanjem sklopke naredi vožnjo z motorjem še bolj udobno in ponuja vznemirljivo izkušnjo vožnje s samodejnimi značilnostmi prestavljanja v skladu z izbranim načinom vožnje.
Popolnoma na novo zasnovan bokserski motor s spodaj nameščenim menjalnikom in tehnologijo BMW ShiftCam za spreminjanje časa in hoda ventilov na sesalni strani.
Najzmogljivejši bokserski motor BMW doslej.
Teža pripravljenega motocikla za vožnjo 269 KG.
Močan odziv v celotnem območju vrtljajev motorja, zgledna poraba goriva, raven emisij, gladkost delovanja in prefinjenost.
Moč in navor: 107 kW (145 KM) pri 7.750 vrt/min in 149 Nm pri 6.500 vrt/min.
Popolnoma prenovljen okvir in vzmetenje v primerjavi s predhodnim modelom z glavnim okvirjem iz pločevine in zadnjim okvirjem iz aluminijastih rešetkastih cevi.
Še večja natančnost krmiljenja in stabilnost vožnje zaradi novega vzvoda EVO Telelever s fleksibilnim elementom in spremenjenega vodila zadnjega kolesa EVO Paralever.
BMW Motorrad Full Integral ABS kot standard.
Štirje serijski načini vožnje.
Serijski nadzor navora motorja (MSR), dinamični nadzor zaviranja (DBC) in nadzor speljevanja v klanec (HSC).
Driving Modes Pro z dodatnimi načini vožnje kot dodatna oprema ex works.
Dinamični nadzor pogona DTC kot standardna oprema.
Elektronska dinamična nastavitev vzmetenja (DSA) kot dodatna oprema ex works, z dinamično nastavitvijo blaženja in vzmetenja ter tudi kompenzacijo obremenitve.
Prilagodljivo uravnavanje višine vozila, komfortno in športno vzmetenje kot dodatna oprema ex works.
Matrični žarometi LED in novo razviti dodatni žarometi, integrirani v karoserijo, kot del serijske opreme.
Žarometi Pro s prilagodljivimi žarometi kot dodatna oprema ex works.
Ščitniki za roke z integriranimi smerniki kot del serijske opreme.
30-litrski aluminijasti rezervoar.
Dinamični tempomat (DCC) z zavorno funkcijo v serijski opremi.
Riding Assistant z aktivnim tempomatom (ACC), opozorilom na čelno trčenje (FCW), opozorilom na spremembo voznega pasu in opozorilom na trčenje od zadaj (RECW) za varno in udobno vožnjo z motorjem kot dodatna oprema ex works.
Predal za polnjenje pametnega telefona z vgrajeno vtičnico USB in 12-voltno vtičnico v vozilu kot serijsko opremo.
Ogrevanje sedežev za voznika in sovoznika za večjo primernost za potovanja kot dodatna oprema ex works.
Distančniki za dvig krmila do 30 mm kot dodatna oprema ex works.
Široka paleta različic višine sedeža kot dodatna oprema ex works.
Povezljivost: Večfunkcijska instrumentna plošča s 6,5-palčnim barvnim zaslonom TFT in številnimi funkcijami kot del serijske opreme.
Serijsko so na voljo sistem RDC, sistem Keyless Ride in ogrevani ročaji.
Serijski inteligentni klic v sili (odvisno od trga).
Poleg osnovne rdeče so na voljo še barvne modelne različice Triple Black, GS Trophy in Option 719 Karakorum.
Bogata ponudba dodatne opreme, originalna dodatna oprema BMW Motorrad.



