Novi Panigale V4 je dokaz, da se razvoj ne ustavi. Ima izboljšano razmerje med močjo in težo na 1:15 KM/kg zahvaljujoč zmanjšani teži in zmogljivemu motorju. Tehnologije, ki izhajajo iz MotoGP so na voljo vsakemu navdušencu, da doživi občutke vožnje profesionalnih voznikov. Na stezi je za sekundo hitrejši od predhodnega modela!
Misano Adriatico (Rimini, Italija), 25. julij 2024 – Z novim Panigale V4 Ducati premika meje cestnih superšportnih motorjev še dlje. Novi Panigale V4 je nastal z razvojem motocikla, ki je dve leti zapored zmagal na svetovnem prvenstvu Superbike in bil deležen popolne prenove v smislu dizajna, tehnične osnove in ergonomije. Razvoj v celoti izkorišča prednosti, ki izhajajo iz razvoja pnevmatik, aerodinamike in elektronike ter izkušnjam športnega oddelka Ducati Corse. Od ultra dragega in zmogljivega modela V4SP2 je že bolj zmogljiv.
Nenehno iskanje zmogljivosti, značilno za svet dirk, je močno vplivalo tudi na razvoj oblikovanja motociklov. Pravzaprav sta na novem Panigale V4 stil in tehnologija popolnoma združena in usmerjena k cilju izboljšanja zmogljivosti.
Cena: 27.490 evrov za model V4 in 33.490 evrov za V4S
Pravi inženirski čudež.
“Ducatijeva misija je obogatiti življenja ljudi s tehnološko dovršenimi motocikli, za katere je značilna čutna lepota,” je izjavil Claudio Domenicali ob predstavitvi motocikla na Ducatijevi svetovni premieri . “Le malo motorjev, kot je novi Panigale V4, sedma generacija Ducati Superbikes, doseže to nalogo. Motocikel, ki nadaljuje zgodovino uspehov in nepozabnih modelov in ki predstavlja največji izraz naših vrednot stila, prefinjenosti in zmogljivosti.”
Novi Panigale V4 je motocikel, ki tistim, ki ga vozijo, omogoča, da izkusijo občutke profesionalnega voznika zahvaljujoč elektronskim rešitvam in tehnologijam, ki v veliki meri izhajajo iz MotoGP. Rešitve, kot je motor V4 z desmodromsko porazdelitvijo in nasprotno vrtečo se gredjo, ali podvozje in elektronika, ki sta še bližje tistim iz uradnih Desmosedici GP. Nov motocikel je sposoben povečati vozne sposobnosti svojega voznika, bodisi profesionalnega ali amaterskega, in mu ponuditi samozavest, ki mu omogoča, da premika svoje meje naprej v krožni vožnji.
Panigale V4 sledi evolucijski poti, ki jo je začrtal Ducati v dirkalnem tekmovanju MotoGP
Novi Panigale V4 S tehta le 187 kg, torej dva kilograma manj kot prejšnji model, in pridobi 0,5 KM kljub bolj restriktivni homologaciji Euro5+. Tehnološke inovacije, s katerimi je opremljen, so skupaj s temi izboljšavami omogočile skupini motoristov različnih sposobnosti – od hitrih amaterskih do profesionalnih voznikov, da so med primerjalnim testom, izvedenim na dirkališču, znižali svoj najboljši čas za eno polno sekundo.
Celostna aerodinamična zasnova
S prihodom sedme generacije športnih motociklov Ducati, predstavlja razvoj Ducatijevega superbike stroja pomembno prelomnico. Nov oklep zmanjša aerodinamični upor za 4 % in bolj učinkovito ščiti voznika na ravnini, tako da ga drži v nekakšnem “mehurčku” mirnega zraka. Visoko učinkovita krila z dvojnim profilom so popolnoma združena z oblikami sprednjega dela, pri čemer ohranjajo prispevek v smislu tlačne sile nespremenjen v primerjavi s prejšnjim modelom. Sprednji del roba oklepa glede na prednje kolo naredi motocikel bolj gibljiv pri spreminjanju smeri pri hitrosti, medtem ko izboljšana oblika blatnika in dotoka zraka poveča učinkovitost hladilnega sistema, zlasti hladilnik olja.
Za oblikovanje novega Panigale V4 se je Centro Stile Ducati zgledoval po legendarnem Ducatiju 916. Cilj oblikovalcev je bil črpati navdih iz ikoničnega motocikla podjetja Borgo Panigale ter integrirati ergonomske in aerodinamične rešitve Desmosedici GP, potrebne za zadovoljiti trenutni stil vožnje na progi.
Stranski pogled na novi Panigale V4 najde tisto ravnotežje med sprednjim in zadnjim delom, ki je značilno za 916, z bolj vodoravno splošno postavitvijo in bolj podobno motociklom MotoGP zadnjih let. Nezgrešljiva linija modela 916 je bila tudi navdih za oblikovanje sprednje luči, v kateri videz poudarja dvojni DRL v obliki črke V, značilen za športne motocikle iz Borgo Panigale. Končno je odprtina za dovod zraka zdaj enojna in sredinska, skrita pod oklepom, medtem ko je zadek, širši in daljši z več prostora za voznika.
Ergonomija
Vozni položaj novega Panigale V4 je bil razvit z dvojnim ciljem, da se zagotovi največja integracija voznika v aerodinamiko motocikla in izboljša nadzor nad vozilom v najpomembnejših fazah vožnje na stezi. Sklop sedež-rezervoar zaradi večje prostornosti ponuja več svobode vzdolžnega gibanja in olajša namestitev v oklep, tudi zaradi globoke vdolbine v zgornjem delu.
Hkrati zadnji del rezervoarja v kombinaciji s stranskimi pokrovi in obliko sedeža bolje podpira voznika med fazami zaviranja, vstopanja in zavijanja brez omejevanja gibanja telesa v drugih fazah. Voznik se lažje zasidra s koleni, da se nagne iz sedeža, ko motocikel zavije, s čimer zmanjša obremenitev rok in s tem splošno utrujenost. Stopalke so bile premaknjene za 10 mm navznoter v primerjavi s trenutnim Panigale V4, kar je povečalo oddaljenost od tal in omogoča vozniku, da ima stopala in noge bolj navznoter, kar je izboljšalo aerodinamični položaj.
Dirkalni motor
Panigale V4, zmogljivejši in lažji od prejšnjega modela, je bil ustvarjen, da navdušencem ponudi nove občutke v vožnji. Njegov motor, Desmosedici Stradale, je izpeljan iz motocikla Ducati MotoGP, s katerim si deli številne tehnične rešitve, začenši z arhitekturo. To je 90° V4 z desmodromskim krmiljenjem ventilov, nasprotno vrtečo se gredjo, kar daje Panigale V4 zvok, ki je podoben zvoku Desmosedici GP.
Na Desmosedici Stradale nove Panigale V4 je bil diagram porazdelitve moči spremenjen, z odmikači z drugačnim profilom in višjo vrednostjo dviga. Alternator in oljna črpalka sta enaka tistima, ki sta nameščena na Panigale V4 R, medtem ko je boben menjalnika uporabljen na Superleggera V4. Sesalni kolektorji spremenljive dolžine imajo večji odklon, z vrednostjo 25 mm v kratki konfiguraciji (-10 mm) in 80 v dolgi (+5 mm).
Motor Desmosedici Stradale, homologiran Euro5+, razvije 216 KM pri 13.500 vrt./min in največji navor 12,3 kgm pri 11.250 vrt./min. Vrednosti, ki se povečajo v konfiguraciji steze: s prevzemom dirkalnega izpuha Ducati Performance podjetja Akrapovič se največja moč dvigne na 228 KM.
Okvir kot iz MotoGP.
Panigale V4 je bil vedno cestni superšportni motocikel, ki je najbližje MotoGP. Leta 2022 je Francesco Bagnaia zabeležil najboljši čas 1 m35,8 s med tekmovanjem Lenovo Race of Champions, ki ga je odobril FMI, na asfaltu v Misanu. Čas je izjemen, manj kot 4 sekunde oddaljen od popolnega rekorda dirke MotoGP: 1m31,8s, ki ga je postavil sam Francesco Bagnaia na svojem Ducati Desmosedici GP.
Da bi bil Panigale V4 še bolj konkurenčen, je Ducati Corse zahteval nove cilje togosti za okvir in nihajno roko, da bi lahko izkoristil ves potencial novih gladkih pnevmatik, ki se uporabljajo v Superbike dirkah.
Inženirji Ducati Corse so definirali optimalno bočno togost za ohranjanje oprijema pri nagibnih kotih, ki zdaj presegajo 60°, hkrati pa ohranjajo visoke vrednosti vzdolžne togosti za izkoriščanje navora motorja med pospeševanjem in zavorne moči pri zaviranju.
V ta namen je bil sprednji okvir spremenjen in razvita je bila nova dvostranska nihajna roka – Ducati Hollow Symmetrical Swingarm; lahek in z inovativno zasnovo, zahvaljujoč specifični geometriji je to omogočilo ohranitev položaja izpuha pod motorjem, kar je edinstvena rešitev v segmentu.
Nova nihajna roka zmanjša bočno togost (-37 % v primerjavi s prejšnjo enostransko nihajno roko) in težo zahvaljujoč dvema velikima režama, izboljša oprijem pri izstopu iz ovinkov in občutek med pospeševanjem. Sklop zadnjega platišča, kovanega z nihajno roko, tehta 2,7 kg manj kot prejšnji in je učinkovitejši pri prenašanju moči na tla. Pri Panigale V4 S so platišča iz kovane aluminijeve zlitine s petimi tangencialnimi naperami, ki se zgledujejo po tistih iz Desmosedici GP, tehtajo samo 2,95 kg za sprednji in zadnji del 4,15 kg.
Okvir je lažji (3,47 kg v primerjavi s prejšnjim 4.2) in je bil v primerjavi s prejšnjim modelom spremenjen v smislu togosti (-40 % bočno). Posledično nudi še večjo samozavest pri nagibanju in je bolj učinkovit v zavoju. Tretja generacija elektronsko nadzorovanih vzmetenj Öhlins NPX/TTX za Panigale V4 S razširja svoj obseg nastavitev, ponuja udobnejše nastavitve za uporabo na cesti in je učinkovitejša pri vožnji med robniki dirkališča. Hkrati večja hitrost hidravličnih ventilov nudi bolj natančen in točen odziv v vsaki situaciji vožnje.
Najnovejše zavore Brembo – ekskluzivno za Panigale!
Novi Ducati Panigale V4 je prvi motocikel na svetu, opremljen s sprednjimi zavornimi čeljustmi Brembo HypureTM. Lažja (-60 gramov na par) in zmogljivejša zavorna čeljusti Brembo HypureTM učinkoviteje razpršijo toploto, ki nastane pri zaviranju, s čimer nudijo doslednejšo zmogljivost in s tem večjo učinkovitost pri iskanju lastnih meja. Druga pomembna svetovna premiera je sistem Race eCBS, ki ga je Bosch razvil v sodelovanju z Ducatijem. V stopnjah, namenjenih uporabi na dirkališču, lahko slednja aktivira zadnjo zavoro v skladu s strategijami, ki posnemajo tehnike profesionalnih voznikov in tako eksperimentirajo z možnostjo zakasnitve točke zaviranja na stezi v primerjavi z odsotnostjo sistema. Zlasti sistem še naprej aktivira zadnjo zavoro tudi po sprostitvi sprednje zavore pri vstopanju in zavijanju, kot to uspe profesionalcem.
2025 Panigale V4 je opremljen s popolnim paketom elektronskih krmilnikov: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control in Ducati Quick Shift 2.0. Sistem DQS 2.0 uporablja strategijo, ki temelji izključno na senzorju kotnega položaja zobniškega bobna, tako da lahko uporablja prestavno palico brez mikrostikal in tako vozniku ponudi bolj neposreden občutek z zmanjšanim hodom.
Armaturna plošča MotoGP
Armaturna plošča je popolnoma nova. Dimenzija 6,9″ z razmerjem stranic 8:3 ponuja največjo berljivost, ne da bi pri tem motila pogled skozi vetrobransko steklo. Zaščitno steklo uporablja tehnologijo Optical Bonding, ki zagotavlja optimalno berljivost na črnem ozadju tudi podnevi.
Na novem Panigale V4 je občutek, da ste na Desmosedici GP. Vmesnik, namenjen uporabi na stezi, je dejansko zasnovan tako, da podpira voznika pri iskanju največje zmogljivosti. Na novi nadzorni plošči je na eni strani zaslona mogoče prikazati niz novih parametrov:
- “g-Meter”, ki v realnem času prikazuje vrednost bočnega pospeška pri nagibu ter vzdolžno med pospeševanjem in zaviranjem.
- “Power&Torque”, ki prikazuje odstotek moči in navora, dobavljenega v tistem trenutku, v primerjavi z največjimi razpoložljivimi vrednostmi glede na vključeno prestavo.
- “Nagibni kot”, ki prikazuje trenutne nagibne kote, ki jih spremlja stopnja odpiranja plina in pritisk na zavoro.
Info Mode Track lahko prikazuje kronološko delovanje v realnem času. Z izkoriščanjem prednosti sistema GPS armaturna plošča prikazuje čase krogov in je zmožna upravljati s tremi delitvami, ki jih lahko voznik nastavi sproti. Na armaturni plošči je prikazana tabela vmesnih časov z ikonami T1, T2 ali T3, ki označujejo zmogljivost, doseženo v tem delu steze z uporabo istih barvnih kod – bele, sive, oranžne, rdeče – kot v MotoGP.
Način Road info je zelo čist, z velikim poudarkom na krožnem merilniku vrtljajev, nameščenem na sredini, z indikatorjem prestave. Leva stran zaslona je rezervirana za nastavitve, navigator (če je nameščen), predvajalnik glasbe, upravljanje pametnega telefona in ogrevane ročaje ter različne funkcije, ki so na voljo za vsako od teh. Na desni strani so prikazi za hitrost, čas, temperaturo vode in tempomat, če je omogočen. Armaturna plošča dinamično spreminja porazdelitev prostora, premika stolpce in prerazporeja področja, da ponudi največjo vidljivost funkcijam, ki jih trenutno uporabljate, kot je navigator.
Po vrnitvi v bokse novi zajem podatkov DDL dopolni izkušnjo. Sistem, ki ga je razvil 2D v sodelovanju z Ducatijem, beleži vse parametre, pomembne za vožnjo s Panigale CAN, in jih navzkrižno primerja z najsodobnejšim sistemom GPS, ki je sposoben izrisati prevožene poti z veliko natančnostjo. Podatke lahko nato analizirate z zunanjo programsko opremo s predlogami in poročili, ki jih je ustvaril Ducati Corse, da izpopolnite svojo zmogljivost na stezi.
Novi Panigale V4, ki je na voljo v enosedežni konfiguraciji s potniškim kompletom, bo prispel v prodajne salone septembra 2024.
#DucatiWorldPremiere2025 #Ducati2025 #WonderEngineered
Panigale V4 S
Barva
- Ducati Red z okvirjem Urban Grey, črnimi platišči in mat črnim sprednjim blatnikom
Glavna standardna oprema
- Motor Desmosedici Stradale, 1.103 ccm
- Največja moč 216 KM pri 13.500 vrtljajih na minuto (209 KM pri 12.750 vrtljajih na minuto za ameriški trg)
- Največji navor 12,3 kgm pri 11.250 vrtljajih na minuto (121,3 Nm pri 11250 vrtljajih na minuto za ameriški trg)
- Masa praznega vozila brez goriva: 187 kg
- 17-litrski aluminijasti rezervoar
- Ducati elektronsko vzmetenje (DES) 3.0
- Vilice Öhlins NPX-30 z nadzornim sistemom Öhlins Smart EC 3.0
- Amortizer Öhlins TTX 36 z nadzornim sistemom Öhlins Smart EC 3.0
- Krmilni blažilnik Öhlins z nadzornim sistemom Öhlins Smart EC 3.0
- Kovana aluminijasta platišča
- Litijeva baterija
- Zavorni sistem z zavornimi čeljustmi Brembo HypureTM monobloc
- Gume Pirelli Diablo Supercorsa V4 z 200/60 zadaj
- Krila z dvokrilno konfiguracijo in integrirano zasnovo
- Najnovejša generacija elektronskega paketa s 6-osno inercialno merilno enoto (6D IMU): Race eCBS s funkcijo zavijanja; Ducati Traction Control (DTC) DVO; Ducati Slide Control (DSC); Ducati Wheelie Control (DWC) DVO; Ducati Power Launch (DPL) DVO; Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Kontrola motornih zavor (EBC), Ducati Vehicle Observer (DVO)
- Gumbi za hitro spreminjanje ravni
- Nova 6,9-palčna armaturna plošča Full-TFT z razmerjem stranic 8:3
- Načini vožnje (dirka A, dirka B, šport, cesta, mokro)
- Full-LED žarometi z DRL in smerniki, vgrajenimi v žaromet*
- Konfiguracija z enim sedežem (dodatna oprema za sopotnika)
- Pripravljen za Ducati Data Logger (DDL) in Ducati Multimedia System (DMS)
Panigale V4
Barva
- Ducati Rdeča z Urban Grey okvirjem in črnimi platišči
Standardna oprema, kot je Panigale V4 S, razen:
- Masa praznega vozila brez goriva: 191 kg
- 43 mm Showa Big Piston Fork (BPF), popolnoma nastavljive
- Sachs mono-amortizer, popolnoma nastavljiv
- Amortizer krmila Sachs
- Petkraka platišča iz lahke zlitine
- Svinčev akumulator