Glasovanje upnikov o načrtu prestrukturiranja KTM je v torek 25.2. trajalo skoraj 5 ur. Nadaljnji obstoj oranžne znamke je tako zaenkrat zagotovljen. Proizvodnja naj bi se znova začela sredi marca 2025 – v Mattighofnu.
25. februarja 2025 je KTM odpeljal milo rečeno najpomembnejšo dirko v svoji zgodovini – in zmagal z minimalno razliko. V sodni dvorani pristojnega sodišča v mestu Ried im Innkreis so upniki odločali o potrditvi načrta prestrukturiranja. Sprejeti so bili samo upniki sami in njihovi predstavniki, med njimi več združenj, ki so skupno zastopala interese upnikov. Prisotno je bilo tudi vodstvo KTM-a, vključno s prejšnjim večinskim lastnikom in šefom Stefanom Piererjem. Uprava in stečajni upravitelji so se pred tem pogajali z upniki do poznih nočnih ur, a očitno niso dosegli dogovora, zaradi česar je bilo v porotni sobi še toliko bolj razburljivo.

Upniki sprejemajo načrt prestrukturiranja KTM
Šlo je za dolgo in očitno naporno sestankovanje kjer so morali upniki insolventne družbe KTM odločati o usodi znamke v načrtu prestrukturiranja. Šele ob 13.50, po skoraj petih urah, je prišla novica, ki je prinesla olajšanje za celotno motociklistično industrijo: upniki so sprejeli načrt prestrukturiranja, ki ga je predstavil KTM AG.
V skladu s predlogi bodo upniki prejeli denarno kvoto v višini 30 % denarnih terjatev, ki jih morajo do 23. maja nakazati upravitelju za prestrukturiranje. To se morda sliši absurdno, vendar je bistveno več, kot bi dobili, če bi podjetje KTM razpadlo in bilo prodano. Stečajni upravitelj Peter Vogl je opozoril, da lahko v tem primeru pričakujejo le 14,9 %. Avstrijski časnik Der Standard poroča, da so si banke, ki so družbi KTM posodile približno 1,7 milijarde evrov ečinoma nezavarovanih posojil, prizadevale za višjo kvoto od minimalnih 30 %, ki jih zahtevajo pravila samoupravljanja.
Za izpolnitev 30-odstotne kvote bo treba plačati 548 milijonov evrov kot enkratno plačilo, KTM pa trdi, da potrebuje skupaj približno 800 milijonov evrov svežega kapitala, da bi izpolnil to zahtevo in se ponovno postavil na noge.
Govorice namigujejo, da naj bi kapital priskrbel dosedanji partner iz Indije Bajaj.
Med tem postopkom omejevanja je KTM pooblastil Citigroup za iskanje novih naložb, ki bodo potrebne v naslednjih treh mesecih, da bi našli potrebnih 800 milijonov evrov. Zdaj, ko je načrt odobren in je mogoče določiti natančne številke o tem, koliko naložb KTM potrebuje, bo verjetno bolj jasno, kdo bi lahko bili ti vlagatelji. Sprva so se pojavila poročila, da je bilo identificiranih 23 potencialnih vlagateljev, zdaj pa naj bi se to število zmanjšalo na sedem. KTM-ov indijski partner Bajaj, ki je že pomemben delničar Pierer Mobility AG, naj bi bil pripravljen vložiti 150 milijonov evrov. Kot potencialnega vlagatelja je treba obravnavati tudi KTM-ovo kitajsko pridruženo podjetje CFMoto, ki ima skupno podjetje za proizvodnjo KTM-ov na Kitajskem in si deli večino KTM-ove dobavne in distribucijske verige.
V zadnjih dneh so se pojavile še bolj divje govorice, da se BMW zanima za prevzem nadzora nad KTM, vendar v času pisanja tega članka za to ni trdnih dokazov, razen poročil iz Avstrije, ki se sklicujejo na neimenovane „insajderje“.
Prejšnji teden se je prestrukturirala tudi družba Pierer Industrie AG, ki je v zapleteni korporativni mreži več plasti nad KTM AG in Pierer Mobility AG, njen načrt pa so upniki potrdili 20. februarja. Tako je bilo odobreno novo financiranje v višini 248,5 milijona EUR, ki bo v celoti odplačano v dveh obrokih, in sicer 69 % do konca leta 2026, preostanek pa do konca leta 2027.