Ducati Panigale V4 SP2 je najnovejši vrhunski model iz Bologne in predstavlja čisto sam vrh njihove ponudbe. Gre za omejno serijo stroja narejenega za vožnjo po stezi in je nekako specifikacija superbike razreda SP. Poleg tega, da je totalna šminka in tako čeden, da ga je kar škoda za na dirkališče je prav to, torej vozniška izkušnja tisto kar šteje. Vožnja je bolj intuitivna in manj naporna za izkušene, predvsem pa tudi za manj izkušene voznike. Cena…? V Italiji ta čudovita žlehtnoba stane 39.500 evrov.

Panigale V4 SP2 je obarvan v “Winter Test” barvno kombinacijo, v kateri je mat črna obroba kombinirana z mat karbonsko obdelavo platišč in aerodinamičnih krilc. Vse to je zelo kontrastna kombinacija s svetlo rdečimi poudarki in sijajem izpostavljenega brušenega aluminija.
Srce novega hiperšportnika Ducati Panigale V4 SP2 je 1.103 kubični Desmosedici Stradale, kjer najdemo veliko podobnosti iz ratreda MotoGP. V4 motor z ročično gredjo, ki se vrti v nasprotni smeri, ponudi veliko navora že pri nizkih vrtljajih in je sposoben pokazati pravo dirkaško dušo motocikla na stezi. Za leto 2022 so Desmosedici Stradale izboljšali z uvedbo namenskih tehničnih elementov, ki so omogočili povečanje moči in izboljšanje odziva na ročici plina. Motor v različici Euro 5 zmore osupljivih 215,5 KM pri 13.000 vrt./min. Za doplačilo pa lahko vse skupaj še izboljšate z izpušnim sistemom Akrapovič. Ta prinese še več konjev, navora in zmanjša težo.
Ni vse v moči, za hitre kroge na stezi mora dobro delati tudi vse ostalo
Aluminijasta nihajna roka in pomožni okvir s sedežno oporo iz litega aluminija sta neposredno povezana z motorjem. Vpetje nihajne roke je postavljeno tako, da poveča učinek proti počepu motocikla ali po domače, to je zmanjšanje pogrezanja zadka pri izstopu iz ovinkov in pri ponovnem odpiranju plina. S tem se motocikel bistveno bolj stabilizira pri pospeševanju. Sistem vzmetenja ima spredaj elektronsko nadzorovano 125-milimetrske zračne vilice Öhlins NPX25 / 30, kjer uporabljajo blažilni sistem s kartušami pod pritiskom, ki izhaja iz dirkalnih vilic.

Karbonska platišča za še boljšo vodljivost skozi ovinke
Za dodatno izboljšanje zmogljivosti in dinamičnih lastnosti na stezi je Panigale V4 je v izvedbi “SP2” opremljen z visokokakovostnimi karbonskimi platišči s petimi deljenimi kraki. Ti so kar 1,4 kg lažji od aluminijastih kovanih koles Panigale V4 S, pa že ta platišča so nekaj boljšega v tem motociklističnem razredu.

Karbonska platišča zagotavljajo znatno zmanjšanje vztrajnosti (-26 % spredaj, -46 % zadaj) v korist agilnosti, lahkotnosti pri spremembah smeri in lažjega zapiranja ovinkov. Panigale V4 SP2 je opremljen tudi z ekskluzivnimi sprednjimi zavornimi čeljustmi Brembo Stylema R, ki zagotavljajo visoko zavorno moč.

In teža? Suh tehta 174 kilogramov! Ob dejstvu, da ga poganja močan motor z 215 KM in 122,8 Nm navora je to razmerje, ki zahteva izjemno mero spoštovanja od trenutka ko poprimeš za ročico plina.
Oprema Panigale V4 SP2
Specialni dizajn “Winter Test”
Aluminijasto vpetje vilic z imenom in serijsko številko
Rezervoar za gorivo iz brušenega aluminija
Voznikov sedež z namenskim materialom in logotipom “V4 SP2”.
Aerodinamična krila iz ogljikovih vlaken
STM-EVO SBK 9-ploščna suha sklopka
Specialna veriga 520 z namenskimi sprednjimi in zadnjimi zobniki za prestavno razmerje namenjeno dirkališču
Nastavljive stopalke Rizoma iz aluminijeve zlitine s ščitniki za peto iz ogljikovih vlaken
Brembo Stylema R čeljusti
Glavni cilinder Brembo MCS
CNC obdelane ročice zavore in sklopke
Kolesa iz ogljikovih vlaken s 5. deljenimi kraki
Sprednji blatnik iz ogljikovih vlaken
Samo en sedež
Odprt pokrov sklopke iz ogljikovih vlaken (dodatna oprema)
Odstranjevanje kompleta držala registrske tablice(dodatna oprema)
Pokrovi za zrcalne luknje iz aluminijaste gredice (dodatna oprema)
Komplet Ducati Data Analyser+ (DDA+), vključno z GPS modulom (dodatna oprema)
Peter Kavčič
Foto: Ducati