Desmo450 MX je prvi model v celotni paleti specializiranih terenskih motornih koles Ducati in je zasnovan tako, da razširi paleto motociklov v nove razsežnosti. Cena v Italiji znaša 13.600 evrov!
„V zadnjih 18 mesecih me je veliko ljudi vprašalo, zakaj se je Ducati odločil vstopiti v svet profesionalnih terenskih dirk. Odgovor je preprost: Ducati je zdravo podjetje, ki ustvarja sredstva, zato ima možnost rasti z odprtjem novega segmenta navdušencev,“ je dejal Claudio Domenicali, predsednik uprave družbe Ducati Motor Holding. „Ozrli smo se naokoli, iskali pomembno edinstvenost naše korporativne kulture in našli tisto, za katero menim, da je za Ducati značilna kot morda za nobeno drugo podjetje: bližina med svetom dirkanja in svetom serijskih motornih koles. Obenem pa smo odkrili, da imamo v sebi neverjeten vir v obliki številnih terenskih navdušencev v različnih oddelkih. Vse to nam je omogočilo, da danes predstavimo Desmo450 MX: enostavno, visokozmogljivo motorno kolo za rekreativce in profesionalce, ki ga bomo nenehno razvijali s športno dejavnostjo na najvišjih ravneh.”

Ducati sicer že ima motocikel z enovaljnim motorjem.
Desmo450 MX je zasnovan na enovaljnem motorju s prostornino 449,6 cm3 in desmodromičnim krmiljenjem ventilov ter predstavlja unikum v panorami specializiranih terenskih motorjev, saj združuje navor pri nizkih in srednjih vrtljajih z referenčnimi možnostmi maksimalnega števila vrtljajev.
Lahki aluminijasti okvir je bil zasnovan tako, da ima čim manj zvarov, kar prispeva k trdnosti, lahkotnosti in togosti konstrukcije. Te odločitve so se takoj izkazale za uspešne na dirki z Alessandrom Lupinom, ki je po zmagi na prvi dirki italijanskega prvenstva MX1 ob koncu lanske sezone postal državni prvak. Dirke so služile za opredelitev motocikla, ki bo sredi aprila prišel v proizvodnjo. Ducati Slovenija zaenkrat ni na seznamu specializiranih trgovcev za motorkos.

Glavna novost v svetu motokrosa: Enovaljni motor z desmodromnim krmiljenjem
Zasnova modela Desmo450 MX se je začela pri motorju, ki je opremljen s sistemom, ki se uporablja na vseh Ducatijevih dirkalnikih, tudi v MotoGP. Ta funkcija ponuja Desmo450 MX več prednosti, predvsem možnost delovanja motorja pri zelo visokih vrtljajih, kar zagotavlja večjo prožnost, ki poveča možnosti za hitrejši štart od tekmecev na rampi.
Desmo450 MX ponuja tudi zelo močno krivuljo navora pri nizkih vrtljajih, kar zagotavlja veliko moči v zavojih, linearno delovanje in pospeševanje brez primere za to kategorijo. Zaradi te edinstvene krivulje podajanja moči, ki vozniku zagotavlja 70 % največjega navora že pri 4.200 vrtljajih na minuto, je Desmo450 MX manj zahteven in utrujajoč kot običajna 450-ka, kar v celoti koristi zmogljivosti na stezi in užitkom v vožnji. To je bilo mogoče zaradi krmiljenja ventilov, ki z zmanjšanjem energije, potrebne za odpiranje ventilov, omogoča bolj agresivne diagrame dviga tudi pri izbiri velikih premerov samih ventilov.
Največja moč motorja Desmo450 je 63,5 KM pri 9.400 vrtljajih na minuto, največji navor pa 53,5 Nm pri 7.500 vrtljajih na minuto. Intervencijski omejevalnik je nastavljen pri 11.900 vrtljajih na minuto, kar je novo merilo za to kategorijo.

Okvir
Zasnova modela Desmo450 MX temelji na aluminijastem obodnem okvirju. Ta postavitev je bila izbrana za pridobitev lahke konstrukcije, ki motorju omogoča čim bolj ravne sesalne in izpušne kanale, da se zagotovi najboljša zmogljivost. Tehnikom podjetja Borgo Panigale je uspelo ustvariti strukturo, ki tehta 8,96 kg in za katero je značilno najmanjše možno število zvarov, s čimer so bili doseženi želeni cilji lahkotnosti, zanesljivosti in togosti. Okvir pomembno prispeva k temu, da je masa motocikla pripravljenega za uporabo, vendar brez goriva tehta le 104,8 kg.
Okvir modela Desmo450 MX je sestavljen le iz 11 delov, kar je približno polovica v primerjavi s konkurenco, in je sestavljen iz litih, kovanih in ekstrudiranih elementov. Ta tehnologija gradnje, ki jo Ducati uporablja tudi pri okvirjih Superbike, omogoča popoln nadzor nad debelinami, s čimer se na vsaki točki uporabi le potrebna količina materiala in ustvarijo zapletene oblike brez zmanjšanja teže ali trdnosti.
Izjemno kompaktna zasnova okvirja je bila zasnovana tudi za zagotavljanje najboljše ergonomije za voznika ter hkrati za hitro in enostavno vzdrževanje v delavnici ali na dirkališču, kjer je mogoče hitro opraviti postopke, kot je razstavljanje amortizerja.
Slednji je nameščen na sredinskem mestu in deluje na nihajni roki iz litega aluminija ter na kovanem aluminijastem vzvodu. Progresivnost povezave je bila opredeljena med dirkami, ki so se odvijale v sezoni 2024
Vzmetenje in zavore
Vzmetenje in zavore modela Desmo450 MX so bile predmet ciljno usmerjene odločitve. Ducati se je oprl na dolgoletne izkušnje podjetja Showa na dirkaških tekmovanjih, ki je bilo izbrano tudi zaradi lažje nastavitve za amaterje zaradi vzmetne in ne zračne tehnične postavitve elastične komponente. Vilice so v celoti nastavljive, imajo 49 mm obrnjeno steblo, 310 mm hoda in obdelavo Kashima Coating na stebričkih. Amortizer je popolnoma nastavljiv, hod kolesa je 301 mm. Za boljši razvoj nastavitev je Alessandro Lupino ves prvi del italijanskega prvenstva dirkal s standardnim vzmetenjem, s čimer je potrdil pravilnost izbire opreme.
Kar zadeva zavorni sistem, se je Ducati tudi na tem področju odločil za sodelovanje s svojim dolgoletnim partnerjem Brembo pri razvoju referenčnih zavornih sistemov, tudi v motokrosu, kot že vrsto let velja za cestna kolesa. Spredaj je dvobatna plavajoča zavorna čeljusti in zadaj enobatna zavorna čeljusti. Galferjeva zavorna koluta sta spredaj velika 260 mm, zadaj pa 240 mm.
Elektronika – revolucija!
Izkušnje iz MotoGP in Superbike, kjer je Ducati vsekakor tehnološka referenčna znamka, so tehnikom iz Borga Panigale omogočile, da so v Desmo450 MX uvedli pravi sistem za nadzor oprijema, ki lahko ponudi prednosti v smislu časa kroga, varnosti voznika in varčevanja z energijo med vožnjo. Za razliko od sistemov, ki so trenutno na voljo v tem segmentu, sistem Ducati Traction Control (DTC), ki je nameščen na modelu Desmo450 MX, kalibrira zmanjšanje moči na podlagi dejanskega zdrsa zadnjega kolesa in inercialnih meritev dinamike vozila ter tako zagotavlja učinkovito, hitro in linearno posredovanje. Ta sistem lahko prepozna trenutke, v katerih ne bi smel ukrepati, kot so skoki, in se samodejno izključi. Poleg tega lahko voznik, če prepozna točke na stezi, na katerih želi izkoristiti vse zmogljivosti motorja, sistem izklopi z rahlim pritiskom na ročico sklopke. Krmiljenje bo nekaj trenutkov pozneje samodejno ponovno začelo delovati. Sistem Ducati Traction Control ponuja štiri različne stopnje posredovanja.
Elektronska oprema vključuje tudi sistem Launch Control in sistem Engine Brake Control, ki ju je tako kot sistem DTC mogoče konfigurirati na različnih ravneh posredovanja in povezati z dvema načinoma vožnje, ki ju lahko voznik prek aplikacije X-Link prilagodi svojim potrebam in značilnostim proge. Menjalnik je opremljen s prestavno ročico Quickshifter pri vklopu.
Servisni intervali
Intervali vzdrževanja so bili določeni z namenom, da se zmanjšajo s tem povezani stroški za stranko. Zamenjava batov je določena na 45 ur, skupaj s preverjanjem zračnosti ventilov, medtem ko je celoten remont motorja določen na 90 ur, kar so referenčne vrednosti za ta segment.
Dodatna oprema
Zahvaljujoč katalogu Ducati Performance je mogoče izdelati repliko motorja Ducati Desmo450 MX, ki ga na svetovnem prvenstvu MXGP vozita Jeremy Seewer in Mattia Guadagnini. V katalogu Ducati Performance so namreč na voljo vsi sestavni dodatni elementi modela 450 MX Factory, razen uradnega vzmetenja Showa, ki ga zasebni vozniki ne morejo kupiti.
Med ponujenimi posebnimi deli so sestavni deli Factory, obdelani iz masivnih kopsov aliminija, kot so pesta koles, trojne objemke, pa tudi celoten izpuh ali Akrapovičev titanski slip-on dušilec zvoka in zavorne čeljusti Brembo Racing. Seznam razpoložljive dodatne opreme se bo postopoma širil.
Za dokončanje tovarniškega videza je v katalogu Ducati Performance na voljo celotna tehnična zbirka, ki je nastala v sodelovanju s podjetjem Drudi Performance. Ponudbo sestavljajo celoten komplet dresa, hlač, rokavic in čevljev Alpinestars, čelada Arai, jakna, softshell in dežna jakna Spidi.
Razpoložljivost:
Desmo450 MX bo na izbranih evropskih prodajnih mestih na voljo od junija 2025, julija se bo distribucija razširila na Severno Ameriko, nato pa še na preostali svet. V Sloveniji zaenkrat prodaja ni predvidena.

Glavni poudarki Ducati Desmo450
Enovaljni motor Desmo450, 449,6 cm3
Največja moč 63,5 KM pri 9.400 vrt/min, največji navor 53,5 Nm pri 7.500 vrt/min
Aluminijasti okvir z dvojno prečko
7,2-litrski rezervoar za gorivo
Vilice Showa 49 mm, obrnjene navzdol, popolnoma nastavljive, s 310 mm hoda in premazom Kashima na nogah vilic
Popolnoma nastavljiv enojni amortizer Showa, hod kolesa 301 mm
Zadnja nihajka iz litega aluminija
Zavorni sistem Brembo z enojnimi Galferjevimi diski, 260 mm (spredaj) in 240 mm (zadaj)
Pnevmatike Pirelli Scorpion MX32 Mid-Soft, 80/100-21“ in 110/90-19“
Verižni set DID
Aluminijasta platišča Takasago Excel z Alpininimi zobniki, 21„ x 1,60“ in 19“ x 2,15“
2 načina moči, 2 načina vožnje
Načini vožnje, nastavljivi prek dodatne aplikacije X-Link
Nova generacija paketa elektronike z Ducati Traction Control (DTC); Power Launch; Quick Shift, Engine Brake Control.
Zamenjava batov vsakih 45 ur
Preverjanje zračnosti ventilov vsakih 45 ur