Dakar 2025: KTM je pokazal da ni krize in slavil, Toni Mulec do izjemnega uspeha

#image_title

Rally Dakar 2025 je bil eden najtežjih v zadnjem desetletju. KTM je suvereno vodil od štarta do cilja, naš Toni Mulec pa je za las zgrešil tretje mesto v kategoriji Rally 2. 

Tokratni, že 47. reli Dakar in šesti v Savdski Arabiji je v Šubajtahu končalo 175 vozil. 77 motornih koles (od tega 67 dirkalnikov Rally 2), 40 avtomobilov Ultimate, 1 Stock car, 21 Challengerjev, 23 SSV in 13 tovornjakov je doseglo končni cilj, potem ko so prevozili celotno 7.453 km (FIM) ali 7.828 km (FIA) dolgo progo. 52 vozil, ki so uporabila jokerje, je tudi končalo dirko, 108 vozil pa je bilo prisiljenih predčasno zapustiti rally (tj. 32,24 %

Slovenski dirkač Toni Mulec, ki je letos že tretjič branil slovensko zastavo na Dakarju v kategoriji Rally 2, je zadnji dan dirke dosegel odlično 12. mesto, celotno tekmovanje pa sklenil s fantastičnim 4. mestom v svoji kategoriji in izvrstnim 13. mestom v skupnem seštevku.

Na motociklistični dirki se je na najvišjo stopničko zmagovalnega odra vrnil KTM, ki je na dirki slavil že dvajsetič po zaslugi neomajnega Daniela Sandersa, ki je postal drugi avstralski zmagovalec na Dakarju, potem ko je na dirki dominiral od začetka do konca, tako kot Marc Coma leta 2009. Na častni seznam relija Dakar se je v kategoriji avtomobilov vpisalo novo ime in nova nacionalnost, zahvaljujoč Yazeedu Al Rajhiju: savdski voznik je vztrajal do svoje 11. udeležbe, da bi se veselil redkega privilegija zmage na domačih tleh, kot se je to zgodilo leta 1994, ko je Pierre Lartigue zmagal na reliju Pariz-Dakar-Pariz! Z Nicolasom Cavigliassom (ki je leta 2019 zmagal v kategoriji štirikolesnikov), ki je osvojil naslov v razredu Challenger, in Brockom Hegerjem, ki je na svoj 25. rojstni dan zmagal na dirki SSV, sta zmagala tudi dva nova voznika. Le Martin Macik, ki je prevladoval v kategoriji tovornjakov, je zmagovito ubranil naslov, ki ga je osvojil lani.

 

Toni Mulec je po prihodu v cilj zadnje etape izmučen a zelo zadovoljen dejal: “To je to. Dakarja je konec. Uspešno sem prišel na cilj. Za mano kratka, zgolj 60 km dolga hitrostna preizkušnja s skupinskim štartom. Petnajst najboljših iz zadnje skupine nas je štartalo skupaj s tovarniškimi motorji, kar je bilo prav posebno in zanimivo doživetje, še sploh za konec tekmovanja, saj sem imel možnost neposredne primerjave s tem, koliko boljši in hitrejši je lahko tovarniški motocikel na ravnih delih dirkaškega speciala.

Po približno 500 m tekmovanja smo se vsi tekmovalci na polno peljali proti sipini pri izsušenem jezeru. Tam me je zaradi velike luknje, ki je zaradi adrenalina in hitrosti nisem videl, že skoraj vrglo z motorja, ampak na srečo je bila moja trma večja, zato sem ostal na motorju in nadaljeval proti cilju.”

Kljub temu, da je na zadnji etapi šlo bolj za formalnost se bi lahko končalo tudi drugače. Popuščal pa ni prav nihče. Ne Toni ne tekmeci:

“Takoj za skorajšnjim padcem smo nato skoraj celo hitrostno preizkušnjo vozili po luknjastem predelu na posušenih jezerih. Zaradi velike gneče je nastal nevaren gost prah, ki je botroval zmanjšani vidljivosti in veliki možnosti za padec. Ampak kljub vsem razmeram sem brez večjih zapletov uspešno pripeljal v cilj.”

Toni Mulec, ki je z lanskoletnim motociklom in v privatnem moštvu tik pod vrhom mešal štrene najboljšim dirkačem in tovarniškim voznikom, je v ciljni areni letošnjega Dakarja strnil misli:

“Z rezultatom današnjega dne sem izjemno zadovoljen, še bolj zadovoljen pa sem z rezultatom v skupnem seštevku. Kljub nekaterim navigacijskim napakam, ki sem jih storil v minulih dneh, in kaznim, ki sem jih prejel, sem skupno gledano dosegel vrhunski rezultat. Rezultat je toliko boljši še zaradi tega, ker moramo vedeti, da letos od tovarniških tekmovalcev skoraj nihče ni odstopil, tako kot so odstopali v prejšnjih letih. To pomeni, da je že sicer letošnji rezultat v primerjavi z lanskim toliko boljši. Če pa zraven upoštevam še izjemno zahtevnost celotnega tekmovanja, sem z letošnjim Dakarjem še toliko bolj zadovoljen.

V dveh tednih dirkanja sem doživel praktično samo en malo večji padec na skalah, vse ostalo pa je šlo bolj kot ne po zastavljenem planu. Tudi motorja nisem nič poškodoval, tako da sem vesel tudi s tega vidika.”

Tudi po uspešno končanem rallyju Dakar pa je Toni Mulec z mislimi že v naslednjem letu:

“Že pogledujem na Dakar 2026. Vse je sicer skupaj pogojeno s financami, ki me kot posameznika dodatno omejujejo, da bi mi lahko uspel še boljši rezultat in da bi se morda nekoč kot prvi Slovenec zavihtel povsem na vrh in med najboljše dirkače sveta. No, po drugi strani pa moram iskreno reči, da mi vsa prejeta podpora navijačev in sponzorjev neprecenljivo veliko pomeni. To je tisto največje zadovoljstvo, zato se ob zaključku tekmovanja vsem še enkrat iskreno zahvaljujem. Vsem pokroviteljem, ki mi stojijo ob strani, verjamejo vame, me podpirajo že vrsto let in mi omogočajo, da na tekmovanjih predstavljam sebe in slovensko zastavo. Zelo vesel sem, da imam ob sebi pokrovitelje, ki me podpirajo že od prvega Dakarja, zato še enkrat izrekam posebno zahvalo, da lahko skupaj gradimo zgodbo in podpiramo drug drugega.”

author avatar
Peter Kavčič

This Post Has One Comment

Comments are closed.