Z novo E-sklopko Honda prikazuje sistem za samodejno vklop sklopke običajnega menjalnika. Še vedno ni jasno, ali bo sistem nadomestil dokaj težki menjalnik z dvojno sklopko DCT in s tem predstavil nov mejnik v tehnološkem razvoju na tem področju.
Šele pred nekaj meseci je Honda zaščitila izum nove avtomatske sklopke. In prav ta tehnologija se zdi, da gre v serijsko proizvodnjo. Zdi se, da zagon, prestavljanje v višjo, nižjo prestavo in ustavljanje delujejo brez ročne uporabe sklopke. Kot običajno se menjalnik prestavlja z nogo.
E-sklopka ali DCT
Hondin novi E-Clutch se bistveno razlikuje od uveljavljenega menjalnika DCT z dvojno sklopko in prestavami. E-sklopka je elektromehanski sistem, ki skrbi za ročno odpiranje in zapiranje. V videu Honda prikazuje nov sistem na štirivaljniku, ki se vrti s približno 13.000 vrtljaji na minuto in deluje s kabelsko sklopko. Ideja, da gre za motor 650 iz serije CB, je očitna.
Speljevanje brez sklopke
Čeprav ima prikazana Honda še vedno ročico sklopke, se ne uporablja pri speljevanju. Na zaslonu je prikazan nov simbol z zelenim “A”, kar verjetno pomeni avtomatsko. Noga enostavno zaskoči v prestavo in z rahlim zdrsom sklopke Honda “odpelje”. Ni jasno, ali se sklopka vedno samodejno odpre pri prestavljanju v višjo ali nižjo prestavo ali pa Quickshifter prekine električno povezavo.
Mehanizem za odklop z zobniki
Na upodobljenih slikah izreza Honda prikazuje mehaniko sistema E-Clutch, nameščenega na pokrovu sklopke. Na preprost sprostitveni mehanizem sta preko menjalnika povezana dva aktuatorja. Dva koračna motorja odpirata in zapirata sklopko kot običajno z vrtenjem gredi, ki nato potegne vzvod za sprostitev sklopke. Videti je, da je preusmerjevalni vzvod, ki ga upravlja jermenica, povezan z gredjo prek prostega teka. Z drugimi besedami: V samodejnem načinu se ročica ne premakne, oba dela sta med seboj povezana šele, ko voznik potegne ročico sklopke.
Prvi modeli z E-sklopko
V videu Honda prikazuje zelo majhen štirivaljnik s pritrjeno e-sklopko. Bi pa ta sistem novemu vrstnem dvovaljniku v Hornetu in predvsem v Transalpu veliko bolj ustrezal kot že nekoliko starejšim modelom 650 CB in CBR. Honda bi lahko E-Clutch uporabila tudi kot zamenjavo za DCT, ki je sofisticiran in priljubljen, a tehta 10 kilogramov.
Tu je video, ki razkriva del uporabe in način delovanja:



