Novi član neo retro družine Honda CB300R se ponovno pridružuje Hondini družini. Ta ponuja zanimivo vez med 125 in 650 kubično izvedbo. Gre za enega lepših motociklov s prepoznavno edinstveno oblikovno ponudbo, ki po mojem mnenju, lepo nagovori tako mlade kot bolj izkušene motoriste in motoristke.
Že res, da bo večina, ki išče take vrste motocikel verjetno prej razmišljala o modelu Honda CB650R, tisti najbolj izkušeni pa celo o najmočnejšem iz družine CB1000R. Toda razred 300 kubičnih motociklov je dober. To nikakor niso motocikli, ki bi jih lahko kar preprosto ignorirali. Sam sem v preteklosti poleg Honde vozil tudi konkurenco, torej modela Yamaha MT03 in BMW G310 R ter tudi KTM Duke 390, ki pa je zaradi močnejšega motorja že pol stopnice nad to kategorijo. No pa tudi cenovno že precej odstopa.
Malenkost močnejši in lažji od predhodnika
Honda CB300R je v svojem razredu s 144 kilogrami z naskokom najlažji motocikel, saj konkurenca tehta po 20 in več kilogramov. Žal pa je tudi najšibkejša, ko pogledamo največjo moč. Je pa res, da je razmerje med močjo in težo konkurenčno. Med najbolj zanimivimi novostmi bi izpostavil tudi izboljšano vzmetenje. Spredaj ima obrnjene USD vilice Show premera 41 mm z ločenim delovanjem blaženja in dušenja (vsak krak opravlja svojo ločeno nalogo), vse skupaj pa naj bi pripomoglo k boljšem občutku med vožnjo. Izboljšali so tudi zavore. Te sicer ostajajo Nissinove, z radialno vpeto čeljustjo, ki grabi v 310 milimetrski enojni zavorni kolut, kar bi moralo biti čisto dovolj za resno zaviranje.
Prvi mali motor z ”cornering ABS”
Ne vem, če lahko temu rečemo točno tako, a dejstvo je, da pri novem modelu zavore niso klasične dvokanalne z ABS sistemom. Zavorno namreč pri tej Hondi namreč nadzoruje nova inercijska merilna enota (IMU), ki zagotavlja optimalno zaviranje v vseh pogojih vožnje. To pomeni tudi, ko je voznik z motorjem v nagibu. To pa je zelo dobrodošla novost v segmentu. Čeprav ne navajajo, da se to imenuje ”cornering ABS” je nekaj zelo podobnega, verjetno pa vseeno malo manj kompleksnega.
Motor je le malenkost močnejši
Koliko je dovolj? Nikoli ni dovolj kajne! No, v tekmovanju po moči motorja Honda ni v sami špici ampak moč ni vse. Pomemben je tudi navor. Enovaljni štiritaktni motor s štirimi ventil DOHC proizvede 30,7 KM (22,9 kW) največje moči pri 9.000 vrtljajih in 27,5 Nm navora pri 7.750 vrtljajih, kar je malenkost več od predhodnega modela. Ima pa sedaj protizdrsno sklopko kar je tudi fini dodatek, ko greš skozi seznam opreme na motociklu tega razreda. Motor je sedaj skladen z Euro5 stadardom.
Honda CB300R je na voljo v štirih barvah, poleg ”stealth” črne in temno rdeče je tu še rumena in mat modra.
Novi 22YM CB300R se pridružuje svojim bratom in sestram, CB1000R, CB650R in CB125R v Hondini Neo Sports Café naked liniji.
Peter Kavčič
Foto Honda
Pingback: Honda CB 125 je povsem nov motor v najbolj priljubljeni kategoriji - www.motoavantura.si