Enduro prihodnosti? Rieju E-MR

You are currently viewing Enduro prihodnosti? Rieju E-MR

Španski proizvajalec Rieju, ki ga v sloveniji zastopa podjetje Rotox je v Milanu predstavil prototip E-MR. Gre za nov električni enduro s 82 KM in vsega 120 kilogrami. 

Doseg naj bi bil 100 kilometrov kar je dovolj za rekreacijo in tudi manj zahtevna enduro tekmovanja. Na pogled deluje kot običajni hard enduro kjer najdemo kakovostne komponente in ni cenenih rešitev. Ob vsem tem se sprašujem kaj delajo veliki? Kje je Honda, Yamaha, Kje so KTM, Husqvarna in GasGas? Zakaj ne pokažejo čeasa podaobnega, saj je jasno, da tehnika napreduje izjemno hitro, bateriej se manjšajo, elektro motorji postajajo bolj kompaktni.

Izgleda kot bencinsko gnani enduro stroj Rieju MR

Je elektrika rešitev za vožnjo v naravnem okolju?

Ob vsem tem se sprašujem kaj nam lahko prinense električni stroj za offroad? Seveda ne more nič zamenjati čudovitega zvoka dvotaknega ali štiritaktnega motorja ampak če je največkrat hrup težava za vožnjo po gozdovih potem se s to tehnologijo vse precej hitro reši. Sploh če se tak stroj tudi dobro pelje in je dejansko uporaben.

Kot pri vseh baterijskih električnih vozilih (BEV) je tudi pri Rieju glavni dejavnik teže baterija. Rieju ne navaja zmogljivosti, vendar E-MR navaja doseg 100 kilometrov. Glede na čas polnjenja do treh ur to pomeni približno zmogljivost 6 do 7 kWh. Sam motor je zračno hlajen in ima največjo moč 60 kilovatov. Trajna moč, tako kot pomemben navor, ni omenjena, kar ne omogoča konkretne ocene zmogljivosti motorja.

Rieju E-MR z običajnim okvirjem in vzmetenjem

Pogled na vzmetenje razkriva dve zadevi. Prvič: jekleni okvir ima razmeroma veliko težo poleg baterije. Drugič, E-MR je v osnovi običajen motocikel z vgrajenim električnim pogonom. Rieju je sam sestavi okvir in vzmetenje z vilicami KYB s 47 mm premera in 270 milimetri hoda ter amortizerjem s 121 milimetri hoda. Gume so klasične za hard enduro: 90/90-21 spredaj in 140/80-18 zadaj, nameščene na platiščih Excel. Zavorni sistem prihaja iz Nissina. Višina sedeža je 935 milimetrov.

Cena in dobavljivost še nista znana.

Peter Kavčič

Foto: Rieju